عصر کرد

آخرين مطالب

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصرهای کریسکان» در سنندج اجتماعی

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصرهای کریسکان» در سنندج
  بزرگنمايي:

عصر کرد - تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصرهای کریسکان» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سنندج رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان ، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» در راستای پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی دفتر نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سنندج رونمایی شد.
ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای ( ره ) در دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تقریظ رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس توجه به سیره معظم‌له و نگاه مطالبات ایشان در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه تاکنون 55 تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس از سوی این معاونت رونمایی و منتشر شده است، افزود: امروز افتخار داریم در دهمین مراسم ادبیات جهاد و مقاومت که با تقریظ رهبری بر کتاب عصرهای کریسکان همراه است در این محفل حضور داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم به تقدیم 5 هزار و 400 شهید انصار و 18 هزار شهید مهاجر در راستای دفاع از انقلاب در کردستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش دست اندرکاران این برنامه و همه کسانی که در این عرصه که عرصه ادبیات جهاد و مقاومت است و هم کسانی که برای این برنامه مهم فرهنگی و رونمایی از تقریظ حضرت رهبری بر این کتاب منطقه کردی و شهرستان سنندج را انتخاب کرده‌اند شایسته تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: لفظ منطقه کردی یک لفظ تاسیسی توسط رهبر معظم انقلاب است و رهبر معظم انقلاب برای منطقه کردی چند ویژگی را بیان می‌کنند که این ویژگی‌ها جدیدترین مطالبی است که از سوی ایشان در مورد این منطقه عنوان شده است.
وی با بیان اینکه منطقه کردی از دیدگاه معظم‌له نقش بزرگی در پشتیبانی از نیروهای مجاهد که در اصطلاح به مجاهدین انصار معنی می‌شود داشته‌اند، گفت: همکاری مردمان این منطقه چه در جنگ تحمیلی و چه در مقابله با ضد انقلاب فراموش نشدنی است.
وی ایمان راسخ مردم کردستان و اعتقاد جدی به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و عشق سرشار به پیامبر، وفاداری مردم کردستان به نظام جمهوری اسلامی ایران را از مهم‌ترین ویژگی و شاخصه مردم منطقه کردی از دیدگاه معظم‌له نام برد.
ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم 70 بار صابران را مرد تمجید و تقدیر قرار داده است و نمونه عینی این صبر خانواده شهدا هستند که بهترین ثمره زندگی خود را بدای حفظ و حراست از دین اسلام، نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند.
وی افزود: شهدای گرانقدر با نثار جان خود پیام عزت، کرامت، شرافت، استقامت، فداکاری، وفاداری و ... را برای ملت به ارمغان گذاشتند و پیام شهدا به جهانیان این بود که برای دفاع از آب و خاک خود لحظه‌ای دریغ نمی‌کنند و تا آخرین قطره خون از آن دفاع خواهند کرد.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم اعلام کرد: کردستان سرزمین مقاومت است، بخشی مهمی از هویت مقاوت ملی ملت ایران است، داستان‌های شکفت‌انگیز و ماجراهای دل انگیزی از ایستادگی و ثبات قدم، پایداری، جوانمردی و غیرت و تعصب و شهامت این دیار سروده شده است، داستان‌های بسیاری مکتوم و نانوشته و ناگفته باقی مانده است.
وی افزود: عصرهای کریسکان جلوه‌ای از مقاومت، جوانمردی و ایثار و گذشت است، بنابراین بنده شخصا دست‌بوس مردمان این دیار پرافتخار هستم.
در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان که با حضور فرمانده کل سپاه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، با قرآن اهدای مقام معظم رهبری از خانواده شهیدان قادرخانزاده که 6 فرزندشان در طول دفاع مقدس به مقام شهادت نائل آمدند، تجلیل به عمل آمد.
خانواده قادرخانزاده نمونه‌‌ای از جانفشانی و ایثارگری مردم کردستان هستند که با تکیه بر آموزه‌های دین مبین اسلام در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کردند و در دوران طاغوت نیز به دلیل فعالیت‌‌های سیاسی به کشور عراق تبعید شده بودند اما بعد از پیروزی انقلاب به ایران بازگشته و در برابر هجوم ددمنشانه رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند.
« عصرهای کریسکان » روایتی جذاب از زندگی امیر سعیدزاده و همسرش سعدا حمزه‌ای است، که توسط کیانوش گلزار راغب در سال 1394 و از سوی انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری انقلاب اسلامی برای نخستین بار منتشر شد و به دلیل جذابیت داستان تاکنون دو بار نیز تجدید چاپ شده است.
کریسکان منطقه‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. سعیدزاده دوران اسارت 4 ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است.
در این اثر در کنار روایت جذاب از زندگی امیر سعیدزاده، تصویر کامل و جامعی در خصوص وضعیت شهرهای کردنشین به ویژه سردشت و بانه در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارائه می شود و به همین دلیل مخاطب در جریان وضعیت آن روزهای مناطق کردی قرار می‌گیرد.
تقریظ کتاب عصرهای کریسکان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شد تا اولین کتاب مربوط به ایثار و رشادت مردم مناطق کردی مورد عنایت معظم‌له قرار گیرد و به همین دلیل این اتفاق یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
پایان پیام/713

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/192270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد