عصر کرد

آخرين مطالب

نبود زیرساخت کافی زمینه‌ساز جولان معتادان در شهر کرمانشاه/ خلأهای قانونی مانعی برای ریشه‌کن کردن اعتیاد و مواد مخدر است اجتماعی

نبود زیرساخت کافی زمینه‌ساز جولان معتادان در شهر کرمانشاه/ خلأهای قانونی مانعی برای ریشه‌کن کردن اعتیاد و مواد مخدر است
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


گروه استان‌ها- نبود زیرساخت و مراکز نگهداری کافی سبب جولان معتادان متجاهر به صورت گسترده در کرمانشاه شده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، حضور معتادان و خرده‌فروشان در نقاط مختلف شهر کرمانشاه علاوه بر اینکه چهره شهر را مخدوش می‌کند امنیت شهروندان را نیز به خطر می‌اندازد و تهدیدی جدی برای جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود.
هر چند دستگاه‌های مختلفی در زمینه برخورد با توزیع و مصرف مواد مخدر دخیل هستند اما براساس گفته کارشناسان خلأهای قانونی سبب شده اقدامات انجام شده بازدارندگی کافی را نداشته باشند و از طرف دیگر سن مصرف مواد روز به روز کاهش یابد.
از طرف دیگر هرچند گفته می‌شود 24 دستگاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند اما اقدامات بیشتر دستگاه‌ها محسوس نبوده و همین موضوع زمینه وخیم‌تر شدن اوضاع را فراهم می‌کند.
وضعیت نامناسب کرمانشاه از نظر مصرف و توزیع مواد مخدر در حالی است که تفریح مناسبی برای جوانان و نوجوانان وجود ندارد و هزینه استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی بسیار بیشتر از مواد مخدر است.
ضرورت راه‌اندازی مرکز نگهداری افراد معتاد شاکی خانواده
محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر میزان شیوع اعتیاد در رده استان‌های درجه دو و سه قرار دارد اما شدت اعتیاد در استان نگران کننده است.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رفت در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته آمار پذیرش مرکز کاهش محسوسی داشته باشد اما آمارها همچنان بالا است.
محمدی گفت: ضرورت راه‌اندازی مرکز نگهداری افراد معتاد شاکی خانواده بیش از گذشته احساس می‌شود و باید در این خصوص اقدامات لازم با هماهنگی تسریع شود.
وی با اشاره به اینکه پذیرش در مرکز معتادین متجاهر صرفاً با دستور مقام قضایی امکان‌پذیر است افزود: در مرکز نگهداری ماده 16 خدماتی از قبیل مددکاری، مراقبتی، آموزشی، بهداشتی و غیره ارائه می‌شود.
نگاهی به رویکرد قوه قضائیه در قبال معتادان؛ به هیچ وجه وارد زندان نشوند!1.4 تن انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف و ضبط شد / 16 عامل خرید و فروش موادمخدر در فضای مجازی دستگیر شدافشای قاچاق مواد مخدر توسط عربستان به «المهره» یمن پلیس آمادگی جمع‌آوری تمام معتادان طی 48 ساعت را دارد
فلاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است اظهار داشت: طرح‌های محله‌محور در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات مهمی برای دستگیری خرده‌فروشان و عمده‌فروشان انجام شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 795 کیلو مواد مخدر جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.
فلاحی با اشاره به اینکه 59 نفر قاچاقچی عمده نیز دستگیر شده‌اند که در این زمینه 20 درصد رشد داشته‌ایم افزود: در زمینه مقابله با خرده فروشان که یک مطالبه عمومی است طرح‌های محله محور به ویژه در مناطق حاشیه‌ای اجرا شده است و تاکنون 721 نفر از خرده‌فروشان دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه به دلیل بیکاری و فقر همچنان نگران معضل اعتیاد در جامعه هستیم گفت: خلأهای قانونی مانع از اثرگذاری اقدامات در زمینه مبارزه با خرده‌فروشان می‌شود اما خوشبختانه در مجلس قوانینی در حال وضع است که سبب برخورد قاطع‌تر می‌شود.
فلاحی از مردم درخواست کرد برای گزارش خرده‌فروشان با شماره 128 تماس بگیرند گفت: نیرو انتظامی و دستگاه قضایی با هیچ متخلفی مماشات نمی‌کند و از کمترین مقدار تا مقادیر بسیار حمل و توزیع مواد مخدر مجازات دارد.
وی افزود: برخوردهای مقطعی و لحظه‌ای انجام شده اما اعتقاد دارم این برخوردها حکم مسکن دارند و باید برخورد قاطع‌تری انجام شود. 
فلاحی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های کلی ناجا به همراه بهزیستی جمع‌آوری معتادان است اما زیرساخت‌ها نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور جوابگوی این اقدام نیست.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ما این آمادگی را داریم طی 48 ساعت تمام معتادان سطح شهر را جمع‌آوری کنیم اما زیرساخت کافی نیست و مشکل دارد.
فلاحی با بیان اینکه بخش عظیمی از سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود عنوان کرد: در هفته گذشته این موضوع به عنوان مطالبه جدی مطرح و مقرر شد تعداد مراکز ماده 16 که برای ساماندهی معتادان متجاهر است افزایش یابد.
وی گفت: مشکلات اقتصادی سبب شده جوانان به سمت شغل‌های کاذب از جمله خرده فروشی روی آوردند و از طرف دیگر مجازات‌ها بازدارنده نیستند.
وی با اشاره به اینکه 24 دستگاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند و ما گله‌مند هستیم.
انتهای پیام/832/ ع

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/219928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی

اختصاص بیش از 600 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس