عصر کرد

آخرين مطالب

عملکرد 16 ماهه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا/3

اقدامات آموزشی شهرداری تهران در مقابله با کرونا شهرداری تهران

اقدامات آموزشی شهرداری تهران در مقابله با کرونا
  بزرگنمايي:

عصر کرد - بیش از 16 ماه شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و اداره کل آموزش های شهروندی در این بازه از زمان وظیفه آموزش های شهروندی در مقابله با این بیماری را بر عهده داشته است.

به گزارش خبرنگار شهر حالا بیش از 16 ماه از شیوع ویروس کووید 19 در کشور می گذرد و کرونا همچنان در کشور جولان می دهد، جولانی که گاه و بی گاه با پیک های متعدد خودی نشان می دهد و مدیریت کلانشهرهای کشور را با چالش های متعددی مواجه می کند.
حالا با گذشت بیش از 16 ماه از شیوع کرونا در کشور مدیریت کلانشهر های پایتخت زیر چتر مدیریت واحد ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می کنند و همین فعالیت یکپارچه موجب شد پس از سردرگمی اولیه در مقابله با کرونا حالا مدیریت کلانشهر ها دست بالا را در مقابله با این ویروس داشته باشند.
یکی از نهادهای درگیری در مدیریت بحران کرونا در کشور معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود.
اداره کل آموزش های شهروندی یکی از اداره های زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است که کار آموزش و فرهنگ سازی مقابله با ویروس کرونا را بر عهده دارد.
مجتبی دانشور مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تشریح اقدام های انجام شده مدیریت شهری در دوره شیوع کرونا گفت: فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی در دوره شیوع کرونا به دو بخش تقسیم بندی می شود که یکی از آن ها آموزش برای آگاهی بخشی بود که در گام نخست آگاهی بخشی به شهروندان در زمینه مقابله، مبارزه و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه بود.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به ستاد های تشکیل شده در مدیریت بحران شهر تهران افزود: بر اساس ستاد هایی که در مدیریت بحران شهرداری تهران تشکیل شد وظیفه آگاهی بخشی، اموزش در مقابله با ویروس کرونا بر عهده اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران بود که با همکاری مرکز ارتباطات و سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام های خوبی انجام شد.

عصر کرد


دانشور در تشریح تعداد پویش هایی که در اداره کل آموزش های شهروندی در مقابله با ویروس کرونا انجام شد، ادامه داد: نزدیک به 4 پویش در اداره کل آموزش های شهروندی تشکیل شد که از جمله آن می توان به در خانه می مانیم، دوری دوستی، ماسک می زنیم و پویش آخر در آذر ماه سال گذشته بود که با محوریت محدودیت ها انجام و برگذار شد.
او با تاکید بر این نکته که روند فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی به رصد و پایش و گزارش دهی، توزیع و انتشار، طراحی و اجرا محتواها و کمپین ها، ایده پردازی برای محتواهای تصویب شده و تشکیل کمیته آموزش ستاد کرونا تقسیم بندی شده است، بیان کرد: ما در مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی تلاش کردیم پویش های برگزار شده تنها به شکل شهری نباشد و از ظرفیت های فضای مجازی نیز استفاده کردیم و تولیدات خود را در فضای مجازی نیز منتشر کردیم.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که تولیدات اداره کل آموزش های شهروندی در فضای مجازی با محوریت مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا بازنشر و بازتاب خوبی داشت افزود: تولیدات محتوا در فضای مجازی تا اردیبهشت ماه منتشر شد و آمار ها نشان می دهد تولیدات تا 30 میلیون بازدید داشته و شهرداری تهران اولین پایه گذار تولیدات آموزشی بود که برخی از آن ها در سایر شهر های کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

عصر کرد


دانشور با اشاره به این موضوع که آگاهی بخشی اداره کل آموزش های شهروندی در مقابله با ویروس کرونا تا اواخر خرداد ماه سال گذشته ادامه پیدا کرد، افزود: اعتقاد ما این بود آگاهی بخشی در مقابله با ویروس کرونا تا جایی باید ادامه پیدا می کرد که تاثیر گذار باشد و از آن جا به بعد شکل آموزش ها باید در سطح مقررات و عمل به قوانین در بخش مقابله با کرونا باشد.
او با اشاره به تعطیلی مدارس و سرای محله ها با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بخش دیگری از اقدام های انجام شده در مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی در دوره کرونا تغییر خدمات و فعالیت اداره کل آموزش های شهروندی بود و باید به این نکته تاکید کنم که دبیرخانه شهر دوستدار کودک نیز در اداره کل آموزش های شهروندی قرار دارد و از همین رو تولید محتوا در این بخش به صورت عمومی تر مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: ما در مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی تلاش کردیم بستر را برای در خانه ماندن کودکان و دانش آموزان فراهم کنیم.

عصر کرد


دانشور ادامه داد: یکی از اقدام های شهرداری تهران ارایه کتاب الکترونیک رایگان به دانش آموزان بود که در 3 نوبت 40 هزار کتاب اهدا کردیم و در ادامه تلاش کردیم در ایام نوروز با قصه گویی، معرفی کتاب، آموزش تکنیک نقاشی، کار دستی به در خانه ماندن کودکان و دانش آموزان کمک کنیم.
او بیان کرد: طرح دیگری که در اداه کل آموزش های شهروندی دنبال شد مدرسه تابستانی در تهران بود زیرا با شیوع ویروس کرونا در کنار تعطیلی مدارس سرای محله های نیز تعطیل شد و ما در این بخش هم تلاش کردیم با مدرسه تابستانی اقدام هایی که پیش تر در مدارس و سرای محله ها به شکل حضوری انجام می شد به شکل غیر حضوری انجام شود.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: نزدیک به 11 کارگاه با بیش از 20 هنرمند از سوی اداره کل آموزش های شهروندی برگزار شد که در این کارگاه ها از هنرمندان و ورزشکارانی مانند مهتاب نصیر پور، سروش صحت، مازیار میری، فرشته کریمی بهره برده شد.
دانشور ادامه داد: ویدیو های ضبط شده در فضای مجازی منتشر شد در بازه زمان 6 ماهه که این کارگاه ها تشکیل شد نزدیک به 1.5 میلیون بازدید از سوی کاربران صورت گرفت.
او بیان کرد: بحث دیگری که در اداره کل آموزش های شهروندی دنبال شد تغییر رویکرد نسبت به فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی بود و تاکید بر این بود با به روز شدن اقدام های فعالیت های اداره کل اموزش های شهروندی در مقابله با ویروس کرونا قطع نشود.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از پویش های اداره کل آموز شهای شهروندیدر حوزه موتور سوار خوب است که نزدیک به 8 هزار موتور سوار در این بخش آموزش دیدند.

عصر کرد


دانشور ادامه داد: پویش همسایه خوب از دیگر برنامه های اداره کل آمزوش های شهروندی شهرداری تهران بود که تلاش شد در گروه های کوچک در فضای مجازی با مدیران ارتباط برقرار شود و آموزش های به شکل مویرگی انجام شود.
او بیان کرد: در مقابله با ویروس کرونا مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران و اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران واحد های همکار با اداره کل آموزش های شهروندی بودند.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از اقدام های انجام شده در اداره کل آموزش های شهروندی تشکیل کاگروه کاریکاتور بود.
دانشور ادامه داد: کارگروه کاریکاتور با اهداف تولید محتواهای کاربردی و به منظور تعریف مفاهیم مربوط به ویروس کرونا، راه های مقابله با آن، چگونگی کاهش شیوع ویروس، راه کارهای جلوگیری کننده از تجمع شهروندان در مکان های عمومی و تشویق به ماندن در خانه طراحی و اجرا شد.
او ادامه داد: در کارگروه کاریکاتور با توجه به تاکید سازمان بهداشت جهانی برای انجام فاصله گذاری اجتماعی، در زمان بیرون رفتن از منازل، از 35 کاریکاتوریست خواسته شد تا طرح هایی با این موضوع طراحی کرده و به صورت بر خط ارسال کنند، در این طرح به موضوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی برای قطع کردن زنجیره انتقال با رویکرد طنز و همراه با جذابیت های بصری پرداخته شده بود که از میان آن ها در نهایت از 15 کاریکاتوریست 2 طرح نهایی و اتخاب شد که در این طرح ها به موضوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، تشویق به ماندن در خانه، حمایت از کادر درمان اشاره شده است.
خبرنگار: نیما پاینده

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/220020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایرانی‌ترین غیرایرانی

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی

مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه

اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه

رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد

برگزاری 70 رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه

وجود 370 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد

شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود

معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای

معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند