عصر کرد

آخرين مطالب

بازگشتی که می‌تواند احیاگر ورزش کرمانشاه باشد ورزشي

بازگشتی که می‌تواند احیاگر ورزش کرمانشاه باشد
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل 94 – 93 بود که در پایان این رقابت ها به شکل عجیبی به لیگ دسته دوم سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه آن را غیرقانونی دانسته و اقدامات خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.
دوندگی های زیاد مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آن ها به لیگ دسته یک صادر کرد و طبق این آرا راهیان می بایست در فصل 97 - 96 بازهم در لیگ آزادگان حضور پیدا می کرد اما مقاومت فدراسیون مانع از تحقق این امر شد.
با این حال اعتراض فدراسیون نشین ها نیز بی نتیجه ماند و دیوان عالی کشور نیز آخرین مرجعی بود که رای صادره در دادگاه های گذشته را تایید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازگردد.
پس از رسانه ای شدن موضوع بازگشت راهیان به لیگ دسته اول فوتبال، بسیاری از شهروندان کرمانشاهی خواستار ورود جدی مسوولان استان به این مساله شده و آن را به مطالبه ای عمومی تبدیل کردند.
از آنجایی که فصل فعلی رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور رو به پایان بوده و به احتمال زیاد فصل جدید هم از اواخر شهریور و یا اوایل مهر آغاز می شود هنوز فدراسیون به صورت رسمی واکنشی به موضوع پذیرش رای دیوان عالی کشور و دستگاه قضایی نشان نداده و همین موضوع باعث نگرانی هایی شده است.
از دست رفتن زمان برای شروع رسمی فعالیت ها، یارگیری، جذب سرمربی و تمرینات باشگاه ها موضوعی است که شاید نسبت به آن غفلت شده باشد، بدون شک هر روز تاخیر در قطعی شدن حضور دوباره نماینده فوتبال کرمانشاه در لیگ دسته اول مانند ضربه ای بر پیکره این تیم است.
توقف حدود هفت ساله فعالیت باشگاه موضوعی نیست که بتوان با یکی دوماه تمرین و دور هم بودن جبران شود، این تیم برای آماده شدن و حضوری آبرومندانه در لیگ نیازمند حداقل به سه - چهار ماه زمان نیاز دارد.
برزخی که امروز مسوولان راهیان برای حضور یا عدم حضور در لیگ فصل آینده در آن گرفتار شده اند باید هرچه سریعتر پایان یافته و مسوولان استان خوب است ضمن قطعی کردن حضور دوباره تنها نماینده فوتبال استان، حمایت های لازم را برای حضوری قدرتنمدانه از راهیان به عمل آورند.
ورود مسوولان به موضوع بازگشت راهیان
دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده کرمانشاه با حمایت از بازگشت دوباره راهیان به رقابت های لیگ دسته اول، خواستار تمکین فدراسیون از آراء صادره دیوان عالی و مراجع قضایی کشور در خصوص حضور راهیان در این مسابقات شد.
«محمد رشیدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: فدراسیون و مسوولان وقت مسابقات آن زمان اشتباهی را مرتکب شده اند و حق تیمی را پایمال کرده اند و الان هم انتظاری که از مسوولان جدید می رود این است که اجازه ندهند نماینده فوتبال استانی پهناور بیشتر از این متضرر شود.
وی تصریح کرد: از آن گذشته مردم کرمانشاه نیز مدتی است پیگیر بازگشت دوباره راهیان به لیگ هستند و این موضوع به نوعی به مطالبه عمومی آنها تبدیل شده است و ما هم به عنوان وکیل مردم موظف به پیگیری ماجرا هستیم.
رشیدی خاطرنشان کرد: هماهنگونه هم که قبلا اعلام کرده ام به صورت جدی بحث بازگشت راهیان به لیگ دسته اول را پیگیری خواهم کرد تا حق مردم کرمانشاه و تیم مورد علاقه آنها بازگردانده شود.
نماینده کرمانشاه در مجلس، گفت: هرچند اعتقاد دارم نباید تنها به حضور راهیان در لیگ اکتفا کنیم، کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل های زیادی در فوتبال دارد و می توان به حمایت ویژه از آنها زمینه صعود این تیم به رقابت های لیگ برتر را هم فراهم کنیم تا شاهد رونقی مضاعف در ورزش استان باشیم.
وی در پایان گفت: برای بازگشت راهیان به لیگ و حمایت از آنها دیگر مسوولان هم باید به صورت جدی ورود پیدا کرده و اجازه ندهیم بیش از این زمان از دست برود.
رایزنی‌ها همچنان برای بازگشت راهیان ادامه دارد
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از تداوم رایزنی ها برای قطعی شدن بازگشت دوباره راهیان به لیگ دسته اول خبر داد و گفت: در این راستا نامه نگاری های لازم انجام و دیدارهایی نیز با مسوولان فدراسیون انجام گرفته و در آینده نزدیک هم خواهد گرفت.
«جلال عزیزی» یادآوری کرد: بیشتر مسوولان استان از جمله استاندار و تنی چند از نمایندگان به صورت ویژه موضوع بازگشت راهیان به لیگ دسته اول را پیگیری می کنند و امیدوارم به زودی خبرهای خوشی منتشر شود.
وی ادامه داد: بازگشت راهیان کرمانشاه به مسابقات لیگ دسته اول با توجه به محبوبیتی که این رشته در جامعه و بین مردم دارد قطعا در توسعه ورزش استان موثر است و سود زیادی برای استان خواهد داشت.
عزیزی در عین حال بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر تیم راهیان تاکید کرد و گفت: در فرصت حدود سه - چهار ماهه ای که به شروع فصل جدید رقابت های لیگ دسته اول باقی مانده باید وضعیت نماینده فوتبال استان مشخص شود تا این تیم بتواند اقدام لازم برای آماده سازی و فراهم کردن ساز و کارهای لازم انجام دهد.
دیدار رییس هیات کرمانشاه با رییس فدراسیون فوتبال
«علیرضا محبی‌زنگنه» رییس هیات فوتبال استان هم از دیدار خود با رییس فدراسیون پیرامون بازگشت دوباره راهیان به لیگ دسته اول خبر داد و به ایرنا گفت: در روزهای ابتدایی هفته جاری دیداری با اقای «عزیزی خادم» برگزار و گفت و گوی مفصلی در خصوص این مساله انجام شد.
وی با اشاره به اینکه رییس فدراسیون یکسری مشکلات را برای بازگشت دوباره راهیان به لیگ یک مطرح کرد، افزود: در عین حال در خصوص چگونگی رفع این مشکلات هم صحبت کردیم.
محبی زنگنه در عین حال ابراز امیدواری کرد با دیدگاه مثبتی که رییس فدراسیون نسبت به بازگشت دوباره راهیان دارد به زودی شاهد قطعی شدن بازگشت این تیم به مسابقات فوتبال باشیم.
ورود استاندار به موضوع راهیان کررمانشاه
در خصوص بازگشت دوباره راهیان به لیگ دسته اول شاید بیشترین نگاه به «هوشنگ بازوند»؛ استاندار کرمانشاه دوخته شده باشد، شخصیتی که علاقه مندی وی به ورزش و خصوصا فوتبال بر کسی پوشیده نیست و همین باعث شده خیلی ها امیدوارانه به قضیه نگاه کنند.
استاندار کرمانشاه در خصوص بازگشت دوباره راهیان گفت: حدود یک ماه قبل مکاتباتی با مسوولان فدراسیون صورت گرفت و نامه ای به رییس آن ارسال شد و حتی تلفنی هم ماجرا را با آقای عزیزی خادم مطرح کردم.
بازوند خاطرنشان کرد: در این تماس مقرر شد در آینده ای نزدیک همراه با مدیرکل ورزش و جوانان، رییس هیات فوتبال و مدیرعامل باشگاه راهیان دیداری با وی (رییس فدراسیون فوتبال) داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در گفت و گوی تلفنی انجام شده، آقای عزیزی خادم نظر مساعدی مبنی بر بازگشت راهیان به رقابت های لیگ داشت و ان شالله در نشست آتی سعی می کنیم این موضوع را قطعی کنیم.
حال باید منتظر ماند و دید تکلیف راهیان چه خواهد شد، اما آنچه مسلم است اهمیت حضور دوباره این تیم در رقابت های لیگ دسته اول و حضور در کنار تیم های بزرگ و ریشه داری مانند مس کرمان، فجر سپاسی شیراز، پارس جنوبی جم، ملوان بندرانزلی، استقلال خوزستان و چوکای تالش بر کسی پوشیده نیست.
بی شک حضور دوباره راهیان در لیگ دسته اول یک بازی برد - برد به حساب می آید که هم فدراسیون را در توسعه این رشته پرطرفدار در کشور کمک خواهد کرد و هم شور و نشاطی دوباره به ورزش کرمانشاه می بخشد.
خوب است مسوولان کرمانشاه که خیلی از آنها در ماه های اخیر برای بازگشت راهیان به لیگ تلاش کرده اند این روزها و تا بیشتر از آن فرصت از دست نرفته تلاش های خود را مضاعفتر کنند تا با گرفتن تاییدیه نهایی حضور دوباره راهیان، اقدامی ماندگار در کارنامه خود ثبت و ثابت کنند پیگیری مطالبات مردمی و تلاش برای احقاق حقوق سرمایه های این استان از هر چیزی برای آنها مهمتر است.
مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های کشور هم اکنون با حضور 18 تیم در حال برگزاری است.
برچسب‌ها فوتبال مجلس شورای اسلامی هوشنگ بازوند لیگ آزادگان لیگ دسته اول فوتبال وزارت ورزش و جوانان دیوان عالی کشور کرمانشاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/216328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است

مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ

پائز: المپیک 2024 واقعیت است، نه رویا

مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر

(عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

شرکت 26 هزار و 380 داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری 1403

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از 5 ماه

طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد

3200 کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد

گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد

طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است

پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

عاقبت به خیری سرخابی‌ها با واگذاری به نهادهای اقتصادی

محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد

پاسخ بارسلونا به پی اس جی در مورد یامال

چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟

کاپیتان بهترین بازیکن ایران و قرقیزستان

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید

گواردیولا: علاقه‌ام به دی‌زربی هر فصل بیشتر می‌شود

گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها

آنچلوتی ستاره‌اش را لای پر قو گذاشت!

«دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود

پشت صحنه تازه ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما | تصاویر

«سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری

سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد

خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد