عصر کرد

آخرين مطالب

مناطق کمتر برخوردار محل اصلی شرکت های دانش بنیان نوع سوم می شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان مسئول دبیرخانه شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: شرکتهایی که محل اصلی فعالیت آنها در مناطق کمتر برخوردار است در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده دانش بنیان نوع 3 محسوب می شوند.
شهبازیان امروز سه شنبه (19 اسفندماه) به صورت ویدئو کنفرانس در نشست بررسی مزیت‌ شرکت‌های خلاق و دانش بنیان که با حضور صاحبان کسب و کارهای مستعد، در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: شرط اصلی در شرکت‌های دانش بنیان، خصوصی یا تعاونی بودن آن‌هاست و شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی نمی توانند از این قانون بهره‌مند شوند.
وی به مزایای شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بیش از120 برنامه حمایتی برای این شرکت‌ها وجود دارد که از جمله آن می توان به معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی در واردات کالاها و خدمات مورد نیاز، تسهیلات ارزان‌قیمت (از چهار تا 12 درصد)، تسهیلاتی برای خرید و اجاره محل فعالیت، خرید ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید اشاره کرد که این موارد از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت‌ها قرار می گیرد.
مسئول دبیرخانه شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به امریه سربازی به عنوان مزیت دیگری از شرکت های تعاونی بیان کرد: شرکت ها می توانند طی فرآیندی درخواست‌های خود را پیگیری کنند تا کارکنان مورد نظر آن‌ها خدمت سربازی خود را در این شرکت‌ها بگذرانند.
وی در ادامه در خصوص حوزه کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: هر شرکتی امکان دانش‌بنیان شدن را ندارد و هر کالایی دانش‌بنیان تلقی نمی شود، فهرست کالا و خدماتی در این خصوص تدوین شده که همواره ویرایش می شود؛ فرآیند تبدیل به شرکت دانش‌بنیان این‌گونه است که ابتدا باید شرکت ثبت شده و کالا و خدمات منطبق بر فهرست ذکر شده باشد و در نهایت در سامانه دانش‎‌بنیان ثبت‌نام انجام شود و در روند ارزیابی قرار گیرد.
شهبازیان در ادامه به انواع مختلف شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: خبر خوشحال کننده ای است که بعد از مدت‌ها پیگیری استان‌های مرزی و کمتر برخوردار، اخیرا دبیرخانه مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مصوبه ای را ابلاغ کرد که معیارهایی را تدوین کردند که ویژه استان‌های ذکر شده هستند و با نام شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سوم تحت عنوان شرکت‌های خلاق شناخته می شوند که به زودی فهرست کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سوم اعلام خواهد شد و اجرایی خواهدشد.
وی در ادامه عنوان کرد: از جمله امتیازاتی که برای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سوم لحاظ شده، استقرار در استان های کمتر برخوردار و یا استقرار در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است.
مسئول دبیرخانه شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه گفت: در حوزه فناوری اطلاعات، شرکت‌های فعال در تولید نرم‌افزار و برنامه‌ها چنانچه تولید آن‌ها منطبق برفهرست نامبرده باشد، چون نیاز به بازدید و ارزیابی میدانی نیست سریع‌تر ارزیابی می شوند و به عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان نوع دوم شناخته می شود.
وی به حوزه فعالیت شرکت‌های خلاق اشاره کرد و گفت: حیطه فعالیت شرکت‌های نوع سوم شامل طراحی و معماری، کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری و گیاهان دارویی و طب سنتی می شود که محصول باید ارائه شده باشد و صرفا یک طرح یا ایده خام پذیرفته نمی شود.
شهبازیان در ادامه عنوان کرد: دانشگاه‌ها نیز می توانند شرکت دانش‌بنیان تاسیس کنند و اعضای هیات علمی دانشگاه اجازه دارند مدیریت آن شرکت‌ها را عهده‌دار شوند و حتی امتیازی برای ارتقا اعضای هیات علمی در صورت انجام فعالیت دانش‌بنیان لحاظ شده که بعضا با ارائه پنج مقاله " ISI " که برای ارتقای سالیانه اعضای هیات علمی انجام می‌شود، برابری می کند، همچنین اعضا هیات علمی می توانند معادل یک روز کاری موظف هفتگی را در محیط شرکت دانش‌بنیان و خارج از دانشگاه فعالیت کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: درحال حاضر 27 شرکت دانش‌بنیان و 13 شرکت خلاق در استان کردستان به ثبت رسیده است و صاحبان کسب و کار در بیجار می توانند با ارتباط گرفتن با این شرکت ها از تجارب آن‌ها استفاده کنند.
ایجاد شغل در بیجار با حرکت در مسیر دانش بنیان شدن
راحله شریفیان، مدیر جهاددانشگاهی بیجار در ادامه این جلسه گفت: امید است با بهره مندی از همه ظرفیت‌ها انقلاب دانش‌بنیان در شهرستان بیجار رقم زده شود، انقلابی که بیجار به آن نیاز دارد.
وی در ادامه با تاکید بر زنجیره‌وار بودن ساختار جهاددانشگاهی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا تمام ظرفیت‌های جهاددانشگاهی کشور در اختیار مجموعه شهرستان باشد به طوری که بتوانیم از تمامی قابلیت‌ها استفاده کنیم.
شریفیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها محقق می شود گفت: تحقق این مهم باعث افزایش کیفیت محصول، کاهش نگاه مردم به کالای خارجی و افزایش تقاضا و عرضه و نیروی انسانی تحصیل کرده شاغل می شود.
کاظم کاظمی معاون فرماندار شهرستان بیجار در ادامه این نشست گفت: دید مدیران باید عوض شود، در صورتی که در بیجار پیله‌ای دور خود قرار دهیم شکست خواهیم خورد و باید از ارتباطات با افراد تاثیرگذار در سطح کشور بهره برد.
وی در ادامه به اهمیت خودباوری تاکید کرد و گفت: در بیشتر موارد نمی خواهیم پیشرفت کنیم، کسی که فعال باشد هیچ قدرتی نمی تواند او را محدود کند و راه را پیدا خواهدکرد.
کاظمی در ادامه به حضور شرکت‌های سرآمد بیجار در این جلسه اشاره کرد و گفت: ما از سرمایه گذارانی که در شهرستان بیجار اقدام به فعالیت می‌کنند تشکر می کنیم؛ افراد حاضر در این نشست برای ما و مدیران دولتی بسیار قابل احترام هستند چرا که مسبب ایجاد شغل در بیجار شده‌اند.
وی در ادامه به ظرفیت بخش کشاورزی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که ما حجم زیاد تولید غلات در شهرستان را داریم اما یک نمونه صنایع تبدیلی در بیجار نداریم.
معاون فرمانداری بیجار در پایان صحبت‌های خود گفت: ایران در دنیا از لحاظ سرمایه، ثروت، معادن و گردشگری یک کشور فوق العاده است و شهرستان بیجار در ایران شرایط مشابه را دارد؛ به دنبال اعتباری برای گردشگری در صلوات‌آباد و قمچقای هستیم که در حال مهیاشدن است که امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را درآن مناطق ایجاد کنیم.
در ادامه نشست صاحبان کسب و کار در شهرستان بیجار از برگزاری این نشست ابراز رضایت کردند و اظهار امیدواری کردند که این نشست‌ها باعث شود که شرایط برای فعالیت شرکت‌ها در بیجار بهبود یابد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/192314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

طرح توسعه‌ فضای سبز مناطق هشتگانه کرمانشاه در منطقه پنج کلید خورد

پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

آزادسازی و رهاسازی کبک‌ها از دست شکارچی غیرمجاز در روانسر

ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی

پوستر جشنواره فیلم کن 2024 رونمایی شد

دیوید تیلور امشب المپیکی می‌شود

فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان

مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شده خاطرات زندگی عجیبش را به اشتراک می گذارد

خاطرات عجیب مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شد!

جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است

(ویدئو) حمله گاو به حاضرین در مراسم «هزار دف» کردستان

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

رفع تصرف 3 هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج

1000 دف عظمت پالنگان را به تصویر کشید

وعده برخورد با ورود موتور به پیاده‌راه فردوسی سنندج عملی نشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا