عصر کرد

آخرين مطالب

سرانگشتان سرنوشت‌ساز مقالات

سرانگشتان سرنوشت‌ساز
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، فرصتی دیگر برای مردم ایران اسلامی است تا با رای و مشارکت بالای خود، زمینه را برای آبادانی هرچه بیشتر کشور فراهم کرده و اجازه دست‌درازی دشمنان به این مرز و بوم را ندهند.

به گزارش ایرنا، انتخابات به عنوان یک اصل در نظام سیاسی مبتنی بر مردم سالاری است و مردم کشورمان در طول تاریخ انقلاب اسلامی بارها در این ماراتن سیاسی مهم شرکت کرده‌اند و با حضور در پای صندوق‌های رای، مهر تاییدی بر وفاداری به نظام و انقلاب و بر لزوم تلاش برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر ایران اسلامی تاکید داشته‌اند.
هرگاه مردم با مشارکت بالا در انتخابات مختلف به ویژه ریاست جمهوری حضور داشته‌اند، دولت و رییس آن به عنوان سکاندار اول اجرایی کشور، با توان و قدرت بیشتری در راه خدمت به آنان و دفاع از خواسته‌ها و منافع ملی در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی قدم برداشته است.
بارها در طول انقلاب و انتخابات‌های گوناگون دیدیم که حضور گرم مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری آنان، فرد یا افراد منتخب، با اعتماد به نفس بیشتری چه در سطح داخلی و چه خارجی در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرکت کردند و توسعه در تمام زمینه‌ها نمود بیشتری داشت.
حالا نوبت به آزمونی دیگر به نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسیده و فرصتی پیش آمده است تا در سال 1400 مردم آگاه و دوستدار وطن، برگی زرین از تاریخ سیاسی ایران را رقم بزنند.
خیلی‌ها از جمله کشورهای بیگانه منتظرند ببیند این بار حضور ملت ایران در انتخابات سال آینده چگونه خواهد بود تا این مشارکت تبیین‌گر سیاست آنان نسبت به جمهوری اسلامی باشد به همین خاطر مشارکت مردم در این ماراتن سیاسی نقشی تعیین کننده هم در داخل و هم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و از لحاظ امنیت ملی دارد.
قطعا در شرایطی که کشورمان با مشکل شیوع کرونا و آثار آن دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی، بی‌توجهی به انتخابات سال 1400 نیز بر دیگر مشکلات می‌افزاید و راه را برای رفع دغدغه‌های مردم سخت‌تر می‌کند، ضمن اینکه در کنار آن زمینه برای جسارت و دندان‌تیزی دشمنان به ویژه آمریکا و اسراییل نسبت به منافع ملی و حاکمیت و استقلال کشورمان بیشتر فراهم می‌شود.
ناگفته پیداست که انتخاب رییس جمهوری به عنوان گزینش بالاترین مقام اجرایی کشور، امری خطیر بوده و کاهش مشارکت در انتخابات می‌تواند منجر به حضور فردی با توان کمتر در منصب ریاست دولت شود که با توجه به اهمیت بالای این مسوولیت، حتما عواقب ناگواری نیز برای حاکمیت و مردم به دنبال خواهد داشت.
کاهش مشارکت در انتخابات می‌تواند منجر به حضور فردی با توان کمتر در سمت ریاست دولت شود و با توجه به اهمیت بالای این مسوولیت، حتما عواقب ناگواری نیز برای حاکمیت و مردم به دنبال خواهد داشت.
این قضیه در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز صدق می‌کند و چه بسا پایین بودن مشارکت مردم و اهمیت ندادن به این انتخاب مهم، مشکلات بیشتری را برای جامعه در سطح مدیریتی پایین‌تر جامعه ایجاد کند، چراکه بیشترین ارتباط با مردم را همین اعضا شوراهای شهر و روستا دارند.
کارشناسان و فعالان سیاسی در این زمینه و در رابطه با خطرات و پیامدهای مشارکت پایین مردم در انتخابات سال آینده و مزیت حضور گرم آنان در پای صندوق‌های رای بهتر می‌توانند توضیح دهند.

عصر کرد


ناامیدی دشمنان با حضور گرم مردم در انتخابات
دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی در کردستان ناامیدی دشمنان را مهمترین مزیت حضور گرم مردم در انتخابات سال آینده اعلام کرد و گفت: انتخابات مهمترین رویداد در سال 1400 و سرآغاز گام دوم انقلاب است و همه دنیا نظاره‌گر حضور مردم در این ماراتن سیاسی هستند.
عباس حسین‌پناهی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید دنبال عملی کردن رهنمودهای رهبری باشیم، افزود: دشمنان در صدد هستند که حضور مردم ایران در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را ضعیف و کمرنگ کنند که این موضوع با مشارکت گسترده ملت غیور و باشعور کشورمان محقق نخواهد شد.
وی تاکید کرد: هر چه شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات سال 1400 باشیم، دشمنان ناامیدتر شده و ترفندهای آنان خنثی خواهد شد و در کنار آن به فرموده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیز لبیک گفته‌ایم. هر چه شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات سال 1400 باشیم، دشمنان ناامیدتر شده و ترفندهای آنان خنثی خواهد شد و در کنار آن به فرموده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیز لبیک گفته‌ایم.
دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی در کردستان یادآور شد: جنبه مثبت دیگر حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها این است که با این کار خود نشان می‌دهند که حامی و خواهان نظام و انقلاب و رهبری هستند.
حسین‌پناهی بر لزوم انتخاب فردی اصلح برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و اظهار داشت: به طور قطع بی‌توجهی مردم و مشارکت پایین آنان در پای صندوق‌های رای باعث جسارت بیشتر دشمنان می‌شود تا احساس کنند که سیاست‌هایش در ایران موفقیت‌آمیز بوده است.
وی با بیان اینکه باید فرد یا افرادی اصلح، دلسوز، مردمی و امانتدار را باید در انتخابات پیش رو انتخاب کنیم، افزود: مهمترین بحث در انتخابات سال آینده موضوع مشکلات اقتصادی است که باید دولت جدید با تمام توان در این راستا حرکت کند، چراکه دشمنان از این حوزه برای ضربه به کشور وارد عمل شده‌اند.
دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی در کردستان گفت: مسوولان هرچه بیشتر به مردم تکیه کنند در امور خود موفق‌تر خواهند شد و آنان باید قدردان مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنند.

عصر کرد


مشارکت بالا در انتخابات تهدیدات خارجی را خنثی می‌کند
فعال سیاسی و عضو شورای اصلاح طلبان کردستان هم می‌گوید: بالا بودن مشارکت مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، زمینه برای سوءاستفاده دشمنان و تهدیدات خارجی علیه کشورمان را بی اثر و خنثی خواهد کرد.
محمدحسین عباس آبادی اضافه کرد: مشارکت پایین مردم در انتخابات آینده، باعث افزایش تهدید کشورهای بیگانه نسبت به کیان ایران اسلامی و خدشه به یکپارچگی کشور است. مشارکت پایین مردم در انتخابات آینده، باعث افزایش تهدید کشورهای بیگانه نسبت به کیان ایران اسلامی و خدشه به یکپارچگی کشور است.
وی افزود: کاهش حضور مردم در صحنه انتخابات، موضع ایران را در عرصه بین‌الملل با ضعف مواجه می‌کند و می‌تواند جذب سرمایه‌گذاری خارجی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
عضو شورای اصلاح طلبان کردستان تاکید کرد: کاهش میزان همکاری‌ سازمان‌های بین‌المللی با ایران و ناامیدی و سرخورده شدن مردم، از دیگر تبعات عدم شرکت گسترده در انتخابات است.
عباس‌آبادی یکی دیگر از تبعات مشارکت پایین مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده را کاهش میل بخش‌های مختلف به سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در راستای توسعه کشور عنوان کرد.
وی یادآور شد: رییس جمهور یا مسوولانی که با مشارکت پایین مردم انتخاب می‌شوند، از پشتوانه مردمی کمتری برخوردار بوده و توان آنان برای اعمال قدرت و انجام وظایف کاهش یافته و قدرت مانور آنها در عرصه بین الملل نیز کم خواهد شد.
این فعال سیاسی در کردستان با بیان اینکه جمهوریت یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: اعتقاد دارم برای توسعه کشور و تداوم شکوهمندانه روند روبه رشد انقلاب اسلامی در شرایط حاضر و با توجه به معادلات جهانی مهمترین بحث، بالا بودن مشارکت مردم در انتخابات است.
عباس‌آبادی گفت: حضور گرم و گسترده مردم در انتخابات، می‌تواند تهدیدات خارجی را دفع و همکاری‌های بین‌المللی را افزایش داده و روح امیدواری و مشارکت برای فرآیند توسعه در کشور را افزایش دهد.

عصر کرد

حضور پرشور مردم در انتخابات سال آینده حیاتی است
دبیر حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان نیز در این رابطه اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات برای نظام و امنیت کشور حیاتی است و هر چه مشارکت بالا باشد، انگیزه دشمنان برای تهدید علیه ایران کمتر می‌شود.
منصور نصرتی‌شعار اضافه کرد: در شرایط کنونی و با توجه به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیشتر باشد، قدرت چانه‌زنی ایران در جهان افزایش خواهد یافت.
وی یادآورشد: مشارکت بالا در پای صندوق‌های رای، پشتیبانی برای نظام خواهد بود و اجازه عملی شدن ترفندهای توطئه‌گران منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله آمریکا و اسرئیل علیه کشورمان را نخواهد داد.
دبیر حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان حضور باشکوه ملت در انتخابات سال آینده را مایه دلخوشی مردم و نشانه حمایت آنان از نظام اعلام کرد و افزود: بزرگترین دغدغه مردم مسائل اقتصادی است و این مشکلات باید کمرنگ شود تا زمینه دلگرمی آنان برای حضور در انتخابات بهتر فراهم شود.
نصرتی‌شعار یکی از مزیت‌های مشارکت بالا در انتخابات سال 1400 را انتخاب مسوولانی قوی و مطالبه‌گر دانست و اظهار داشت: دولت آینده باید قدرتمندتر و با انگیزه‌ای بیشتر برای رفع مشکلات مردم از جمله مسائل اقتصادی تلاش کند. یکی از مزیت‌های مشارکت بالا در انتخابات سال 1400، انتخاب مسوولانی قوی و مطالبه‌گر است
مسوولان پای کار باشند
بهرحال مردم ایران اسلامی طی سال‌های گذشته همواره با آگاهی و بصیرت و حضور پرشور خود در انتخابات مختلف، نشان دادند که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و باز هم برای حفظ کیان ایران و حاکمیت، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند اما مسوولان نیز از هر دستگاه و قوه‌ای باید تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم بکار گیرند، چرا که در این اینصورت ملت نیز با قدرت بیشتری از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع خواهند کرد.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خردادماه 1400 در سراسر کشور برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/171720/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسمان مال من است

مورینیو: به خاطر آنچلوتی دوست دارم رئال قهرمان شود

فتح‌الله‌زاده: نکونام و خطیر منافع تیم را در نظر بگیرند

بدترین باخت سرمربی الهلال رقم خورد

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

توخل: پیروزی حق بایرن مونیخ بود

برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی

افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید

خلاصه فوتسال ایران 3 - افغانستان 1

پیش‌بینی هری کین از تقابل با ستاره رئال؛ جنگ جذاب

در ستایش سیتی؛ تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند

اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی

ورود 610 هزار پرونده به دستگاه قضایی

حمله اخیر سپاه در پاسخ به تعدی رژیم صهیونیستی یک قدرت نوظهور به دنیا

آغاز به کار مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج

طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار

استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند

رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد

عضو کادرفنی خمس به تراکتور بازگشت

شمس: کار خوب کادر فنی استفاده از تمام بازیکنان مقابل افغانستان بود

ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی

کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان

تردد روزانه بیش از یک هزار زائر از مرز خسروی

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی کرمانشاه

بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی کرمانشاه ممنوع است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود

10 گل برتر رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

بهترین بازیکنان هفته بیست و سوم لیگ برتر

مدیرروستا: تیم ملی غیر بازی با ژاپن توقعات را برآورده نکرد

اولین تمرین بارسلونا پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور 51 درصد است

علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

بیش از 90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند