عصر کرد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:
نهادینه سازی مهارت های زندگی راهبرد اصلی در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه است
يکشنبه 10 آذر 1398 - 13:11:41
عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، نهادینه سازی مهارت‌های زندگی را راهبرد اصلی در نظام آموزشی و تربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.

خلیل رنجبر امروز(10آذر) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری طرح یک روز با مهارت‌های زندگی برای سومین سال متوالی در مدارس با نیازهای ویژه استان، اظهار کرد: مدرسه علاوه بر کارکردهای رسمی آموزش خواندن و نوشتن باید در زمینه های آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیز ایفای نقش کند.
وی افزود: این طرح در دوره‌های تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم با شرکت بیش از یک هزار و 360 دانش آموز دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و دارای اختلال طیف اُتیسم برگزار می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، هماهنگ کردن محتوا، وسایل و ابزارهای آموزشی و کمک آموزشی با شرایط و مهارت‌های روز دنیا را از راهکارهای بهینه شدن مهارت آموزی در 22 مدرسه مستقل و 66 مدرسه ضمیمه شهری و روستایی با نیازهای ویژه در استان عنوان و بیان کرد: هدف از آموزش مهارت های زندگی ارتقای بهداشت روانی، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت روانی و رفتارهای سالم است.
رنجبر عنوان کرد: مهارت زندگی مهارت شخصی و اجتماعی است که دانش آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی‌های خود با موقعیت‌ها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جوامع مختلف برای بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها و تربیت نیروی انسانی مؤثر تلاش می کند، خاطرنشان کرد: ویژگی و شاخصه مهم مدارس پیشرو توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی دانش آموز در مدرسه و آموزش مهارت‌های زندگی و فراهم آوردن فرصت تمرین در کلاس است.
رنجبر یادآور شد: مهارت های خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط مؤثر، مقابله با استرس، مدیریت بر هیجان، حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر خلاق و نقادانه کاربردی ترین مهارت های است که دانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش های خود را به توانایی های بالفعل تبدیل سازند.
انتهای پیام

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/95304/نهادینه-سازی-مهارت-های-زندگی-راهبرد-اصلی-در-آموزش-دانش-آموزان-با-نیازهای-ویژه-است
بستن   چاپ