عصر کرد

آخرين مطالب

نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به ظرفیت های این استان زیاد است اجتماعی

نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به ظرفیت های این استان زیاد است
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با مردم استان کرمانشاه که از شبکه تلویزیونی زاگرس و رادیو کرمانشاه ساعت 16 و 30 دقیقه پخش شد، اظهار کرد: برای بررسی برنامه‌های تبلیغاتی باید به صورت حضوری به شهرستان‌های کشور سفر می‌کردم، اما با توجه به اینکه پزشک هستم در شرایط شیوع ویروس کرونا در وضعیت کنونی جان مردم نباید به خطر بیفتد.
وی با بیان اینکه در دیدارهای انتخاباتی احتمال ابتلاء مردم به کرونا وجود دارد، افزود: متأسفانه بیش از 80 هزار نفر از مردم ایران با سو مدیریت دولت کنونی بر اثر ابتلاء به کرونا جان باختند، در بسیاری از کشورها با مدیریت عالمانه کرونا بحرانی نشده و کشوری همچون چین با جمعیتی حدود یک میلیارد و 400 میلیون نفر کمتر از پنج هزار نفر پیش از شروع تزریق واکسن کرونا مرگ بر اثر این ویروس را داشته است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشورهایی همچون چین ژاپن و کشورهایی با مدیریت عالمانه در زمینه ویروس کرونا توانستند جلوی بحرانی شدن این ویروس را بگیرند که متأسفانه اطلاعاتی از این کشورها در صدا و سیما پخش نمی‌شد، بلکه تنها کشورهایی با آمار بحرانی کرونا از طریق صدا و سیما به مردم نشان داده شد.
قاضی زاده هاشمی افزود: نکته کلیدی در وضعیت کنونی این است که به دلیل برخی ساختارها و روش‌های غلط کشور دچار تبعید شده و مراکز رفاهی، اقتصادی، دانشگاهی و صنعتی در مناطقی از کشور متمرکز شدند، البته در این مناطق به دلیل همین ساختارهای غلط حاشیه نشینی، آلودگی هوا و از بین رفتن منابع آبی دیده می‌شود به طور کلی توازن کشور به هم ریخته و مهاجرت، فقر و خالی از سکنه شدن برخی از قسمت‌های کشور آلودگی، ترافیک و گرانی زمین ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تمامی موارد مطرح شده به دلیل برنامه‌ریزی غلط و عدم توازن جدی و تبعیض گسترده در کشور است، گفت: رفع تمامی موارد مذکور نیازمند برنامه‌ریزی برای اصلاح جدی است، این اقدامات تنها توسط دولت برطرف نشده و باید مردم در آن دخیل باشند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تمامی قدرت در تهران متمرکز شده است، بیان کرد: تخصیص 70 درصد منابع مالی بانکی به تهران، تخصیص 60 درصدی منابع شرکت‌های دولتی به تهران، ایجاد مراکز تفریحی و توزیع حداکثری پزشکان متخصص و حقوقدانان و مهندسان در تهران در سال‌های گذشته دیده می‌شود، البته تمامی این تمرکزها مربوط به شمال تهران است نه جنوب آن، استان تهران 14 میلیون نفر جمعیت داشته که بیش از نیمی از این جمعیت حاشیه نشین بوده یا دچار مشکلاتی جدی در سکونت هستند.
به گفته قاضی‌زاده هاشمی تبعیض گسترده و تورم مزمن و مالیات دادن فقرا به ثروتمندان دیده می‌شود، شکاف درآمدی بین 2 طبقه مذکور در سال‌های اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مشکلات مذکور زمانی که به سمت مرزهای یک کشور حرکت کنیم بسیار بدتر می‌شود، بیکاری گسترده در کشور شرایطی را فراهم آورده که از این حیث یک صد و 50 شهرستان ایران در وضعیت بحرانی و 30 مورد آن در وضعیت فوق بحرانی قرار دارند، البته در این شهرستان‌ها بیشترین مهاجرت به دلیل بیکاری و آشنا شدن مردم با فرصت‌ها در مراکزی همچون تهران به دلیل سربازی و دوران دانشجویی ایجاد شده به طوری که نخبگان و سربازها پس از ورود به تهران و اتمام دوران سربازی و دانشجویی دیگر تمایلی به بازگشت به شهرستان‌های خود را ندارند.
وی با بیان اینکه نیروی جوان انسانی نخبه از شهرستان‌ها مهاجرت می‌کند، گفت: معادن و منابعی همچون نفت و گاز در شهرستان‌ها مستقر بوده اما مهاجرت‌ها به مراکز تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تمایل به مهاجرت به اروپا نیز دیده می‌شود.
به گفته قاضی زاده هاشمی 2 سال سربازی در سن کار فرصت برای کشاورزی، دامپروری و تشکیل خانواده را از جوانان می‌گیرد و در نهایت سبب تلف شدن عمر آن‌ها و خروج جوانان از چرخه کار می‌شود، البته سه میلیون سرباز فراری در کشور وجود دارد که نمی‌توانند بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی همچون کسب پروانه را داشته باشند، حتی این سربازی در ازدواج آن‌ها مشکل‌ساز می‌شود.
دولت فعلی دولتی ضدمردمی است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سربازی اجباری باید کنار رفته و به شکل داوطلبی و تخصصی در دولت سلام دربیاید، گفت: در ادامه برنامه‌ها باید تمرکز زدایی انجام داده و به تعداد شهرستان‌های کشور پایتخت داشته باشیم، یعنی اختیارات پایتخت که در دست وزرا است باید به سلسله مراتب شهرستانی و استانی واگذار شود.
وی ادامه داد: طبق اصل یک صد و 27 قانون اساسی اختیارات هیئت وزیران را می‌توان به افراد مشخصی داد که این افراد باید فرمانداران باشند تا پاسخگویی لازم در برابر مردم را داشته و بودجه شهرستان‌ها در دست آن‌ها باشد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اختیار منابع مالی شهرستان باید در دست همان شهرستان باشد، تصریح کرد: البته به منظور جلوگیری از فساد در دولت سلام اعمال حاکمیت مردم بر دولت را خواهیم داشت، دولت فعلی ضد مردمی بوده که آن را در دولت سلام مردمی می‌کنیم دولت در مسائل مختلف همچون اخذ مجوز و بسیاری از مسائل مردم زانوی خود را روی گردن آن‌ها گذاشته پس بنابراین طبق قانون اساسی مردم باید حاکم بوده و دولتمردان پاسخگوی آن‌ها باشند.
به گفته وی تورم و بورس و موضوعات اینچنینی از جیب مردم درآمده و دولت باید استیفای حقوق مردم را دنبال کند که این استیفای حقوق باید از دیگران و خودش باشد، اما در حالت کنونی کاملاً این موضوع برعکس است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مسئولان محلی باید توسط مردم انتخاب شوند، گفت: نخبگان هر استان باید با روی کار آمدن استاندار معین موافق باشند، در صورتی که یک سوم از مردم شهرستان یا استان و به طور کلی یک سوم از ذی‌نفعان احساس نارضایتی کرده و در سامانه الکترونیکی که طراحی می‌شود، استیضاح مدیر موردنظر را بخواهند و آن مدیر باید عزل شود، بنابراین وظیفه نخست دولت کسب رضایت مردم است و گرنه به هیچ دردی نمی‌خورد.
قاضی زاده هاشمی افزود: هم اکنون 13 هزار و 700 نفر در سمت‌های فرمانداری و مدیریت‌هایی بالاتر از آن در کشور مشغول به فعالیت هستند که در واقع حقوق آن‌ها با پول مردم تأمین می‌شود و امکاناتی همچون جایگاه ماشین راننده و خانه‌های سازمانی آن‌ها مال مردم است، پس باید پاسخگو باشند در دولت سلام دولتی پاسخگو تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: باید تمامی اختیارات اجرایی هر شهرستان به فرمانداران محول شده و استاندارد وظیفه معرفی مدیران، هماهنگی کارها و پیگیری مسائل استان با مرکز را انجام داده و برای هر شهرستان در دولت سلام یک مأموریت ملی تعریف می‌شود، یعنی تمامی ظرفیت‌های طبیعی انسانی، زیرساختی و فرصت‌های شغلی در هر شهرستان استخراج شده و بر اساس آن هر شهرستان پایتخت یک موضوع خاص شده که تمامی منابع بانکی مالی به آن شهرستان با اولویت رسیده و حتی گمرک و رشته‌های دانشگاهی ویژه، اجازه تجارت داخلی و بین‌المللی، دیپلماسی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای فعالیت مورد نظر را داشته باشد.
قاضی زاده هاشمی گفت: این بدان معنا است که هر شهرستان در آن حوزه پایتخت کشور باشد، دولت مرکزی باید به برخی از شهرستان‌ها که ظلم یک صد ساله به آن‌ها شده باید کمک جدیدتری کند تا سریع خود را به حد مطلوب برساند، البته زمانی که به سمت مرزهای یک کشور حرکت می‌کنیم این ظلم بیشتر دیده شده و سرمایه‌گذاری جدی برای از بین بردن این تبعیض تاریخی می‌طلبد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دولت سلام دولت تمامی مردم است، بیان کرد: باید اهداف انقلاب محقق شده و مردمی که هم اکنون مأیوس هستند سر سفره انقلاب بنشیند، یعنی دست قدرت طلبان از سفره انقلاب کوتاه شده و مردم به این سفره دسترسی پیدا کند زیرا این مردم برای انقلاب و پیروزی آن زحمت کشیده و شهیدان فراوانی دادند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به تفریحات خارج از کشور برخی از ثروتمندان کشور و وجود فقر برای مردم عادی گفت: برقراری عدالت و بودن با مردم، از بین بردن فساد و رانت و همچنین از بین بردن قبیله گرایی و جایگزین کردن شایسته‌سالاری و دادن حق حاکمیت به مردم از وظایف اصلی دولت اسلامی و دولت امیرالمومنین بوده که این موضوعات در دولت سلام پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه مدیران متخلف باید یا عذرخواهی کرده یا عزل شوند، بیان کرد: مدیرانی که مردم از آن‌ها ناراضی باشند، در دولت سلام جایی ندارند.
کرمانشاه دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است
قاضی زاده هاشمی با خطاب قرار دادن مردم استان کرمانشاه گفت: این استان مدافع حریم ایران زمین بوده که دارای سابقه طولانی تاریخی است، کتیبه‌های موجود در استان کرمانشاه تمدن این استان و عظمت ایران را نشان می‌دهد، در کتیبه‌های کرمانشاه رومی‌ها به عنوان نماد غرب جلوی اسب پادشاه هخامنشی تعظیم کرده اما در دولت فعلی متأسفانه این وضعیت برعکس شده است.
وی ادامه داد: پهلوانان کرمانشاهی در جنگ به عنوان مرزداران اصیل ایرانی حماسه آفریده اما با وجود تمامی دارایی‌های استان کرمانشاه متأسفانه در کشور بالاترین نرخ بیکاری را دارد، این استان سومین استان دارای مهاجرت بوده که مسائل نگران کننده‌ای از جمله کولبری، قاچاق وجود گرد و خاک در این استان دیده می‌شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اسلام آبادغرب گفت: این شهرستان نرخ بیکاری بالایی داشته و مهاجر کنندگان زیادی داشته است که به عنوان مرکز تردد عتبات عالیات بوده که توسعه آن عقب افتاده است.
وی با اشاره به شهرستانی همچون پاوه که دارای جایگاهی ویژه در زمینه گردشگری است اما آمار طلاقدر آن بالا رفته و مسائلی همچون کولبری قاچاق و مشکل آب شهرک صنعتی آن وجود دارد که همگی نیازمند برطرف شدن است.
قاضی زاده هاشمی افزود: ثلاث باباجانی با داشتن مرز مشترک و نزدیکی با خانقین و کرکوک به عنوان مرکز تجاری فوق‌العاده می‌تواند از ظرفیت بازار عراق استفاده کرده که متأسفانه از نظر خدمات پزشکی و ورزشی در شرایط مطلوبی نیست و کولبری و قاچاق در این شهرستان دیده می‌شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به آب و هوای معتدل جوانرود با بیان اینکه معادن زیادی و همچنین بزرگترین بازارچه مرزی یک کشور پس از بانه در این شهرستان وجود دارد گفت نرخ بیکاری بالا و حمل و نقل ضعیف در این شهرستان دیده شده و موضوعاتی همچون گرد و غبار و عدم وجود شهرک صنعتی در این شهرستان قابل توجه است؛ مردم این شهرستان از وضعیت موجود ناراضی بوده که باید برای توسعه جوانرود برنامه جدی وجود داشته باشد
به گفته قاضی‌زاده هاشمی دالاهو که در مسیر راه آهن بوده و محل اتصال به شبکه ریلی است بیمارستان نداشته و راه‌های ارتباطی ضعیفی دارد، روانسر که دارای بزرگترین غار آسیا است می‌تواند گردشگر پذیری زیادی از نقاط مختلف جهان داشته و حتی به عنوان یکی از شهرستان‌های که در نزدیکی مرز قرار دارد، پتانسیل صادراتی مناسبی دارد البته افراد متخصص و بومی باید در این شهرستان به‌کارگیری شوند.
قاضی زاده هاشمی افزود: سرپل ذهاب که در مسیر جاده بین‌المللی تهران بغداد یا جاده کربلا است در زلزله بسیاری از مشکلات آن توسط مردم اصلاح شد اما این شهرستان نیز مهاجرکننده بسیاری دارد و همچنین برای تخریب جنگل‌هایش باید چاره اندیشی شود، شهرستان سنقر منطقه‌ای بین کردستان، همدان و کرمانشاه است که می‌تواند از نظر حمل و نقل بسیار کمک کرده اما دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی زیاد و بافت فرسوده است، امکانات کافی آب شرب و ساخت و سازهای عمرانی قوی در این شهرستان وجود ندارد و فرصت‌های اقتصادی به صورت متوازن در این شهرستان توضیح نمی‌شود.
وی با اینکه منابع آب غنی برای پرورش ماهی در شهرستان صحنه وجود داشته اما به آن توجه نشده و تخت‌های بیمارستانی نیز در این شهرستان که ظرفیت بالایی دارد کم شده است، افزود: شهرستان‌هایی همچون قصرشیرین با بازارچه‌های مرزی ظرفیت فوق‌العاده به حساب می آیند که از جمله آنها می‌توان به پرویزخان و خسروی اشاره کرد؛ سکونت‌گاه غیر رسمی زیاد در این شهرستان و توزیع بیکاری در آن از کمبودهای این شهرستان است؛
وی ادامه داد: شهرستان کرمانشاه نیز امکان جذب دانشجو به خصوص دانشجویان بین‌المللی را داشته و با توجه به شرایط مناسب بهداشتی و درمانی می‌تواند در زمینه توریسم سلامت فعالیت کند اما معیشت حاشیه‌نشینی و موضوع آن به عنوان یک مشکل اجتماعی بسیار جدی در این شهرستان محسوب می‌شود.
به گفته نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان کنگاور که در صنایع‌دستی دارای پتانسیل بوده و در مسیر تردد جاده‌ای است، نرخ بیکاری بالایی داشته و صنایع بسته‌بندی باید در آن توسعه یابد؛ که البته لازم است مشکلات قومیتی در این شهرستان حل شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به شهرستان گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور، گفت: این شهرستان با اقلیم فوق‌العاده خود می‌تواند اماکن گردشگری را به وجود آورده اما راه‌های دسترسی به این اماکن باید مهیا شود که متأسفانه در حال حاضر این امکانات میسر نیست.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به هرسین گفت: هرسین شهر جهانی گلیم و گبه بوده که عمیق‌ترین غار خاورمیانه را دارد، این شهرستان مستعد آب و کشاورزی بوده و نیازمند سرمایه‌گذاری است.
وی در پایان این گفتگوی تلویزیونی گفت: فرزندان شما در دولت سلام برای تک تک شهرستان‌ها برنامه داشته و و در جهتی پیش می‌روند تا تمامی حوزه‌های کشور رشد پیدا کند.
کد خبر 5233998

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/219902/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

انجام بیش از 1400 آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

دقیقی: اطرافیان می‌گفتند گزینه اول تراکتور هستی

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان