عصر کرد

آخرين مطالب

1200 زندانی کرمانشاهی در طرح پایش زندانیان آزاد شدند اجتماعی

1200 زندانی کرمانشاهی در طرح پایش زندانیان آزاد شدند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - تسنیم / رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: 1200 زندانی کرمانشاهی در طرح پایش زندانیان آزاد شدند و استان از این نظر در جایگاه دوم کشور قرار گرفته است.
پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری که صبح امروز در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به طرح پایش زندانیان با جرائم غیرعمد اظهار داشت: بخشنامه غربالگری با پایش زندانیان از 2/5 ماه پیش ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته‌ زندانیان بسیاری در زندان‌های استان با جرائم کم‌اهمیت به سر می‌بردند عنوان کرد: طرح غربالگری به جد مورد پیگیری قرار گرفت و استان کرمانشاه در این زمینه به عنوان استان دوم کشور معرفی شد که البته اردبیل که به عنوان استان برتر انتخاب شده جمعیت زندانی کمتری دارد.
توسلی‌زاده با بیان اینکه یکی از خروجی‌های شاخص این طرح آزادی نزدیک به 1200 زندانی است گفت: در کل کشور این تعداد 18 هزار نفر است که جایگاه استان با 1200 زندانی آزاد شده بسیار قابل توجه است.
وی افزود: آزادی زندانیان به معنای رفع مشکلات خانواده‌ها است از طرفی با کاهش تعداد زندانیان مدیریت زندان تسهیل می‌شود و امکان اجرای برنامه‌های اصلاحی افزایش می‌یابد.
توسلی‌زاده با اشاره به اینکه سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)، بسیج حقوق‌دانان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آزادی زندانیان و پرداخت کمک به محکومان بسیار نقش داشتند گفت: طرح پایش همچنان ادامه دارد و منتظر هستیم که برنامه زمانبندی قوه قضاییه در این زمینه ابلاغ شود یا به صورت فصلی برای خود برنامه‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه هزینه نگهداری ماهانه یک زندانی 12 میلیون تومان است افزود: افرادی که در طرح غربالگری آزاد شده‌اند به طور معمول دوره محکومیت چند ساله را گذرانده و از طرفی به دلیل رد مال در زندان به سر می‌برند بنابراین آزاد شدن این زندانی سود بیشتری دارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه حکم قاضی باید بازدارنده و سخت برای جرائم سخت و خشن باشد گفت: ابزار بازداشت و حبس برای جرائم خرد و سبک نباید استفاده شود و جایگاه مجرمان خطرناک تنها در زندان است اما راهکار رفع مشکلات جامعه زندان نیست. 
وی با اشاره به اینکه کاهش موجودی پرونده در کشور هفت درصد بوده اما در دادگستری استان 20 درصد کاهش یافته است بیان کرد: این کاهش موجودی‌ها در حوزه پرونده‌های معوقه و پرونده‌های موجود در شعب بوده است.
توسلی‌زاده با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا بیش از 300 هزار نفر ساعت از حضور کارکنان بی‌بهره‌ ماندیم و بیش از 400 نفر مبتلا شدند گفت: 79 درصد پرونده‌های معوقه در استان تعیین تکلیف شده است و باقی مانده ها مربوط به اجرای احکام است.
وی با اشاره به اینکه وقوع اتفاقاتی همچون تیراندازی مقابل دادگستری دلیل بر ناامنی استان نیست عنوان کرد: این اتفاق به دلیل اختلافات خانوادگی و عدم دخالت بزرگترها برای رفع کدورت رخ داد و دستگاه قضایی کمترین قصور را داشته است.
توسلی‌زاده با بیان اینکه در مجموع استان کرمانشاه در جایگاه ششم استان‌های امن کشور قرار دارد و محل امنی برای سرمایه‌گذاری است گفت: سند تحول قوه قضاییه هشت کارگروه دارد 
وی با اشاره به اینکه در 17 ماه گذشته بیش از 106 هزار مورد ملاقات مردمی در دادگستری استان انجام شده است افزود: در این ملاقات‌ها مشکلات مردم به طور دقیق بررسی و پیگیری شده است.
توسلی‌زاده با بیان اینکه در حوزه سازش اقدامات مهمی انجام شده به طوری که تمام ستاد مصلحین شهرستان‌ها، قضات و مراجع انتظامی و پلیس سازش را در اولویت دارند گفت: مقرر شده تفاهم‌نامه‌ای با مرکز وکلای قوه قضاییه منعقد شود که سازش در اولویت قرار گیرد که در این صورت سطح اختلافات استان که اکنون بالا است کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماه ابتدای سال شورای حل اختلاف استان 16500 و ستاد مصلحین 18500 پرونده را به سازش ختم کردند عنوان کرد: 140 هزار مورد از ورودی‌های دادگستری با این اقدامات کاهش یافته است.
توسلی‌زاده با بیان اینکه اولویت ما مقابله با جرائم مهمه است گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان 111 روز است و این با کاهش تعداد موجودی و ورودی‌ها کاهش می‌یابد و بنابراین اطاله دادرسی در استان مشکل حادی نیست.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در 6 ماه آینده هیچ شعبه‌ای با بیش از 200 پرونده وجود نداشته باشد افزود: نباید با سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی چهره استان را مخدوش کرد. 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/191248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

انجام بیش از 1400 آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

دقیقی: اطرافیان می‌گفتند گزینه اول تراکتور هستی

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان