عصر کرد

آخرين مطالب

شب پرهیاهوی فوتبال ایران ورزشي

شب پرهیاهوی فوتبال ایران
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


گروه ورزشی / هفته بیست‌ودوم لیگ برتر، یکشنبه شب با برگزاری 3 دیدار دیگر ادامه پیدا کرد که اتفاق‌ها و نتایج غیرمنتظره‌ای رقم خورد تا فوتبال ایران شبی پرهیاهو و همراه با حاشیه را تجربه کند. در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، سپاهان و پرسپولیس برگزارکننده حساس‌ترین بازی هفته بودند.
سرخ‌ها در نیمه اول، بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند و در ادامه عیسی آل‌کثیر (55) با ضربه‌ای والی گلزنی کرد تا پرسپولیس از میزبان خود پیش بیفتد.
پس از این گل، زردها در پی جبران بر آمدند و شوت محمد محبی (87) پس از برخورد به سیامک نعمتی تغییر جهت داد و وارد دروازه پرسپولیس شد تا سپاهان به گل مساوی دست پیدا کند و این بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان برسد. در دیگر دیدار هم بازی پیکان و تراکتور در ورزشگاه شهدای شهر قدس با تساوی 1-1 به پایان رسید. مهدی تیکدری (10) در این بازی شاگردان رسول خطیبی را پیش انداخت ولی محمدامین درویشی (52) بازی را برای شاگردان مهدی تارتار به تساوی کشاند. در ورزشگاه آزادی تهران هم استقلال و ذوب آهن به مصاف هم رفتند. این بازی با یک شوک برای آبی‌ها آغاز شد و وحید محمد‌زاده (6) با ضربه سر دروازه محمدرشید مظاهری را باز کرد. در ادامه آبی‌ها برای جبران تلاش کردند اما نتیجه‌ای نداشت و میلاد جهانی (59) با شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه گل دوم را برای ذوب آهن به ثمر رساند. استقلال بر تعداد حملات خود افزود ولی هربار با دفاع پرتعداد و فشرده شاگردان سیدمجتبی حسینی مواجه شد. استقلالی‌ها هر چه زدند به در بسته خوردند تا این بازی در نهایت با نتیجه 2-0 به سود ذوب آهن به پایان برسد و استقلال با شکست به استقبال دربی برود. با این نتایج سپاهان با 45 امتیاز در صدر و پرسپولیس با 42 امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم باقی ماندند. استقلال هم با 34 امتیاز در رده سوم ماند.
پنالتی‌ها در نقش جهان گم شدند
در بازی سپاهان و پرسپولیس که قضاوت آن را بیژن حیدری برعهده داشت، صحنه‌های مشکوکی رخ داد که اعتراض 2 تیم را در پی داشت و صحنه هند محبی و احسان پهلوان در محوطه جریمه هر کدام از دو تیم به همراه سرنگون شدن آل‌کثیر و محمدرضا حسینی، 4 اتفاق ویژه‌ای بودند که پیشکسوتان عرصه قضاوت فوتبال در خصوص آنها اظهار نظر کردند. محمد فنایی: «یک پنالتی به سود هر دو تیم گرفته نشد. صحنه هند پهلوان: این صحنه به نظرم هند نیست.» نوذر رودنیل: «دو پنالتی به سود پرسپولیس و یکی به سود سپاهان گرفته نشد.» حسین نجاتی:«هیچ کدام پنالتی نبود.» نوید مظفری: «یک پنالتی به سود هر دو تیم باید گرفته می‌شد.» رسول فروغی:«یک پنالتی برای پرسپولیس.»
درگیری شدید بازیکنان بعد از پایان بازی
در پایان دیدار سپاهان و پرسپولیس، صحنه‌های زشت و ناراحت کننده‌ای هم به وجود آمد که تا تونل ورزشگاه ادامه داشت. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که کمال کامیابی نیا در لحظه خروج از زمین در حال اعتراض به فردی است و وحید امیری هم با دست گذاشتن روی دوربین به تصویربردار سپاهان می‌گوید که فیلم نگیرد. زمانی که امیری ول کن فیلمبردار نمی‌شود، سعید آقایی وارد مناقشه می‌شود و زیر دوربین فیلمبردار سپاهان می‌زند و دوربین نقش زمین می‌شود. دیگر بازیکنان سپاهان با دیدن این صحنه وارد می‌شوند و امیری و آقایی را هل می‌دهند. رضا فتاحی سرپرست سپاهان و کریم باقری به همراه عزت پورغاز برای اینکه بازیکنان را جدا کنند وارد می‌شوند و حتی سیدجلال حسینی هم برای میانجیگری وارد می‌شود. در همین حین در حالی که همه چیز داشت آرام می‌شد، درگیری جدیدی بین محبی و کامیابی نیا و نعمتی پیش آمد که باز هم باقری و فتاحی برای جدا شدن وارد کار می‌شوند اما درگیری بین محبی و بازیکنان پرسپولیس لفظی می‌شود و همین باعث گسترش درگیری‌ها می‌شود. در این میان سیدجلال به سمت او می‌رود تا محبی و بازیکنان پرسپولیس را آرام کند اما رحمان احمدی و عزت پورقاز فکر می‌کنند سیدجلال می‌خواهد دعوا را ادامه دهد و به همین دلیل سعی می‌کنند سیدجلال را آرام کنند و در نهایت جرو بحث طرفین ادامه پیدا می‌کند و در زمان حضور در تونل هم این برخورد با شدت بیشتری از سوی بازیکنان دو تیم دنبال شد و پای دیگر بازیکنان هم به وسط کشیده شد ولی درگیری‌ها پس از ورود پرسپولیس به رختکن به پایان می‌رسد. نقش کریم باقری برای میانجیگری و پایان درگیری بسیار پررنگ بود.
واکنش‌ها به حواشی رخ داده
امیرعلی داودزاده نماینده فدراسیون فوتبال در بازی سپاهان و پرسپولیس، حواشی و اتفاقات را عادی تلقی کرد و به فارس گفت:‌ «پس از پایان بازی یکی از بازیکنان پرسپولیس از تصویربردار خواست فیلم نگیرد و همین امر اتفاقی جزئی را به وجود آورد. البته هیچ زد و خوردی اتفاق نیفتاد. بلافاصله هم با ورود نیروی انتظامی و یگان ویژه این ماجرا تمام شد.» او درباره اینکه به‌نظر می‌رسد لب مهرداد خانبان، آنالیزور پرسپولیس در جریان همین اتفاق پاره شده است، توضیح داد:«من این موضوع را ندیدم و طبق نظارتی که داشتم با این مورد برخورد نکردم.» نماینده فدراسیون درباره اتفاق‌های قبل از این مسابقه و اعتراض باشگاه پرسپولیس به تجمع هواداران سپاهان و تعدادی موتورسوار در مقابل هتل این تیم هم چنین واکنش عجیبی داشت:‌ «یگان ویژه و نیروی انتظامی از زمان ورود پرسپولیس با چندین نیرو رفت و آمد این تیم از فرودگاه به هتل، از هتل تا ورزشگاه و ورزشگاه تا فرودگاه را کنترل کردند و آنجا هم اتفاق خیلی خاصی پیش نیامد. بسیاری از این افرادی که مقابل هتل تجمع کرده بودند هوادار خود پرسپولیس بودند و در میان آنها تعدادی هوادار سپاهان هم حضور داشتند اما نیروی انتظامی این افراد را متفرق کرد.» او درباره اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی است برای اتوبوس این تیم در زمان ورود به ورزشگاه مشکلاتی ایجاد شده است، گفت: «یگان ویژه، نیروی انتظامی و ما چنین چیزی ندیدیم.» با این حال، گفتنی است نمایندگان ویژه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تهیه مستندات، دیروز گزارش خود را تکمیل کرده و امروز آن را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنند. از طرف هر دو باشگاه هم فیلم‌هایی در اختیار کمیته انضباطی قرار داده شد تا پس از بررسی تمام این مستندات تصمیم لازم درباره حواشی مربوط به این مسابقه اتخاذ شود. رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره احتمال صدور دستور موقت برای متخلفان احتمالی این مسابقه قبل از دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: اگر تخلفات حاد و مشمول ماده 100 آیین‌نامه باشد حتماً دستور موقت می‌دهیم در غیر این صورت دلیلی برای صدور دستور موقت وجود ندارد.»
شکایت پرسپولیس از سپاهان
گفتنی است باشگاه پرسپولیس هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد تخلف باشگاه سپاهان درباره شعارهای پخش شده در ورزشگاه نقش جهان را به کمیته اخلاق و سازمان لیگ فوتبال گزارش می‌کند. در متن این اطلاعیه آمده: «طبق قانون سازمان لیگ، تیم میزبان حق دارد در هر نیمه 3 مرتبه از بلندگوهای ورزشگاه خانگی خود، شعار هواداری به مدت 3 دقیقه پخش کند. در این قانون به صراحت عنوان شده میزبان حق استفاده از شعارهایی در رابطه با تبعیض نژادی و قومیتی یا توهین و تحقیر تیم مقابل و حتی به میان آوردن نام تیم حریف را ندارد. با این حال در دقایق پایانی نیمه اول، از بلندگوهای ورزشگاه نقش جهان، شعاری علیه پرسپولیس و حتی استقلال پخش شد که این موضوع بین دو نیمه به ناظر بازی اعلام شد. البته در پایان بازی از سوی ناظر بازی اعلام شد فرد مورد اعتمادی به او گفته است که این شعارها سر داده شده و قابل تشخیص بوده است. باشگاه پرسپولیس هم به‌صورت مکتوب و با ارسال نامه به سازمان لیگ و کمیته اخلاق، شکایت قاطعانه خود را اعلام می‌کند تا مسائل اینچنینی با پیگیری باشگاه پرسپولیس برای همیشه در فوتبال ایران ریشه‌کن شود».

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/211063/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است