عصر کرد
روایت شهرها و محلات اولین گام در برندسازی گردشگری
شنبه 1 آذر 1399 - 09:45:15
عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای شهر سنندج، هر یک از روستاها، شهرها و محلات استان کردستان را دارای روح و روایتی دانست و گفت: آگاهی به روایت شهرها و مکان‌های گردشگری در جذب گردشگر و برندسازی استان کردستان موثر است.
ارسطو گویلی در وبینار "طبیعت‌گردی و ظرفیت تحمل طبیعت‌گردی" که با همکاری خبرگزاری ایسنا برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران جزو 20 کشور برتر جهان به لحاظ تنوع زیستی است و به تبع آن استان کردستان با دارا بودن چهار فصل با عرض‌های جغرافیایی بسیار کم از هم، جاذبه‌های طبیعی بکری را فراهم کرده که می‌توان در راستای جذب گردشگر و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از این طبیعت بکر و خدادای بهره برد.
وی عنوان کرد: امروزه در دنیا اکوتوریسم بالاترین سهم و بالاترین رشد را در صنعت گردشگری جهان به خود اختصاص داده و همین رشد فزاینده‌ نشان از اهمیت آن دارد، اما متاسفانه در کشور ایران با آن که مطالعات بسیاری در حوزه اکوتوریسم صورت گرفته و در حال حاضر در وزرات میراث فرهنگی کمیته ملی تحت عنوان کمیته طبیعت گردی شکل گرفته و اهداف و چشم‌اندازهای متعددی برای آن ترسیم شده است اما هنوز دخالت صحیح و بابرنامه‌ای در حوزه طبیعت‌گردی برای تبیین استانداردهای گردشگری و تحمل ظرفیت طبیعت گردی شهرها و استان‌ها صورت نگرفته است.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/159495/روایت-شهرها-و-محلات-اولین-گام-در-برندسازی-گردشگری
بستن   چاپ