عصر کرد

آخرين مطالب

نرخ بالای بیکاری شایسته کرمانشاهی با این همه دارایی نیست اقتصادي

نرخ بالای بیکاری شایسته کرمانشاهی با این همه دارایی نیست
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش ایرنا؛ سید «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» عصر یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کرمانشاه از طریق شبکه استانی زاگرس، از کرمانشاهیان به عنوان مردمان غیور و مدافعان حریم ایران زمین در طول تاریخ یاد کرد و افزود: این کتیبه های تاریخی که در کرمانشاه است گویای قدمت کرمانشاه و عظمت ایران زمین است برخلاف این چیزی که در این ایام توسط دولتمردان به ما وارد شد، کتیبه‌های کرمانشاه نشان می دهد که بزرگ لشکر رومی ها که نماد غرب زمان بودند جلوی اسب پادشاه هخامنشی تعظیم می کند.
او خاطرنشان ساخت، ظرفیت های طبیعی و معدنی بسیاری در این منطقه وجود دارد، کرمانشاه سومین استان مهاجرت فرست است و این نگران کننده است، مسایلی همانند آب و خشکسالی، کولبری و قاچاق در این استان دیده می شود و همچنین در حوزه محیط زیست با معضل گرد و خاک و گرد و غبار مواجه هستیم.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد، دولت در استان کرمانشاه با توجه به عمیق بودن این مسائل باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشد.
داشته ها و نداشته های شهرستان های کرمانشاه
وی به بررسی داشته ها و نداشته های شهرستان های استان پرداخت و گفت: خاطرات زیادی در زمان جنگ از اسلام آبادغرب دارم، نرخ بیکاری در این شهرستان بالا است، مهاجرفرست است از نظر سیاسی مرکز عبور به عتبات عالیات است و متاسفانه توسعه این شهرستان عقب‌مانده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افرود: جاذبه های گردشگری فوق العاده ای در شهرستان پاوه وجود دارد، چشمه های بسیار با آبشارهای زیبا، معادن آلومینیوم، سد و سایر موارد بخشی از این جاذبه ها است با این حال پاوه، مهاجرفرست است از نظر نرخ طلاق متاسفانه بالا است و کولبری و قاچاق هم زیاد در آن دیده می شود.
وی تاکید کرد که باید کمک کرد مشکل آب شهرک صنعتی پاوه زودتر حل و فصل شود تا باعث توسعه منطقه شود.
وی به مرز مشترک شهرستان ثلاث باباجانی با کشور عراق اشاره کرد و گفت: این شهرستان با شهرهای خانقین و کرکوک نزدیک است، این شهرستان می تواند به یک مرکز تجاری فوق العاده تبدیل شود و می توان از ظرفیت بازارعراق خیلی خوب استفاده کرد، خدمات ورزشی و پزشکی با برخی مشکلات مواجه است و باز هم پدیده کولبری و قاچاق در این شهرستان ناراحت کننده است که باید با سرمایه‌گذاری شغل پر درآمد قابل قبولی ایجاد شود.
قاضی زاده هاشمی به آب و هوای معتدل کوهستانی جوانرود اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای رودخانه های فصلی و دائمی زیادی است، معادن زیادی دارد، بزرگترین بازارچه مرزی بعد از بانه در این شهرستان هست و باز هم نرخ بیکاری بالایی دارد.
قاضی زاده هاشمی گفت: شبکه حمل و نقل جوانرود ضعیف است، شهرک صنعتی ندارد با گرد و غبار مواجه است و به دلیل محرومیت زیاد، مردم ناراضی هستند و فکر می‌کنند به آنان توجه نشده که حتماً برای توسعه جوانرود برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.
او در خصوص شهرستان دالاهو نیز گفت: این شهرستان در مسیر راه آهن و محل اتصال شبکه ریلی و در محور اصلی ترانزیت است، متاسفانه بیمارستان ندارد، راه ارتباطی ضعیف دارد که حتماً باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
به گفته او، روانسر بزرگترین و شگفت انگیزترین غار آسیا را دارد که باید برای آن برنامه ریزی شود و برای جذب گردشگران جهانی به زیرساخت بهتر نیاز دارد، از پتانسیل صادراتی به علت نزدیکی به مرز می تواند برخوردار باشد که باید از افراد متخصص بومی برای اداره منطقه استفاده شود.
وی در خصوص سرپل ذهاب نیز گفت: این شهرستان در مسیر جاده بین المللی تهران - بغداد، جاده کربلا قرار دارد، در این ایام در زلزله ای که گذشت این منطقه آسیب دید که با همت مردم حجم زیادی از ویرانی، اصلاح شد، این شهرستان متاسفانه مهاجرفرست است با اینکه این همه ظرفیت وجود دارد و شاهد تخریب جنگل‌ها هستیم و باید از آن حراست کنیم.
قاضی زاده هاشمی از سنقربه عنوان منطقه استراتژیک کرمانشاه، همدان و کردستان یاد کرد و افزود: باید حمل و نقل منطقه مناسب باشد متاسفانه سکونتگاه‌های غیررسمی زیادی در این منطقه وجود دارد، بافت فرسوده است و حتما باید فکر جدی برای آن شود، امکانات کافی در حوزه آب شرب وجود ندارد، ساخت و ساز در پروژه‌های عمرانی بسیار ضعیف است و متاسفانه در آنجا فرصت‌های اقتصادی هم به صورت متوازن توزیع نمی شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد، منابع آب غنی در شهرستان صحنه وجود دارد که برای پرورش ماهی فوق العاده است، قرار گیری بر محور ارتباط اصلی ترانزیتی کشور در این شهرستان وجود دارد متاسفانه در صحنه با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم، و طلاق به پدیده عجیبی تبدیل شده است که تدبیر جدی می خواهد.
وی ادامه داد: قصرشیرین بازارچه مرزی فوق‌العاده‌ای دارد، دارای بازارچه مرزی پرویزخان و خسروی است و سکونتگاه غیررسمی در آن توسعه پیدا کرده است و با میزان بالای بیکاری مواجه است.
او در مورد ویژگی های کرمانشاه اینچنین گفت: کرمانشاه مرکز استان است، امکان جذب دانشجو از عراق فراهم است و می شود دانشگاه بین المللی در آن ایجاد شود، دانشگاه های خوبی در این شهر وجود دارد و از لحاظ تاریخی می تواند گردشگران فراوانی جذب کند، در مسیر ترانزیت قرار دارد و در حوزه توریسم سلامت با توجه به کیفیت بهداشت و درمان شهرستان می تواند بیشتر و بهتر فعالیت انجام داد که متاسفانه به علت حاشیه‌نشینی با مشکلات اجتماعی متعددی مواجه است که نیاز به درمان دارد.
وی به توسعه صنایع دستی همانند قالی در شهرستان کنگاور اشاره کرد و گفت: این شهرستان در مسیر تردد به ویژه برای زائران قرار دارد ولی نرخ بیکاری بالایی در شهرستان وجود دارد، صنایع بسته‌بندی در این منطقه باید توسعه پیدا کند، نیازمند اصلاح برخی تنش های قومیتی است و دولت سلام حتما کاری میکند که این مسائل تشدید نشود.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد، گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور است، لازم است در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شود، همچنین گردشگری طبیعی دارای اقلیم فوق العاده ای است و راه‌های دسترسی به آن باید اصلاح شود.
وی از شهرستان هرسین به عنوان شهر جهانی گلیم و قالی‌های بافته شده یاد کرد که در عرصه جهانی شناخته شده است و افزود: عمیق ترین غار خاورمیانه در این منطقه است که می‌تواند به یک مرکز گردشگری فوق العاده در استان کرمانشاه تبدیل شود و مستعد در حوزه آب و کشاورزی است که باید در این حوزه سرمایه‌گذاری جدی شود.
کرونا به خوبی مدیریت نشد
وی در بخش دیگر از سخنانش در خصوص برخی ایده های دولت خود به نام «سلام» گفت: باید از نزدیک به خدمت مردم می رسیدیم و عرض ادب می‌کردیم ولی به خاطر کرونا کم توفیق بودیم به ویژه اینکه چون پزشک هستم و جان بیماران از اهمیت ویژه ای برای من برخوردار است و از سوی دیگر در این جلسات و مراسمات احتمال ابتلا مردم به این ویروس وجود دارد این حضور کم رنگ بود.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: بیش از 80 هزار نفر از مردم متاسفانه با سوء مدیریت فوت کرده اند، در خیلی از کشورهای دنیا با قاطعیت در مدیریت با یک مدیریت عالمانه، مسئله کرونا بحرانی نشد، از سوی مرکز صدا و سیما پیرامون وضعیت بد کشورهای درگیر کرونا اخباری پخش می شود ولی اخباری از کشورهایی که در این زمینه در وضعیت مطلوب قرار دارند پخش نمی شود.
وی یادآور شد، چین یک میلیارد و 400 میلیون نفری کمتر از پنج هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا کشته داه است، آنهم قبل از اینکه مساله واکسیناسیون مطرح شود یا در کشوری مثل تایوان، ویتنام، ژاپن این ویروس به خوبی مدیریت شده است.
وی افزود: اکنون که فصل انتخابات است به دلیل علت عدم رعایت پروتکل‌ها و وجود یک مدیریت ضعیف در مدیریت کرونا، بین ما فاصله افتاده است، و اگر مقدور شود تا آخر ایام تبلیغات انتخابات، خود را به یک مرکز محدودی که جان مردم به خطر نیفتد خواهم رساند.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اکنون فرصتی از سوی صدا و سیما فراهم شده است که ما با هم گفت و گو کنیم و من دغدغه های خودم رو پیرامون مسائل استان ها اعلام کنم.
او ادامه داد: به علت ساختارها و روش‌هایی که عدم توازن ایجاد کرده است در طی این صد سال اخیر کشور به تبعیض گسترده مبتلا شده است، مراکز عمده صنعتی، مراکز عمده دانشگاهی، مراکز عمده رفاهی و اقتصادی، جایی که می توان در آن شغل ایجاد کرد در یک مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کرده است.
وی افزود: حتی در این مناطق پدیده هایی همانند حاشیه‌نشینی، پدیده آلودگی هوا، به هم خوردن محیط زیست و از بین رفتن منابع آبی ایجاد شده است در ظاهر منابع مالی در این مکان ها هزینه شده ولی چون توازن کشور به هم ریخته است در یک جا مهاجرت درست شده است و در مناطقی دیگر فقر، پدیده خالی از سکنه شدن، آلودگی هوا، ترافیک، گرانی زمین و ... ایجاد کرده است و هر دو منطقه را به علت این برنامه ریزی غلط دچار مشکل کرده است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امروز که داریم با شما صحبت می‌کنیم با یک عدم توازن جدی در یک حوزه گسترده در کشور مواجه هستیم، این حتما نیاز به برنامه‌ریزی برای اصلاح جدی دارد، توسط بسیاری از دولت ها اعلام شده است که ما توازن منطقه درست و آمایش سرزمینی ایجاد می کنیم و اکنون باید علت عدم این موفقیت را سوال کرد.
بدون مردم کاری از دست دولت بر نمی آید
او تاکید کرد، دولت ها باید بدانند بدون مردم هیچ کاری نمی توانند انجام دهند، اینکه ما تمام قدرت را در تهران جمع کرده ایم و یک کشور و یک شهر به نام تهران درست کرده ایم و همه جیز را به آن اختصاص داده ایم اشتباه بزرگی است، هنگامی که صحبت از تخصیص منابع مالی و بانکی به میان می آید 70 درصد به تهران تعلق دارد، وقتی که تخصیص بودجه شرکت‌های دولتی هست 50تا 60درصد به تهران تعلق می گیرد، وقتی که موضوع ایجاد مراکز تفریحی، توزیع نیروی متخصص پزشکان و مهندسان و ... بیان می شود تهران سهم بزرگی دارد.
قاضی زاده یادآور شد، این امکانات حتی به صورت عادلانه در تهران توزیع نمی شود، بلکه بیشتر در شمال تهران دیده می شود، در تهرانی با 14 میلیون نفر جمعیتی که دارد بیش از نیمی از آنان حاشیه نشین هستند و یا درمراکزی زندگی می‌کنند که از لحاظ کالبدی دچار مشکل شده و تورم به این تبعیض گسترده دامن زده است.
او ادامه داد: در چنین شرایطی فقرا یکسره به ثروتمندان مالیات می دهند، ثروتمند دارایی‌هایی دارد و تورم ذره ذره آن را گران تر میکند و در نتیجه فردی که اجاره نشین هست و خانه ارزان قیمت دارد شاهد بیشترشدن شکاف درآمدی می شود و مرتب این تورم در طی 80 سال گذشته از جیب فقرا برداشته و به جیب اغنیا گذاشته شده است.
وی تاکید کرد، هرچه از مرکز به سمت پیرامون و مرزها حرکت می کنیم وضعیت بدتر می شود، در کنار این با مسئله بیکاری گسترده مواجه هستیم و اکنون بیش از 400 شهرستان در کشور وجود دارد، از این میزان 150 شهرستان با وضعیت بحرانی، 30 شهرستان وضعیت فوق بحرانی دارند که بیشترین مهاجرت به دلیل بیکاری از این مناطق دیده می شود.
وی در قالب مثالی عنوان کرد، هنگامی که دانشجوی شهرستانی به تهران می آید و شرایط زندگی را میبیند حاضر نیست به شهر خود برگردد، و ما عملاً داریم نیروی انسانی جوان و نخبه را از شهرستان ها دور می کنیم در این صورت ثروت و دارایی شان گرفته می‌شود این در حالی است که تمام معادن نفت و گاز در اکثر این شهرستان ها وجود دارد و آن نخبه می توانست به یک کارآفرین تبدیل شود.
قاضی زاده هاشمی با ذکر مثالی دیگر گفت: دوسال دوران سربازی زمانی است که فرد در سن کار قرار دارد و می تواند به پدر کشاورز و یا دامدار خود کمک کند، درس را زودتر تمام کند زودتر ازدواج کند تشکیل خانواده دهد ولی با هزار گرفتاری و آلودگی روبه رو می شود و از چرخه تولید کشور خارج میشود و بسیاری از آنان فراری می شوند و هیچ کاری نمی توانند عملا انجام دهند.
سربازی اجباری را حذف می کنم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد، به همین خاطر من دنبال این هستم سربازی اجباری جمع شود و به صورت حرفه‌ای و داوطلبی سربازی شکل گیرد و دولت سلام این قضیه سربازی را حل می کند.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد، اما یک طرح کلان برای بر هم زدن این شرایط ایجاد کرده ایم و آن اینست که به تعداد شهرستان های کشور پایتخت داشته باشیم، یعنی اختیارات پایتخت در همه شهرستان ها نیز باشد.
او ادامه داد: سلسله مراتب مدیریتی که در کشور وجود دارد به علتی که اختیار ندارد پاسخگو نیست، ما می خواهیم پاسخگو شوند و کاری کنیم اولین کسی که شما مردم به او مراجعه می‌کنیم همانند وزیر پاسخگو باشد.
او خاطرنشان ساخت، اصل 127 قانون اساسی این اجازه را به ما داده است که اختیارات هیأت وزیران را به افراد دیگر تفویض کنیم و این اختیارات وزرا به فرمانداران رت تفویض می کنیم و هنگامی که به فرمانداری مراجعه می‌کنیم انگار با هیئت وزیران روبرو هستیم و همه اختیارات که در هیئت وزیران در حوزه اجرا و در حوزه کار مردم است، باید فرماندار پاسخگو باشد.
او اظهار داشت: در این طرح بودجه شهرستان ها به فرمانداران اعطا می شود، اکنون بودجه کشور بین دستگاه تقسیم می‌شود، ما مجموعه بودجه دستگاه‌های مختلف را جمع کنیم و سرانه بودجه هر شهرستان را به فرماندار و شورای برنامه ریزی شهرستان می دهیم تا در مورد آن تصمیم بگیرند و اختیار منابع مالی شهرستان باید در اختیار شهرستان باشد.
وی افزود: حال اگر پرسیده شود آقای قاضی‌زاده دولت سلام چگونه این طرح را کنترل میکند و یا چه مکانیزمی کنترلی دارید که فساد اتفاق نیفتد؟ می گویم که ما در دولت سلام به دنبال حاکم کردن مردم بر مدیران هستیم و می‌خواهیم دولت را به مردم برگردانیم، می‌خواهیم دولت های ضد مردمی را مردمی کنیم، زانوی دولت‌های ما اکنون بر روی گردن مردم قرار دارد در یکجا تحت عنوان گرفتن مجوز و یا نظارت است و در همه بخش های زندگی مردم دخالت می کنند.
قاضی زاده هاشمی افزود: قانون اساسی بر حاکمیت مردم تاکید دارد و باید دولتمردان پاسخگوی مردم باشند، کار دولت‌ها این شده که استیفای حقوق دولت می‌کنند و در قالب مالیات های نادرست، بورس و تورم و ... هزینه از جیب مردم بردارند.
او یادآور شد، وظیفه دولت استیفای حقوق مردم از دیگران و از خود دولت است که این اتفاق اکنون برعکس است، برای اصلاح باید مسئولین محلی شما توسط شما انتخاب شوند و به شما پاسخ بدهند
قاضی زاده هشامی گفت: وقتی میخواهیم استاندار انتخاب کنیم حتماً باید نخبگان استان در مورد وی نظر دهند و اگر تایید شد، منصوب می شود اگر یک سوم مردم استان و یا شهرستانی یا دستگاهی از این مدیر اعلام نارضایتی کنند به استیضاح از طریق سامانه الکترونیک که طراحی شده اقدام می کنیم که به این صورت است یک نفر استاندار و فرماندار و فلان مدیر دستگاه را استیضاح می کند و اگر یک سوم ذی نفعان و یک سوم مردم، آن نظر را تایید کنند، مدیر عزل می شود.
دولت باید مردم را راضی نگه دارد
وی با بیان اینکه وظیفه اولیه دولت کسب و جلب رضایت مردم هست، گفت: دولت اگر نتواند مردم را از خود راضی نگه دارد، مدیر به هیچ دردی نمیخورد، باید به مردم پاسخگو باشد.
او افزود: ما یک سازمانی درست می کنیم که پاسخگو خواهد بود، برای هر شهرستان ماموریت ملی تعریف می‌کنیم و به یک پایتخت در حوزه خاص تبدیل می شود، ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، ظرفیت‌های زیرساختی، وضعیت های شغلی تمام شهرستان‌های کشور را استخراج کرده ایم.
وی افزود: براساس این شناخت، به شهرستان اجازه می‌دهیم که پایتخت بشود و از امکانات متعدد و اختیارات پایتخت برخوردار می شود تا این عدم توازن تاریخی از بین رود البته به علت اینکه یک ظلم صد ساله در برخی مناطق اتفاق افتاده و واقعاً از همه عناوین خالی شده‌ است دولت مرکزی باید کمک جدی تری نشان دهد و هرچه به سمت مرزها می رویم این مشکل بیشتر میشود.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد، دولت سلام دولت همه ملت عزیز ایران است که به مدد جوانان با فکرهای نو اهداف بزرگ را دنبال می کند، سفره انقلاب را از دست فرصت طلبان و زیاده خواهان می گیرد و مردم را بر سر سفره انقلاب می نشاند، مردمی که انقلاب را به پیروزی رساندند، مردمی که برای شهید دادند، مردمی که صبورانه تحریم‌ها را تحمل کردند این در حالی است که برخی افراد این موارد را از یاد برده اند، سفر خارجی می روند و تفریح می کنند و مردم باید در فقر به سر ببرند.
او افزود: آن چیزی که وظیفه اصلی دولت اسلامی هستند و حضرت علی(ع) آن را به ما آموخته است، برقراری عدالت و بودن با مردم است، دولت سلام این دو هدف اساسی را با از بین بردن تبعیض ها، فساد، رانت و از بین بردن قبیله گرایی و تبار گرایی و با ایجاد شایسته‌سالاری و بودن با مردم و اعمال حاکمیت مردم دنبال می کند.
وی معتقد است، ما مردم را بر مدیران مسلط می کنیم و هر مدیری که نتوانند جوابگو باشد یا باید عذرخواهی کند و رضایت مردم را جلب کند یا باید کنار رود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشتت: مردم کرمانشاه دولت سلام نه تنها برای فرزندان شما بلکه برای کل کشور و مراکز استان‌ها برنامه ریزی کرده است، مدل دارد و درصدد تلاش برای رشد کل نقاط و حوزه های مختلف کشور رشد است.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه 28 خرداد 1400 در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.
در این انتخابات یک میلیون و 577 هزار و 639 کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد 780 هزار و 322 نفر زن و 797 هزار و 317 نفر مرد هستند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 35 شهر، 32 بخش، 88 دهستان و هزار و 769 روستای بالای 20 خانوار دارد.
برچسب‌ها انتخابات 1400 احزاب و انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی انتخابات ریاست جمهوری کرمانشاه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/219910/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403

انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان

اختصاص 70 درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود

حذف و جابه‌جایی میدان بیستون با هدف روان‌سازی و گره‌گشایی ترافیک

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم