عصر کرد

آخرين مطالب

تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در اجتماعی

تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در استان خبر داد و گفت : در این موج پیش بینی افزایش موارد بستری تا دو هزار نفر را هم داریم، اما مردم باید بدانند اگر به این عدد برسیم خسارت‌های مالی و جانی بسیاری متحمل خواهیم شد.
او با اشاره به ورود استان به موج چهارم کرونا گفت : متاسفانه شهر‌های استان به سرعت در حال تغییر رنگ هستند و در حال حاضر 9 شهرستان در وضعیت "قرمز "، چهار شهرستان در وضعیت "نارنجی" و تنها یک شهرستان در وضعیت "زرد" کرونایی قرار دارد.
او با اشاره به سیر صعودی تعداد مبتلایان در استان افزود: کرونای انگلیسی که نوع جهش یافته ویروس کروناست به سرعت در استان در حال انتشار است، بنابراین مردم باید بیش از گذشته در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تلاش کنند.
بازوند افزود: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به زیر 50 درصد رسیده و نتیجه این می‌شود که امروز شاهد رشد چشمگیر مبتلایان کرونا در استان هستیم.
او با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داد: مردم باید زندگی با کرونا را در اولویت قرار دهند و باید یاد بگیرند ضمن حفظ معیشت و داشتن فعالیت و کسب و کار، باید حواسشان به بیماری خطرناک کرونا هم باشد و باید در کنار تمام فعالیت‌های خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هم داشته باشند.
استاندار کرمانشاه افزود: در بهترین حالت باید میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به 90 درصد برسد، وگرنه قطعا با شرایط سختی در استان روبه رو خواهیم شد.
بازوند به خسارت‌های سنگین افزایش مبتلایان کرونا اشاره کرد و گفت: ظرفیت بخش درمان مشخص است و اگر میزان مبتلایان از ظرفیت‌های موجود فراتر رود قطعا خسارت‌های سنگینی خواهیم داد و استان تبدیل به بیمارستانی برزرگ با هزینه‌های بسیار سنگین خواهد شد.
تشدید نظارت و برخورد با قانون شکنان مصوبات ستاد ملی کرونا استاندار کرمانشاه از تدوین نقشه راه مقابله با موج چهارم کرونا در استان خبر داد و افزود: تمام برنامه ریزی‌ها برای ورود به این موج انجام شده و در دستورکار قرار دارد.
او افزود: برای این موج پیش بینی حدود دو هزار بستری را داریم، البته مردم باید بدانند اگر به این عدد برسیم خسارت بزرگی به استان وارد خواهد شد و در کنار هزینه‌های سنگین مالی قطعا عزیزان بسیاری را از دست خواهیم داد.
بازوند گفت: تمام برنامه ریزی برای مدیریت این بحران صورت گرفته، اما این مدیریت بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست و اگر مردم همکاری کرده و دستورالعمل ها را با جدیت بیشتری رعایت کنند می‌توانیم این موج را با کمترین میزان خسارت پشت سر بگذاریم.
استاندار کرمانشاه به محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: محدودیت‌ها جدید کرونایی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برای شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا مشخص است و از امروز اجرایی خواهد شد و گروه نظارتی ویژه اجرای این محدودیت‌ها را رصد خواهند کرد.
بازوند گفت: در صورت مشاهده تخلف از این محدودیت، بلافاصله گزارشات لازم به دادستانی ارسال شده و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت و از مردم می‌خواهیم ما را در این وضعیت قرار ندهند که مجبور به برخورد شویم. این انتظار را داریم که مردم برای حفظ جان و سلامت خودشان حتما دستورالعمل ها را رعایت کنند.
استاندار کرمانشاه از تخلف دو مدیر در سطح استان در بحث رعایت نکردن دستورالعمل ها خبر داد وافزود: این دو مدیر به مراکز مربوطه جهت برخورد معرفی می‌شوند و با سایر مدیرانی که رعایت دستورالعمل ها را انجام ندهند نیز برخورد خواهد شد.
بازوند گفت: نحوه فعالیت کارکنان در ادارات شهر‌های قرمز و نارنجی مشخص است و مدیران موظفند طبق دستورالعمل‌های ابلاغی شیفت بندی کارکنان خود را انجام دهند و اگر مدیری از این دستورالعمل‌ها تبعیت نکند قطعا برخورد‌های لازم با او صورت خواهد گرفت.
او افزود: این دسته مدیران باید بدانند که ضمن اینکه با آن‌ها برخورد صورت می‌گیرد، این افراد در ابتلا و احیانا مرگ همکاران خود بر اثر کرونا هم دخیلند و باید دستور العمل‌ها را با جدیت بیشتری اجرایی کنند.
بازوند گفت: تنها مدیرانی مجازند تعداد بیشتری از کارکنان خود را بکارگیری کنند که با ارائه دلایل کافی، مجوز لازم از ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان را دریافت کرده باشند .
انتهای پیام/د

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/200768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

گازرسانی به 1268 واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

اتصال 1268 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

تزریق 3/5 میلیون مترمکعب آب به تالاب هشیلان

کشف 1300 کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی

دعوت 5 بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر 7 سال در کرمانشاه

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری