عصر کرد

آخرين مطالب

جزیره کیش مقصد مطلوب گردشگری ملی و بین المللی منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

عصر کرد - شمار گردشگران سالیانه جزیره کیش 50 برابر جمعیت این منطقه آزاد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن قریب مدیرعامل ستاد جشنواره ها و مناسبت های کیش با بیان این که جزیره کیش از نادر مناطقی در سطح کشور است که میزبان شمار زیادی از مسافران شهرهای مختلف ایران است اظهار داشت: در سطح کشور شهرهای مختلفی وجود دارد که به تناسب وضعیت و جمعیت خود میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.
وی افزود: در حالی که شهر مقدس مشهد به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری زیارتی کشور سالانه 10 برابر جمعیت خود پذیرش مسافر دارد، جزیره کیش سالیانه بیش از50 برابرساکنان خود گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می کند.
قریب تصریح کرد: با توجه به این که منطقه آزاد کیش در حوزه صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ باید فعالیت های گردشگری در این منطقه توسعه و ارتقاء داده شود.
مدیرعامل ستاد جشنواره ها و مناسبت های کیش با اشاره به این که 55 درصد فعالیت های جزیره کیش به گردشگری اختصاص یافته است گفت: تحولاتی که در حوزه گردشگری جزیره کیش انجام شده است باید به عنوان تریبون دائمی، جذابیت های این منطقه به کل دنیا معرفی شود.
محسن قریب بر لزوم اهمیت بهره گیری از ظرفیت های موجود این منطقه برای رفع موانع برگزاری نمایشگاه هایی با رویکرد معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی دقیق و گسترده برای معرفی مزایای مناطق آزاد و توانمندی های این مناطق از هدف گذاری های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.
قریب بر ضرورت معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش در داخل و خارج از کشور اشاره داشت و گفت: با توجه به نقش موثر معرفی مزیت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن حمایت از آنان شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم خواهد کرد.
وی بر اهمیت برگزاری نشست های علمی با اساتید برجسته دانشگاه های مختلف کشور در جزیره کیش تاکید کرد و افزود: باید در نشست های علمی چرایی ایجاد مناطق آزاد در کشور و همچنین مقایسه این مناطق با دیگر مناطق آزاد جهان با رویکرد ترسیم قابلیت ها مورد بررسی قرار گیرد.
محسن قریب در ادامه عنوان کرد: برگزاری نشست های علمی در جزیره کیش با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه در داخل و خارج از کشور فرصت ارزشمندی است تا به صورت علمی بتوانیم از توان کارشناسی کشور استفاده کنیم.
قریب در همین خصوص بر نقش موثر اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع از عملیات اجرایی طرح های مختلف که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است اشاره داشت و گفت: طرح های مختلفی که در زمینه های اقتصادی، عمرانی و گردشگری در این منطقه در حال اجرا است باید اطلاع رسانی شود.
وی اظهار داشت: اگر در این زمینه نسبت به انجام یک کار متفاوت اقدام کنیم به ابزراها و شیوه های کاربردی جدیدی نیاز داریم تا در این مسیر از آنها بهره مند شویم؛ چیزی که این منطقه را از مناطق آزاد دیگر متمایز می کند معرفی مولفه های این منطقه به عنوان یک شهر ایده آل است.
مدیرعامل ستاد جشنواره ها و مناسبت های کیش ترسیم "کیش فردا" را یکی از اقدامات مهم و ارزشمند سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: در این خصوص چند کشور فعالیت های خود را آغاز کردند؛ از جمله عربستان یکی از شهرهای خود را به عنوان شهر ایده آل و هوشمند منطقه معرفی می کند که با ارائه خدمات نوین در عرصه حمل و نقل از جمله تاکسی های بدون راننده از فناوری های به روز دنیا برخوردار است.
محسن قریب یکی از مهمترین اقداماتی سازمان منطقه آزاد کیش را معرفی مولفه های "کیش فردا" برای سرمایه گذاران به عنوان شهر ایده آل برشمرد و اظهار داشت: با استفاده از یک مهندس خلاق و طراح برای فضا سازی و استفاده از توانایی های فناورانه در فضای مجازی می توانیم نسبت به معرفی این ظرفیت ها موثر عمل کنیم.
قریب گفت: می توانیم منطقه آزاد کیش را شهر غیر آلاینده که دانش مدیران و شهروندان آن در حال افزایش است به عنوان یک تمدن پیشرفته جهان شهر معرفی کرد.
لازم به ذکر است در شرایط ناشی از شیوع کرونا نیز جزیره کیش با رعایت ضوابط بهداشتی و تعامل گسترده با فعالان بخش خصوصی و به مدد فعالیت گسترده ستاد مقابله باکرونا و کادر درمان برای نظارت گسترده بر روند اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله کاهش ظرفیت پذیرش پروازها، افزایش شمار پروازهای روزانه و الزام بازاریان برای نظارت گسترده بر رعایت ضوابط بهداشتی و ضدعفونی کردن مکرر فضای مراکز تجاری توانسته است فضای ایمنی را برای میزبانی از گردشگران علاقمند به سفر به این جزیره زیبای مرجانی فراهم کند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/181388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد