عصر کرد
تعادل، در ارتقای سیاست های پژوهشی دانشگاە کردستان امری ضروریست
چهارشنبه 3 مهر 1398 - 2:04:39 PM
ایسنا
عصرکرد- کیومرث کرمی، در جمع دانشجویان و روسای دانشگاە کردستان در خصوص شاخص‌های موردنظر در بحث رتبەبندی‌ دانشگاەها اظهار کرد: سال 9٦ بە دلیل سیاست‌ اشتباهی کە وزارت علوم در پایش دانشگاەها در پیش گرفت، مراکز آموزش عالی بە چهار سطح نسل یک، دو، سە و چهار تقسیم شدند کە متاسفانە دانشگاەهای در حال توسعە بە دلیل نداشتن بودجە و نداشتن مجوز دکتری، موفق بە کسب هیچ رتبەای نشدند.

وی افزود: این مهم، پیامدهای ناخوشایندی از جمله عدم اعتبار مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاەها و عدم مراجعە استادان باسواد و در سطح بالا به این دانشگاە ها در پی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در خصوص اهمیت رتبه بندی دانشگاەها افزود: رتبه بندی دانشگاەها مولفه ای مهم برای انعقاد تفاهم نامەها است، بر همین اساس در راستای ارتقاء رتبەبندی دانشگاە کردستان، سیاست‌هایی در دستورکار قرار گرفتە است و بە همین منظور شورای سیاستگذاری رتبەبندی دانشگاە در راستای پیشبرد دانشگاە بە سمت رنکینگ‌های خارجی و داخلی و با استراتژی مشخص تشکیل شد.

بە گفتە کرمی، پیامدهای تلاش این گروە کسب رتبەی دهم کشوری رجاتیکت در سال  2019 و دریافت رتبەی 301 ودینگ پکت رنکینگ، کسب رتبە 200جهانی برابری جنسیتی، موفق بە کسب رتبەی 29از 107 کشوری و بومتریک و 11٥3 از ٥000 جهانی شدیم، همچنین در رتبەبندی تایمز موفق بە کسب رتبەی ٨01 تا 1000جهانی شدیم و کسب رتبە هشتم در بین دانشگاەهای مرجع جامع کشور شدیم.

 وی در بحث رسالت پیشبرد دانشگاە در جهت دانشگاەهای نسل سە و چهار تصریح کرد: برای دستیابی بە اهداف فوق باید مسئولیت اجتماعی خود را بە خوبی ایفا کرده و دامنە ارتباط خود با جامعە را گسترش دهیم، تلاش باید بر این باشد کە دانشجویان در مراکز رشد بە تجربە آموزی و فعالیت‌های پژوهشی تشویق شوند.

 معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در پایان یادآور شد: مسئولان دانشگاە کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود را در این راستا بە کار بگیرد.


http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/92159/تعادل،-در-ارتقای-سیاست-های-پژوهشی-دانشگاە-کردستان-امری-ضروریست
بستن   چاپ