عصر کرد
تلفیق دیرآموزان یکسان سازی عدالت آموزشی است
یکشنبه 31 شهریور 1398 - 11:38:38 AM
ایسنا

عصرکرد- خلیل رنجبر با بیان اینکه مداخله بهنگام برنامه جامع آموزشی، خدماتی و حمایتی است گفت: به منظور پیشبرد وتوسعه اهداف آموزشی وارائه خدمات حمایتی و پیشگیری از مشکلات ثانویه شناسایی دیرآموزان از سال 1393 در کشور در قالب برنامه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی اجرا می شود.

وی افزود: بهره هوشی دانش آموزان دیرآموز در محدوده طبیعی ضعیف است و هوشبهرآنان معمولاً یک انحراف معیار پایین تر از هوش عادی می باشند افزود: بهره مندی از خدمات مشاوره ای ،آموزش والدین،ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان از خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی می کاهد.

وی با بیان اینکه، در اجرای مداخله بهنگام سعی داریم نیازهای ویژه نوآموزان را در سنین پایین و قبل از رود به پایه اول شناسایی کنیم تا خدمات حمایتی را پیش از آغاز دوره رسمی آموزش به آنان ارائه کنیم خاطر نشان کرد: کلاس های مداخله بهنگام ویژه دانش آموزان دیر آموز با هدف تغییر در سطح یادگیری و بهبود پیشرفت آنان در تابستان جاری در سطح استان برگزار شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در مداخله بهنگام نوآموزان برای دستیابی به اهداف آموزشی غربال شده وبرای مواردی که نیازمند حمایت بیشتر باشند مداخله آموزشی اجرا ودوباره پیشرفت آن ها پیگیری خواهد شد.

رنجبر با اشاره به اینکه دیرآموزان 10 تا 14 درصد کل دانش آموزان مدارس را تشکیل می دهند تصریح کرد: کلاس های تلفیقی راهی است برای شکوفایی توانایی های بالقوه دانش آموزان دیرآموز، البته به این شرط که معلمان در تماس با این گونه کودکان آنها را درک کرده و بپذیرند و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان، به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی آنها کمک کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 3هزار دانش آموز دیرآموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان در طی سال تحصیلی گذشته در پایه های اول تا سوم ابتدایی به تحصیل پرداختند یادورآور شد: تاکنون یک هزار و 802 دانش آموز دیرآموز پایه اول ابتدای نیز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستان وبدوورود به دبستان استان شناسایی شده است .


http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/92061/تلفیق-دیرآموزان-یکسان-سازی-عدالت-آموزشی-است
بستن   چاپ