عصر کرد

آخرين مطالب

افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار 1400 اجتماعی

افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار 1400
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مهدی عبدالمالکی از افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار 1400 در کرمانشاهذخبر داد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مهدی عبدالمالکی امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: 60 تا 70 درصد تمرکز ما بر روی سنین پایه است چرا که اگر امروز در آموزش شهروندی این نسل آموزش‌های لازم را ببینند در آینده با شهروندانی مواجه هستیم که انتظارات ما را برآورده خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سه پروژه کلان در حال طراحی و اجرا داریم گفت: پروژه اول شهریاران فرهنگ است که طی آن به 9 انجمن از دانش آموزان مستعد کرمانشاه فراخوان دادیم و تا الان حدود 950 نفر در این طرح شرکت کرده اند.
عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در این طرح هر کدام از دانش‌آموزان با هر استعداد برتری مورد حمایت سازمان قرار گرفته و سعی بر پرورش استعدادهای آنها می‌شود.
عبدالمالکی پروژه دوم را ساخت عروسک شمامه عنوان کرد و اظهار داشت: این عروسک به همراه شیرین جذابیت‌هایی ایجاد کرده که با زبان نمایش کودکان را به خود علاقمند کرده تا بتوانند مفاهیم را به آنها بیاموزند.
وی ادامه داد: جشنواره بزرگ شهروندان کوچک پروژه سومی است که در 6 محور در قالب نقاشی، قصه و داستان و ... با هدف کمک به اینکه در آینده شهروندان متعهدتری داشته باشیم، اجرا می شود.
عبدالمالکی بیان داشت: طی یک ماه و نیم گذشته بالغ بر 1200 تا 1500 اثر از دانش آموزان کرمانشاهی در مقطع ابتدایی به دبیرخانه جشنواره رسیده است که با توجه به استقبال دانش آموزان از این طرح مدت شرکت در این جشنواره تا 15 اردیبهشت ماه مدت تمدید شد.
وی اظهار داشت: همچنین تقویم روز داشت ها را طی این مدت استارت زدیم که بر اساس آن مشاهیر و مفاخر و داشته ها و سرمایه های مکانی و ناملموس را شناسایی و به ترتیب از آنها تقدیر بعمل می آید.
وی گفت: برگزاری ویژه برنامه مفاخر که تاکنون 11 مورد آن برگزار شده و در گام بعدی قرار است اواخر اسفند ماه یا اوایل فروردین از یکی از بزرگترین مفاخر دفاع مقدس امیر برات‌پور طی مراسمی قدردانی شود که در همان روز یادمان این بزرگوار همراه با شهدای نیروی هوایی رونمایی خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: با نصب پلاک افتخار که یک نهضت جدید برای معرفی داشته های کرمانشاهیان است قصد برجسته سازی داریم که از آن جمله می توان به خانه نور، خانه های فاطمی، خانه عالم، خانه شهید و خانه مفاخر، خانه جوانمرد، خانه قهرمان، خانه حسینی و خانه قرآنی اشاره کرد که پلاک های بسیار ارزشمندی هستند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین المان های سنگی و سردیس هایی با کمک حوزه هنری در حال آماده سازی داریم که قول می دهیم بهار 1400 پارک هنرمندان را با جاگذاری این المان ها راه اندازی کنیم.
عبدالمالکی گفت: نامگذاری معابر و خیابان ها به نام بزرگان شهر نیازمند تایید نهایی از طرف کمیته تخصصی شورای شهر است که امیدوارم هر چه سریعتر تابلو مفاخر را بتوانیم نصب کنیم.
وی افزود: راه اندازی بنیاد جوانمردان یکی از دغدغه های شهردار کرمانشاه محسوب می شود که امیدوارم بر این اساس بتوانیم در راستای شناساندن هویت اصلی مردم کرمانشاه قدم برداریم.
عبدالمالکی بیان داشت: اصلی ترین المان شهر کرمانشاه توجه به گردشگری و رویدادهایی است که بتواند داشته های این شهر را به تصویر بکشد و گردشگر را به کرمانشاه بیاورد.
وی گفت: یکی از اصلی ترین ظرفیت های کرمانشاه در بحث گردشگری شهری است اما اقتصاد شهری یکی از مشکلات بر سر راه این موضوع است و تا وقتی گردش مالی در اقتصاد شهر روان نباشد بقیه پروژه‌ها از عمرانی گرفته تا فرهنگی را تحت ‌تاثیر همین نگاه اقتصادی قرار خواهد داد.
عبدالمالکی ادامه داد: یکی از راهکارهای اصلی برای بهبود شهر کرمانشاه توجه به گردشگری و رویدادهایی است که بتواند گردشگر را به کرمانشاه جذب کند.
وی اذعان داشت: اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول خواهد شد.
عبدالمالکی ادامه داد: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود که بر اساس آن مسیر غرب کشور به یکی از مهم ترین مسیر های گردشگری تبدیل می شود که به اذعان یونسکو در دنیا بی نظیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تا‌کنون فقط 16 شهر در سراسر دنیا برند شهر خوراک را دارند و اگر کرمانشاه این برتر را دریافت کند شهر هفدهمین خواهد بود، گفت: بنابر گفته دبیر کل یونسکو اگر کرمانشاه همانند رشت برند شهر خوراک شود پس از 3 سال بالغ بر 100 مرکز اداره غذاهای سنتی در کرمانشاه ایجاد خواهد شد.
وی همچنین از ثبت 99 اثر بی نظیر از بلوار تاق بستان خبر داد و خاطر نشان کرد: بدنبال فراهم کردن مقدمات ثبت جهانی بلوار تاق بستان هستیم.
عبدالمالکی افزود: به این منظور نمایشگاهی از تاق بستان در دفتر یونسکو خواهیم داشت و سعی می کنیم نظر آنها را به سوی ثبت این بلوار 3.5 کیلومتری که در دنیا بی نظیر است، جلب کنیم.
وی گفت: در حوزه کارآفرینی شهری، سرای محله دولت آباد بعنوان اولین مرکز توانمندسازی بانوان افتتاح شد اولین فارغ التحصیلان این مرکز محصولات خود را در نوروز 1400 به نمایش می گذارند.
به گفته عبدالمالکی، توانمندسازی محلات کرناچی و حکمت آباد هم به سرعت در حال پیشرفت است.
وی از افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در بهار 1400 خبر داد و اظهار داشت: این فرهنگسرا در پارک معلم افتتاح خواهد شد و در کنار آن موزه عروسک نیز راه اندازی خواهد شد.
عبدالمالکی با بیان اینکه سال آینده، سال توسعه فضاهای ورزشی در کرمانشاه خواهد بود، گفت: اولویت ما در این راستا احیاء پیست دوچرخه سواری است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: افتتاح پارک بانوان در بهار 1400 نیز یکی از اتفاقات خوب در سال آینده است پارکی که سالها به صورت به طول انجامید و الان 70 درصد پیشرفت دارد.
وی راه اندازی خانه گرافیک، خانه سرود و موسیقی، احیاء خانه تشکل ها و راه اندازی اداره قرآنی را از دیگر ساختارهای جدید دانست و بیان داشت: در سال آینده این ساختارهای جدید به شهر اضافه خواهند شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/191299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد