عصر کرد

آخرين مطالب

انصراف جلیلی و زاکانی از صحنه انتخابات؛ قاضی‌زاده می‌ماند/ رهبر انقلاب: راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است اجتماعی

انصراف جلیلی و زاکانی از صحنه انتخابات؛ قاضی‌زاده می‌ماند/ رهبر انقلاب: راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار انتخابات و حواشی آن را پیگیری خواهیم کرد.
گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات می‌پردازد. آخرین اخبار انتخابات را در سی و هشتمین شماره از «هشتمین جمهور» بخوانید.
اعلام انصراف زاکانی
در اطلاعیه شماره 19 از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور آمده است: در راستای اجرای تبصره ماده 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری، به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند، آقای علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انصراف خویش را در تاریخ بیست‌وهفتم خرداد 1400 به وزارت کشور اعلام کرده است؛ لذا اسامی نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر می‌باشد:
1. آقای محسن رضایی میرقائد
2. آقای سید ابراهیم رئیسی
3. آقای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
4. آقای عبدالناصر همتی
پایان مهلت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری
ساعت7 صبح امروز پنجشنبه 27 خرداد، براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری مهلت تبلیغات به پایان یافت اخذ رای در روز 28 خرداد از ساعت7 صبح آغاز شده و تا ساعت24 ادامه می‌یابد. در صورت نیاز و با دستور وزیر کشور، مهلت رای گیری می‌تواند تا ساعت2 روز شنبه 29 خرداد ادامه یابد.
رهبر انقلاب: راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (چهارشنبه) در سخنرانی تلویزیونی برای ملت ایران، انتخابات روز جمعه را رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیر اقتصادی خواندند و گفتند: گله‌های مردم بویژه قشر‌های محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آن‌ها بجاست، اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشر‌ها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه‌های سیاسی خواهند داشت.
برنامه‌های اقتصادی رییسی منتشر شد
کمیته اقتصادی شورای هماهنگی ستاد‌های مردمی سید ابراهیم رییسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، نقشه راه اقتصادی دولت مردمی برای تحقق ایران قوی را منتشر کرد.
در این مجموعه ویدئو‌ها (https://raisi.ir/video/2557)، «سید رضا فاطمی امین» ابعاد نقشه راه اقتصادی دولت مردمی را برای رسیدن به ایران قوی تشریح می‌کند.
قاضی‌زاده هاشمی در صحنه انتخابات می‌ماند
حامد تیموری سخنگوی ستاد مردمی دولت سلام گفت: قاضی‌زاده هاشمی در راستای احترام به درخواست حامیان خود مبنی بر تشکیل دولت جوان انقلابی، تا آخر در صحنه انتخابات حضور دارد و انصراف نخواهد داد.
وی از حامیان قاضی‌زاده هاشمی خواست در ساعات باقی مانده از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، بدون توجه به شایعات در صحنه حضور داشته و به تبلیغ و تبیین برنامه‌های جوان‌ترین کاندیدای حاضر در انتخابات بپردازند.
قاضی‌زاده هاشمی: ایستاده‌ام تا دوگانه‌های کاذب سیاسی را بهم بزنم
امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که اخلاق مناظرات را بهم زدم الان هم ایستاده‌ام تا دوگانه‌های کاذب و خودساخته سیاسی را بهم بزنم. خودم را جزو جبهه انقلاب می‌دانم، اما اینکه همه باید بلند شوند و بروند، پس چه فردی در صحنه انتخابات مانده است.
وی افزود: اینکه انتخابات را به سمت دو قطبی ببریم و یک قطب به نمایندگی از اصلاح طلبان باشد که البته خود اصلاح طلبان این نمایندگی را قبول نکردند و یک نفر هم از طرف اصولگرایان باشد. پس سایر تفاوت دیدگاه‌ها چه می‌شود، اینگونه مشارکت را کاهش می‌دهیم و گفتم مردم مشارکت کنید و حتی اگر به من رای نمی‌دهید. مردم سعی کنید به فردی رای دهید که پشتوانه قوی داشته باشد.
قاضی‌زاده درباره شایعه انصراف خود از طرف صدا و سیما گفت: اینکه صدا و سیما برخی از کار‌ها را می‌کند، بله قبول دارم و از کاری که صدا و سیما کرد شرمنده شدم. به قول شما کسانی که انصراف می‌دهند، به نوعی تبلیغات آن‌ها پخش می‌شود و آن که انصراف نداده اینگونه خبردار می‌شود. امیدوارم عزیزان در صدا و سیما بی طرفی را رعایت و به وظیفه قانونی خود عمل کنند.
آزاد ارمکی: فرصت داریم در انتخابات ریاست‌جمهوری اعتراض کنیم
دکتر تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه: من به‌طور کلی انتخابات این دوره را خیلی پرشور نمی‌بینم. مگر این که در این یکی دو روز اتفاق خاصی بیفتد و با تقابل دو کاندیدا، جامعه حساسیتی پیدا کرده و بخواهد بیشتر مشارکت کند.
وی افزود: هم‌اکنون تنها نمود و نشانه دموکراسی در ایران، تعیین رئیس‌جمهور است که باید آن را حفظ کنیم من هم رأی خواهم داد. ما در همه دعوا‌های سیاسی و اجتماعی که در ایران داشتیم و داریم، این فرصت را داریم که در انتخابات ریاست‌جمهوری نقد کنیم، اعتراض کنیم، حرف‌هایمان را بزنیم و در نهایت از دل این انتخابات، فرصت هیجان و شادی در جامعه به‌وجود بیاوریم. به همین دلیل است که من معتقدم حتی اگر امروز کاندیدای موردنظر ما در لیست کاندیدا‌ها قرار ندارد، باز هم باید مشارکت کنیم و فرصت انتخاب را برای بعد نگه داریم.
سعید جلیلی انصراف داد
سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد، در این بیانیه آمده است: اکنون که بخش گسترده‌ای از آحاد جامعه به برادر گرامی حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی اقبال نشان داده‌اند شایسته است تا همه باورمندان جبهه انقلاب مبتنی بر آنچه ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی است برای آغازی استوار، از هم اکنون ایشان را با رأی خود در قبول این مسئولیت بزرگ یاری رسانند.
از همه عزیزانی که تا کنون از سر صدق و نیت خالص به من لطف داشته اند می‌خواهم مبتنی بر باور، اراده انقلابی و برنامه‌هایی که در این هشت سال برای جهش کشور تهیه نموده‌اند تلاش خود را مصروف تأیید، تصحیح و تکمیل مسیر دولت آینده نمایند.
به همه این عزیزان به ویژه جوانان و نوجوانانی که در این ایام با شور انقلابی، شبانه روز تلاش نمودند. تاکید می‌کنم مسئولیت جهاد بزرگ برای جهش ایران را همچنان بر دوش خود ببینند و بدون خستگی و با امید و شوق لازم، این جهاد کبیر را با تکیه به هدایت و نصرت الهی وبا معارف عمیق دینی که در رهنمود‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری جلوه گر است در خود زنده نگاه دارند و همچنان پرشور و پر انگیزه، الگویی برای عمل انقلابی خالص و هدفمند در میدان‌ها و چالش‌های پیش رو باشند. امروز روز جهاد بزرگ برای جهش ایران است: بسم الله الرحمن الرحیم
واکنش رئیسی به انصراف جلیلی
در پی کناره‌گیری سعید جلیلی از صحنه انتخابات ریاست جمهوری به نفع جبهه انقلاب، سید ابراهیم رئیسی با ارسال پیامی، از این تصمیم وی تشکر کرد. این پیام به شرح زیر است:
تصمیم مسؤولانه و بهنگام دکتر سعید جلیلی، نشانگر تعهد انقلابی و اخلاص این برادر عزیزمان بود. از تلاش‌های مجاهدانه ایشان تشکر می‌کنم. امروز روز جهاد بزرگ برای جهش ایران است. بسم الله الرحمن الرحیم.
پیام آیت‌الله العظمی مظاهری در آستانه انتخابات ریاست مهوری
یام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری «مدّظلّه» در آستانۀ برگزاری سیزدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری بدین شرح است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
انتخابات ریاست جمهوری، صحنۀ إعمال حقِّ سرنوشت مردم و عرصۀ ظهور اتّحاد ملّی است. از این‌رو ملّت بزرگوار و صبور ایران اسلامی با وجود همۀ مشکلات و دشواری‌ها، خصوصاً معضلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی، به امید خداوند تعالی، با مشارکت در انتخابات، از حقِّ شرعی و ملّی خود استفاده خواهند کرد و بار دیگر عزم راسخ خود در اداءِ وظیفۀ صیانت از منافع کشور و آیندۀ ملّت و حراست از امانت امام راحل و شهدای عزیز را متجلّی خواهند ساخت. والسّلام علی جمیع عباد الله الصّالحین.
تعهدنامۀ محسن رضایی
محسن رضایی در تعهدنامه‌ای نوشت: اگر بعد از دوسال وعده‌های خود را عملیاتی نکردم از اداره قوه مجریه کنار روم و فرصت بهتر زندگی کردن را از شما نگیرم.
بیانیه سید حسن خمینی
سیدحسن خمینی با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از بی توجهی عمیق به جمهوریت به عنوان علّت اصلی نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی، تأکید کرد: یکی از راه‌های حفظ جمهوریت نظام، دادن «رأی صحیح» است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/220902/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ گره های زندگی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

«سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید

هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به 300 هزار نفر در کشور

توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه

زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود

مدیرکل بحران استان: ساختمان ناایمن با وضعیت «بغرنج» در کرمانشاه نداریم

اعزام 8 کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

عکاسان خوزستانی در دومین جشنواره ملی عکس روز سنندج

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قرارداها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد

درویش: حالا باید به فکر ارتقای پرسپولیس باشیم

گل دوم ایران به قرقیزستان توسط سالار آقاپور

گل اول فوتسال ایران به قرقیزستان توسط بهروز عظیمی

گل اول قرقیزستان به ایران توسط آمانبائف

مدیرعامل بانک شهر: درویش حداقل تا پایان لیگ مدیرعامل پرسپولیس است

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با 25 میلی متر

لیست تیم ملی ایران برای لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور ناز کردند، عبادی‌پور حاضر در صحنه!

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( 6 اردیبهشت )

حامد بهداد و سحر دولتشاهی بهم رسیدند

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش

16 شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان