عصر کرد

آخرين مطالب

فقط مسوولان کردستان می‌توانند از این تونل عبور کنند+فیلم مقالات

فقط مسوولان کردستان می‌توانند از این تونل عبور کنند+فیلم
  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی ، رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین رکن دموکراسی چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و باید خواسته‌های کف جامعه را به مسوولان برساند ضمن اینکه نسبت به آگاهی‌بخشی به مردم از اقدامات ادارات و مسوولان نیز وظیفه این قشر اثرگذار جامعه است.
رسانه‌ها و جامعه رسانه‌ای زمانی می‌توانند چنین ادعایی داشته باشند که با نیازها و ذائقه‌های مردم بخوبی آشنا باشند و بتوانند براساس این نیازها گام‌های جدی بردارند، به گونه‌ای که مشکلات مردم را پس از نیازسنجی به گوش مسئولان برسانند تا در نهایت شاهد حل مشکلات واقعی شان باشند.
بدون شک رسانه‌های تعاملی در فضای رسانه‌ای امروز از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند و چنین ویژگی‌ای این امکان را فراهم می‌سازد که براساس نیازهای واقعی مخاطبان، اقدامات لازم را در راستای رساندن صدای آنان به گوش مسئولان و یا پیگیری مطالباتشان عملکردی موفق داشته باشند.
این رویه اعتماد مخاطب به رسانه را افزایش می‌دهد و در نتیجه ارتباط دوسویه بین رسانه و مخاطب به خوبی شکل می‌گیرد.
مردم روستای جانواره و در مجموع روستاهای بخش سرشیو مریوان از جمله مخاطبین خبرگزاری فارس هستند که در مطالبات مختلف آنها در طول چند سال اخیر از سوی این رسانه دنبال و منتج به نتیجه شده است.
مردم این بخش در جدیدترین درخواست خود که به صورت مکتوب به این رسانه ارسال شده است خواهان پیگیری رویه یک بام و دو هوای متولیان حوزه راه شده‌اند.

عصر کرد

مکاتبه مردم با خبرگزاری فارس
مردم روستاهای این بخش به خبرگزاری فارس نوشته‌اند، با توجه به اتمام 80 درصد جاده جدید سنندج به مریوان بخصوص اتمام کامل قطعه جانوره، معتمدین و اعضای شورای اسلامی بخش سرشیو و دهستان کوماسی از توابع شهرستان مریوان چندین بار برای باز نمودن تونل باغان در روزهای صعب‌العبور و زمستانی به مسوولان مراجعه و موضوع را پیگیری کرده‌اند اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
مسئولان خودشان حتی برای یکبار هم از گردنه این مسیر عبور نکرده‌اند که مشکلات مردم در چنین روزهای سختی را درک کنند بلکه آنها از داخل تونل باغان عبور می‌کنند و به نوعی مسیر اختصاصی آنان شده است.
مردم این منطقه عنوان کرده‌اند؛ این حق مردم است که آنها هم مانند مسئولان از این جاده استفاده کنند ولی هر بار با توجیه و وعده‌های بی‌عمل مسئولان مواجه می‌شویم و آنها هیچ وقت صدای اهالی مظلوم این منطقه محروم را نمی‌شنوند و گویا فقط باید یک حادثه تاسف‌بار در این جاده رخ دهد تا مسئولین از خواب زمستانی بیدار شوند، لذا مستدعی است صدای بزرگترین و وسیع‌ترین بخش زجردیده شهرستان را به گوش مسئولان برسانید.

عصر کرد

صدای مردم
مردم از مسئولان تقاضا دارند این مسیر را برای آنها باز کنند، می‌گویند، خودمان می‌دانیم بخش زیادی از کار تمام شده و تنها روشنایی آن کامل نشده است.
سیدعطا دستگشاده از ساکنان روستای جانوره می‌گوید: مردم فقط می‌خواهند در روزهای بارندگی و سخت این مسیر را باز کنند و این انتظار زیادی نیست چون خود مسوولان از این مسیر تردد می‌کنند.
یک بام و دو هوا نیست، چرا مسئولان و کارکنان ادارات دولتی حق عبور از این مسیر را دارند ولی مردم حق ندارند، به مرم هم اجازه بدهند از مسیر تونل برای رفت و آمد استفاده کنند این کار بخش زیادی از مشکلات مردم این بخش را رفع می‌کند.
تردد در تونل برای مردم خطرناک است!
آقایان مسئول به ما می‌گویند: پروژه هنوز تمام نشده و عبور از آن به دلیل عدم روشنایی خطر دارد یعنی تنها برای مردم عادی مشکل‌آفرین است!

عصر کرد

ادریس علیمرادی عضو شورای روستای جانوره هم در این رابطه گفت: احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان سال 1388 مصوب شد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه 11 سال از تصویب ساخت این پروژه می‌گذرد اما اکنون بنا به گفته مسئولان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عصر کرد

علیمرادی افزود: قطعه مهم این پروژه که تونل باغان - شیخ عطار است اتمام شده و اکنون مورد استفاده مسئولان قرار می‌گیرد ولی به مردم این منطقه اجازه استفاده نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه این رویه نوعی حس تبعیض در مردم ایجاد می‌کند، گفت: این درست نیست که مسئولان حقی فراتر از مردم برای خود قائل باشند.
عضو شورای روستای جانوره خاطرنشان کرد: اگر تونل اختصاصی و متعلق به مسئولان است تکلیف مردم را روشن کنند، چرا مردم عادی نباید حق بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند..
اگر مسئولان فقط یکبار از مسیری که مردم با مینی‌بوس عبور می‌کنند گذر داشته باشند درد این جماعت را درک می‌کنند
وی اظهار کرد: اگر مسئولان فقط یکبار از مسیری که مردم در روزهای سخت برفی و بارانی با مینی‌بوس از گردنه سخت و صعب‌العبور عبور می‌کنند، بگذرند درد این جماعت را درک خواهند کرد، ولی در زمان بازدید هم خودشان از مسیر جدید می‌آیند.

عصر کرد

عرفان مرادی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان می‌گوید: آنچه از سوی مردم مطرح شده که مسئولان خودشان از این مسیر استفاده می‌کنند ولی به مردم اجازه نمی‌دهند، کاملا درست است.
وی خاطرنشان کرد: تونل باغان یک هزار و 940 متر طول دارد و هیچگونه روشنایی ندارد، پیمانکار تونل؛ کار احداث درون تونل و آسفالت آن را به پایان رسانده اما تحویل اداره راه و شهرسازی نشده است.

عصر کرد

مسوولیت هرگونه اتفاقی تا قبل از تحویل پروژه به عهده پیمانکار است
وی گفت: مسوولیت کامل هرگونه اتفاق تا زمان تحویل پروژه به دستگاه اجرایی، به عهده پیمانکار است یعنی اگر کسی وارد تونل شود و خدایی ناکرده به دیواری برخورد و آسیب بیند یا تصادفی در تونل اتفاق و آتش‌سوزی رخ دهد مسوولیت صفر تا صد آن به عهده پیمانکار پروژه خواهد بود.
مرادی گفت: ما نمی‌توانیم به پیمانکار دستور دهیم تونل را برای عبور مردم باز کند، چون مسوولان کارفرما هستند لذا پیمانکار مسیر را برای آنها باز می‌کند و اگر زمانی هم اتفاقی بیفتد پاسخ آن به مراجع قانع‌کننده خواهد بود.
پیمانکار پروژه وظیفه دارد این مسیر را برای مسئولان باز کند چرا که ما کارفرمای پیمانکار هستیم
وی افزود: خودمان استفاده می‌کنیم و مسئولیت هر اتفاقی به عهده ما بوده و پیمانکار نیز نمی‌تواند مانع تردد ما شود، ولی برای مردم بنا به دلایلی که عنوان شد نمی‌توانیم اجازه عبور از تونل را بدهیم.
این مسوول افزود: در حال حاضر نیز پیمانکار مشغول اجرای عملیات روشنایی داخل تونل است و عملا در این مسیر امکان تردد وجود ندارد.
حق استفاده از دو تونل دیگر در پروژه به مردم داده شده
مرادی خاطرنشان کرد: پروژه تونل «همرو» به طول یک‌هزار و 326 متر و تونل گزردره به طول 355 متر در همین مسیر تحویل اداره راه شده و چون در تحویل پیمانکار نیست از سال گذشته مسیر برای مردم باز شده است.
وی عنوان کرد: در صورتیکه روشنایی تونل نصب شود مسیر را باز خواهیم کرد البته شاید تا پایان اردیبهشت طول بکشد.
و اما...
جاده فعلی سنندج به مریوان به طول 125 کیلومتر دارای پیچ‌های متعددی است که با جایگزینی بخش زیادی از این جاده در مسیر تیژتیژ - گاران، حدود نیم ساعت زمان مسیر کوتاه‌تر و ایمن‌تر خواهد شد. 
این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و از مطالبات جدی مردم استان کردستان به ویژه مردم سروآباد و مریوان است که بیش از 10 سال از شروع آن می‌‌گذرد.
قطعا آنچه مسوولان راه و شهرسازی عنوان کردند، به لحاظ کارشناسی قابل قبول است اما نباید این نکته را فراموش کرد که اتفاق و حادثه مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد، مردم معمولا آنچه را می‌بینند قبول دارند وقتی می‌بینند در این تونل برای تردد مسئولان محدودیتی وجود ندارد خود را به طرح چنین مطالبه‌ای محق می‌دانند.
خبرگزاری فارس بنا به رسالت خود ضمن بیان مطالبات مردم بخش سرشیو و دهستان کوماسی سقز، پاسخ مسئولان را نیز اطلاع‌رسانی کرده است، امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/2330/71/ر

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/186044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین