عصر کرد

آخرين مطالب

توجه به تفاوت های فردی مهم ترین نکته در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است علمي

توجه به تفاوت های فردی مهم ترین نکته در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است
  بزرگنمايي:

عصرکرد- همکاران و اولیای دانش آموزان ویژگی های ممتاز او را پشتکار فراوان، توانمندی درسی، ارتباط مناسب با دانش آموزان و اولیا، خستگی ناپذیری در کار، تواضع و فروتنی و اینکه خودش را برتر از دیگران نمی داند و بسیار وقت شناس عنوان می کنند.

سیدمیثم سیداحمدی، متولد 17 دی ماه 1373 در شهرستان بیجار، دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان کردستان و آموزگار پایه ششم ابتدایی است که کار تدریس را از مهر ماه 1397 در دبستان شهید عرب زاده شهرستان بیجار آغاز کرد.

 انتخاب وی به عنوان نو معلم نمونه کشوری در سال 98 بهانه ای شد تا با او به گفت و گو بنشینیم که در ادامه می خوانید...

*چه فعالیت های خاصی داشتید که باعث شد معلم نمونه کشوری شوید؟

از نظر بنده، تمام معلم های این سرزمین نمونه هستند چرا که با تمام وجود و با تمامی کمبودها برای دانش آموزان زحمت می کشند، اما شاید تالیف کتاب، داشتن چندین مقاله،کسب توفیقاتی در مسابقات کشوری و استانی در کسب این عنوان تاثیر گذار بوده باشد.

*چه احساسی داشتید وقتی اطلاع پیدا کردید معلم نمونه کشوری شدید ؟

معمولا کسب توفیق در هر مرحله ای از زندگی می تواند بسیار خوشایند باشد و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم، اما چیزی که خوشحالی بنده را دوچندان کرد، قرار گرفتن در بین معلم های نمونه در اولین سال خدمتم بود که با لطف و عنایت پروردگار حاصل شد .

*از نظرشما یک معلم نمونه کشوری چه ویژگی هایی دارد؟

به نظرم مهم ترین ویژگی معلم نمونه چند بعدی بودن وی است، یعنی باید سعی کند تا تمامی شاخص های علمی و اخلاقی را در خود تقویت و در جهت انتقال آن ها به دانش آموزان تلاش کند .

*این نحوه انتخاب چه تأثیری در جهت پیشرفت بیشتر رقابت سالم بین فرهنگیان می شود؟

اگر معلمان احساس کنند که این رقابت به درستی انجام می گیرد، هر کدام انگیزه می گیرند تا به این جایگاه دست پیدا کنند، رقابت موجب رشد می شود و دسترسی به این جایگاه مسئولیت فرد را دو چندان خواهد کرد. اما اگر خدای ناکرده خلاف این باشد، عزیزانی که پرتلاش هستند، انگیزه خود را از دست خواهند داد .

*برای توسعه فرهنگی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟

مهم ترین نکته در بحث شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، توجه به تفاوت های فردی است، در واقع کار معلم بعد از شناسایی استعدادها، کمک به بالفعل کردن آن ها بوده که در کلاس درس این فرصت فراهم است. کمبود این قضیه به شدت در کلاس های ما احساس می شود چرا که در اکثر مدارس ما، هنوز هم همان روش های سابق تدریس و اتوبوسی نشستن دانش آموزان اعمال می شود و تفاوت های فردی دانش آموزان مورد توجه قرار نمی گیرد.

*روش خاص و منحصر به فردی در تدریس دنبال می کنید؟

در مبحث تدریس ،همواره سعی دارم از روش های گروهی استفاده کنم، در اکثر اوقات کلاس را به صورت کنترل شده به خود دانش آموزان واگذار و نقش راهنما را ایفا می کنم همچنین فضای فیزیکی را نیز مورد توجه قرار خواهم داد.

* کتابی هم تألیف کرده اید؟

بله بنده یک جلد کتاب با عنوان یادگیری با اصول روانشناسی تالیف کرده ام که همان طور که از اسمش هم پیداست در حوزه روانشناسی است و به دانش آموزانی که اختلالات یادگیری دارند، کمک شایانی می کند .

*دانش آموزان دیروز و امروز را چطور ارزیابی می کنید؟

به عقیده بنده علاقه به درس در قدیم بیشتر بود، دانش آموزان قدیم در بعد درسی فعال تر بودند و به درس اهمیت بیشتری می دادند، شاید یکی از دلایل علاقه مندی این بود که در زمان گذشته امکانات به این صورت که در دسترس دانش آموزان قرار دارد وجود نداشت و فرزندان باید درس می خواندند، و دلیل دیگر ورود بسیار مشکل و با مشقت به دانشگاه در سال های گذشته بود که طبعا موجب رقابت سخت تر و شدیدتر می شد. اما در زمان حال رقابتی که ایده آل ما باشد، وجود ندارد .

*معلمان دیروز و امروز چطور؟

هم معلمان امروز و هم معلمان گذشته با صداقت در کلاس های درس حضور پیدا کرده و نهایت زحمت خود را می کشند، اما اکنون مشکلات عدیده ای از  جمله اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، فرهنگی و... بر سر راه معلمان قرار دارد که اجازه نمی دهد معلمان تمام تمرکز خود را معطوف به کلاس درس کنند و این یک مقدار کار را دشوار کرده است و معلم انگیزه کافی را جهت حضور در کلاس درس دارا نیست چرا که آن طور که شایسته است از او حمایت نمی شود .

*در پایان تعریف کوتاهی از معلم از زبان معلم نمونه کشوری؟

معلم یعنی منشاء مهر، عشق، اسوه ی ایثار و صبر


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ارتباط مجلس و دانشگاه وسیع تر شود

9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور شناسایی شده است

احداث ساختمان اورژانس و زایشگاه بیمارستان بوعلی مریوان پایان یافت

ارتقای جایگاه دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز

ارتقا جایگاه دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز

"یونانیان شهرها را چگونه می‌ساختند"

سرمایه گذاری بهتر است یا پس انداز؟

5120 دانشجوی دانشگاه کردستان در 24 خوابگاه مستقر شده اند

17 هزار کیلو بذر برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی در کردستان توزیع شد

گسترش آموزش‌های مهارتی، تنها راه گذر از مسیر توسعه است

دانشگاه علوم پزشکی کردستان حیات خلوت انتصابات سیاسی

نقش کاردرمانی در بهبود فعالیت های حرکتی کودکان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان دوباره تغییر کرد

دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه دانشگاه کردستان اسکان یافتند

عملیات توزیع بذر برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی حوضه‌های آبخیز کردستان آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری انگور در بانه آغاز شد

عملیات توزیع بذر برای اجرای طرح‌های بیولوژیکی حوزه‌های آبخیز کردستان آغاز شد

100 جلد کتاب به دانش‌آموزان روستایی اهدا شد

روحانی: دوران اثرگذاریِ فشار حداکثری تمام شد

تحول در حوزه درمان کردستان

رئیس جهاددانشگاهی کردستان در سمت خود ابقا شد

27 هزار نوآموز کردستانی در طرح سنجش سلامت ارزیابی شدند

18 هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش طرح نماد قرار دارد

معلمان پیشقراولان جهاد علمی جامعه هستند

عدالت آموزشی آینده سالم دانش آموزان با نیازهای ویژه راتضمین میکند

سفیر ایران به وزارت خارجه روسیه احضار شد

تجارت بین المللی دنیا در آینده متعلق به صنعت گردشگری است

دانشگاه کردستان از ظرفیت گردشگری برای توسعه استان کمک می‌گیرد

بانکت‌بندی به منظور جلوگیری از سیلاب در مراتع سقز افزایش یافت

جذب‌سرمایە از عوامل اصلی خروجی ایدە است

سد سیازاخ موتور محرکه و محور توسعه اقتصادی دیواندره است

ضعف آگاهی مراقبین کودک از مصادیق کودک آزاری است

اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه در دانشگاه کردستان برگزار می شود

آسیب شنوایی شایع ترین معلولیت پنهان در جامعه است

افزایش 2 برابری ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه کردستان

از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای توسعه کردستان استفاده شود

سرانه آموزشی دانشگاه های کردستان بسیار کم است/دانشکده صنعت و معدن قروه نیازمند حمایت بیشتر

بازدید وزیر علوم از پروژه های دانشگاه کردستان

افزایش رشته های علمی کاربردی در استان ها را حمایت می کنیم

وعده مثبت وزیر علوم برای راه اندازی مقطع ارشد رشته زبان و ادبیات کردی

بودجه دانشگاه کردستان افزایش یابد

بومی گزینی؛ تحمیل بار مضاعف بر دوش دانشگاه کردستان

ورود دانشگاه به توسعه دانش بنیان از نیازهای ضروری کردستان است

عقب ماندگی مفرط آموزش عالی در کردستان نیازمند دید عدالت محورانه است

پذیرش دانشجوی خارجی برنامه جدی وزارت علوم در سراسر کشور است

دانشگاه کردستان تا پایان امسال بیش از هزار دانشجوی خارجی پذیرش می‌کند

رشته های علوم پایه از حضور افراد نخبه خالی می شود

جذب اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان در وزارت علوم

ارائه رشته های شغل محور هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی است

شرکت 23 دانشگاه کشور در سومین کارگاه ملی رباتیک دانشگاه کردستان