عصر کرد

آخرين مطالب

تکرار نابسامانی در بازار مرغ/ لزوم نظارت جدی بر توزیع‌کنندگان مرغ اقتصادي

تکرار نابسامانی در بازار مرغ/ لزوم نظارت جدی بر توزیع‌کنندگان مرغ
  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: نوسانات قیمت مرغ در استان کرمانشاه در هفته‌های اخیر اعداد و ارقام ضدونقیضی را بر تابلوی قیمت مرغ فروشی‌ها به ثبت رساند تا برخلاف اظهارات متولیان بی‌ثباتی بازار مرغ این گوشت لذیذ را از سر سفره اقشار متوسط به پایین بپراند.
اما آنچه بیش از همه‌چیز نگران‌کننده خواهد بود نزدیکی به بازار شب عید و احتمالاتی است که در خصوص نوسانات این بازار پیش‌بینی می‌شود، بازاری که مسئولان وعده داده‌اند که ثبات دارد اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.
چند ماه پیش که قیمت‌های عجیب وارد بازار مرغ استان کرمانشاه شد مرغدارها عدم توزیع نهاده‌های دامی و کاهش جوجه ریزی را دلیل اصلی افزایش قیمت می‌دانستند اما بعد از ثبات در توزیع نهاده با نرخ دولتی در بین مرغداران نرخ مصوب 20 هزار و 400 تومان برای فروش مرغ گرم اعلام شد.

عصر کرد

اما بعد از ثبات کوتاه‌مدت قیمت این روزها بازهم شاهد جولان قیمت مرغ در استان کرمانشاه هستیم تا جایی که مردم برای تأمین این کالای غذایی که با دست‌نیافتنی شدن گوشت قرمز جزو اقلام اصلی اقشار متوسط به پایین جامعه به‌حساب می‌آید، قیمتی بیشتر از 27 هزار تومان برای هر کیلوگرم را پرداخت می‌کنند.
کمبودی در تولید و عرضه مرغ وجود ندارد / نهاده مرغداری‌ها به صورت 100 درصدی تأمین می‌شود
نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با نظارت‌های صورت گرفته بر مرغداری‌ها و واحدهای کشتارگاهی روزانه 130 تن مرغ با قیمت مصوب به بازار استان کرمانشاه عرضه خواهد شد، که مقدار مذکور بیشتر از نیاز روزانه مصرفی مردم در این استان است.
وی افزود: در مقطعی از زمان در تأمین نهاده‌های دامی خلأ به وجود آمد که برای جبران هزینه‌های تولید، مجوز افزایش قیمت داده شد، اما از ابتدای آذرماه سال جاری 100 درصد نهاده موردنیاز مرغداری‌ها با نرخ دولتی تأمین شد و باید مرغ با قیمت مصوب به بازار عرضه شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت تخلف واحدهای مرغداری و کشتارگاهی و فروش مرغ با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب یعنی 20 هزار و 400 تومان، پرونده متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود و در صورت تخلف مرغداری‌ها سهمیه نهاده آن‌ها قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: نهاده دامی به میزان کافی در استان کرمانشاه در حال عرضه است و جوجه‌ریزی و تولید با توجه به نیاز مردم انجام می‌شود، پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه آمادگی لازم برای خرید مرغ از واحدهای تولیدی را دارد.

عصر کرد

در ادامه پیگیری‌های خبرنگار مهر، مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و همچنین نظارت بر عرضه مرغ، پرونده تخلفاتی 16 واحد مرغداری استان برای رسیدگی و صدور احکام لازم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی با اشاره به حساسیت موضوع قیمت گوشت مرغ که از عمده کالاهای مورد نیاز مردم محسوب می‌شود، گفت: پرونده‌های تشکیل‌شده برای مرغداران متخلف که در حدود 400 میلیون تومان است، بدون هیچ اغماضی بررسی خواهد شد.
برخورد در انتظار برهم زنندگان معیشت مردم
قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گران فروشی مرغ توسط برخی واحدهای صنفی در استان کرمانشاه بیان کرد: در روزهای گذشته در ارتباط با گران فروشی گوشت مرغ، 150 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تشکیل شده است.
150 پرونده تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه مربوط به واحدهای مرغداری، کشتارگاهی و عرضه است وی افزود: 150 پرونده تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه مربوط به واحدهای مرغداری، کشتارگاهی و عرضه است که برای تعدادی از آن‌ها حکم صادر شده و جریمه‌های میلیارد ریالی اعمال شده است، سایر پرونده‌ها نیز در حال بررسی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه این سازمان رسیدگی به پرونده‌های تخلف است و اتاق اصناف، اتحادیه مرغداران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه وظیفه نظارت بر بازار را برعهده دارند، هرچند که کارشناسان تعزیرات حکومتی در گشت‌های مشترک حضور دارند.
شاهی با هشدار به گران فروشان و متخلفان گفت: قیمت مصوب عرضه مرغ 20 هزار و 400 تومان است و در صورت مشاهده قیمت‌های بالاتر برخورد سختی با گران فروشان اعم از واحدهای تولیدی و عرضه خواهد شد، به هیچ عنوان اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو و برهم زنندگان معیشت مردم داده نمی‌شود.
لزوم نظارت جدی بر توزیع کنندگان اصلی مرغ
مجید احمدی به عنوان یکی از صاحبان واحدهای صنفی متضرر در نوسانات اخیر بازار مرغ در استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: روزهای گذشته و پیش از نوسان ناگهانی بازار مرغ، روزانه 300 کیلوگرم فروش مرغ داشته‌ام که این مقدار هم اکنون به کمتر از 100 کیلوگرم در روز رسیده است.

عصر کرد

وی افزود: کاهش فروش مرغ از یک سو به دلیل افزایش قیمت و از سوی دیگر به دلیل جریمه بازرسان اتحادیه مرغ و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه است.
صاحب واحد صنفی فروش مرغ در شهر کرمانشاه با اشاره به مشکلات پیش آمده در عرضه گوشت مرغ، تصریح کرد: روزانه توزیع کننده‌های مرغ به درب مرغ‌فروشی ها مراجعه می‌کنند و فاکتور را به قیمت مصوب قید می‌کنند، اما افزایش قیمت را به روش‌های گوناگون از فروشندگان دریافت و در صورت اعتراض تهدید به قطع توزیع مرغ می‌کنند.
احمدی با اشاره به علت خالی بودن یخچال‌های برخی فروشندگان مرغ، گفت: در صورتی که مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب برای مرغ فروشان تأمین می‌شود اما اجبار بر این است که مرغ با قیمت مصوب به فروش برسد.
این صاحب واحد صنفی فروش مرغ از مسئولان و متولیان کنترل بازار مرغ خواست به جای نظارت‌های سفت و سخت بر فروشگاه‌ها روی توزیع کننده‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشند، زیرا قیمت نهایی مرغ را آن‌ها تعیین می‌کنند.
توزیع روزانه مرغ منجمد به منظور تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت
در ادامه پیگیری‌های خبرنگار مهر، محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از توزیع روزانه مرغ منجمد انبارهای کرمانشاه برای کنترل قیمت خبر داد.

عصر کرد

وی افزود: رصد و نظارت بر مراکز عرضه مرغ به صورت روزانه توسط کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه انجام می‌گیرد و با متخلفان عرضه مرغ در سطح عمده فروشی و خرده فروشی بدون هیچ مماشاتی برخورد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب موجودی مرغ در سردخانه‌های استان کرمانشاه، تصریح کرد: به منظور رسیدن تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت مرغ در بازار، روزانه 40 تن مرغ منجمد با نظارت مستقیم این سازمان توزیع می‌شود.
خبرنگار مهر بعد از پیگیری میدانی علت نوسانات بازار مرغ در کرمانشاه و قول پیگیری و برخورد متولیان با گران‌فروشی در این بازار آشفته به چند واحد صنفی فروش مرغ مراجعه کرد.
گرچه در برخی واحدهای صنفی نرخ مصوب رعایت می‌شد اما آنچه عجیب بود فروش بالاتر از قیمت مصوب مرغ در برخی واحدهای صنفی دیگر بود که امیدواریم با پیگیری متولیان، مشکل تهیه این کالای اساسی برای خانواده‌های متوسط به پایین فراهم شود.
کد خبر 5148451

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/188605/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت

معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

ارزیابی حدود 21 هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت

24 مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

ارائه خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی

انجام بیش از 110 هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی

سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد

دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور