عصر کرد

آخرين مطالب

ظهور و بروز اراده ملی؛

کردستانی ها با شور و شوق پای صندوق‌های رای آمدند سياسي

کردستانی ها با شور و شوق پای صندوق‌های رای  آمدند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- مردم استان کردستان از همان ساعت اولیه آغاز رای گیری پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا در این روز سرنوشت ساز مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا امروز 28 خرداد همزمان با سراسر کشور در کردستان هم آغاز شد و مردم سرزمین مجاهدت‌های خاموش برای خلق حماسه‌ای دیگر کمر همت بستند.
2 هفته مانده به برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شائبه‌هایی مبنی بر عدم مشارکت کردستانی‌ها در شبکه های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی مطرح می‌شد و بسیاری از تحریم کنندگان این رویداد سرنوشت ساز سخن از نیامدن مردم این استان به پای صندوق های رای می‌زدنند.
برخلاف این سخنان و حرف‌های مخالفان شرکت در انتخابات، مردم بیشتر شهرهای کردستان از همان ساعت اولیه آغاز رای گیری پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا باردیگر حماسه‌ای از حضور خود خلق کنند.
مردم این استان با شور و شوق آمدند تا به مسوولیت مدنی واجتماعی خود عمل کنند و با حضور خود نشان دهند در همه رویدادهایی که مردم در آن نقش دارند مشارکت خواهند کرد و در این راستا هیچ گاه به سخنان اپوزیسیون و مخالفان و تحریم کنندگان گوش فرا نخواهند داد بلکه برمنبای عقل و منطق خود عمل می کنند.

عصر کرد


آسیه فرهادی یکی از بانوان سنندجی که از همان ساعت اولیه آغاز رای گیری در شعبه مسجد جامع سنندج حاضر شده بود به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 56 سال سن دارم و تاکنون همه انتخابات را شرکت کردم به امید اینکه اتفاق خوبی در شهرم بیافتد.
وی اضافه کرد: همه جوانان و نوجوانان این سرزمین باید بدانند زمانی که ناامید شوند همه آرزوها و رویاهایشان نابود خواهد شد بنابراین من آمده‌ام که بگویم امید همیشه زنده است.
در کنار این بانوی کردستانی، همسرش هم حضور داشت و او هم با نظر بانویش موافق بود و گفت: پنج فرزند داریم که تنها 2 فرزندمان کار و شغل دارند و یکی از آنها هم دانشجو است و 2 فرزند دیگرمان هم چند سالی است به دنبال شغل مناسبی هستند.
او که خود را کمال محبتی معرفی کرد، افزود: فرزندانمان با دوستان خود به شعبه‌های اخذ رای می‌روند و ما هم به نزدیک ترین شعبه محل سکونتمان آمدیم تا در این رویداد سهم خود را ایفا کنیم.
وی یادآور شد: افرادی به ما گفتند مگر در این سال‌ها تغییری دیدید که پای صندوق‌های رای می‌روید ولی ما این کار را وظیفه خود می‌دانیم و در هر دوره هم بی‌شک شرکت خواهیم و توجهی به سخنان دیگران نخواهیم کرد و براساس مصلحتی که تشخیص می دهیم عمل می کنیم.
نمونه چنین زنان و مردانی در کردستان کم نیستند و با وجود همین افراد همواره نقشه ها و طرح های دشمنان در خصوص این منطقه و دیگر نقاط ایران اسلامی نقشه برآب می شود.
براساس مشاهده خبرنگاران شهرستان‌های دیگر استان، حضور مردم در بیشتر شهرستان ها در ساعت اولیه رای گیری چشمگیری و برخلاف انتظار بوده و از این لحاظ پیش بینی می شود بتدریج بر تعداد مشارکت کنندگان هم افزوده شود.

عصر کرد


رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای ضروری است
نگرانی هایی که بابت شیوع کرونا در این روز هم وجود داشته با اطمینان خاطر از سوی مسوولان ذیربط تا حدودی کاسته شده و همین هم باعث شده است مردم با آغاز زمان رای گیری در شعبه های اخذ رای حاضر شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: همه شعبه‌های اخذ رای موجود در استان ضدعفونی و گندزدایی شده و از این لحاظ هیچ جای نگرانی نیست.
ابراهیم قادری با بیان اینکه یک هزار و 42 ناظر بهداشتی در یک هزار و 419 شعبه اخذ رای در استان حضور دارند، افزود: این ناظران بهداشتی بر روند رعایت مسائل بهداشتی در روز انتخابات نظارت می کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل بهداشتی اقدام برطرف کردن آن خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه شرایط بهداشتی مناسب در همه شعبه های اخذ رای استان برقرار است، یادآور شد: استفاده از ماسک در همه مراحل انتخابات ضروری است و علاوه براین از همه رای دهندگان درخواست می شود خودکار شخصی به همراه داشته باشند.
از دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی اخذ رای در انتخابات 1400 می‌توان به قرارگیری صندوق های رای با فاصله 2متری در فضای باز، ضرورت تامین تهویه در صورت قرارگیری صندوق در فضای بسته، ضرورت گندزدایی کامل اماکن و ابزار ادوات اخذ رای، رعایت فاصله 2 متری در صنوف رای پای صندوق و بین مسوولان اجرایی، تعیین ورودی و خروجی مجزا در شعب برای جلوگیری از تجمع و ازدحام اشاره کرد.
ضرورت شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها قبل و بعد از فرآیند رای گیری، پیش بینی امکان شست و شوی دست با صابون در شعب اخذ رای، الزام به استفاده از ماسک، ممنوعیت اخذ اثر انگشت و ضرورت استفاده رای دهندگان از خودکار شخصی،اخذ رای مبتلایان قطعی به ویروس کرونا با صندوق سیار و تجهیزات حفاظتی از دیگر موارد بهداشتی است که می‌طلبد در این روز رعایت شود.
کردستانی‌ها با حضورشان نقشه‌های دشمنان را بار دیگر از بین می‌برند
دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات از همه شیوه‌ها بهره بردند و به ویژه از طریق رسانه‌هایی که در اختیار داشتند با همه توان مردم را به شرکت نکردن در این رویداد اثرگذار تشویق کردند ولی مردم ما با آگاهی و هوشیاری همیشگی خود تا این ساعت نشان دادند که ارزشی برای حرف های آنها قائل نیستند. 
نماینده ولی فقیه در کردستان، فرمانده سپاه بیت المقدس استان و امام جمعه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از جمله مسوولانی بودند که در ساعت اولیه آغاز رای گیری در شعبه مسجد جامع سنندج حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بعد از رای دادن خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: مردم ما همیشه در همه صحنه‌ها حماسه آفرین بودند و در رویدادهای سرنوشت ساز مشارکت داشتند و پیش بینی هم می شود در این انتخابات هم شاهد حضور گسترده ای باشیم.
سردار سیدصادق حسینی با اشاره به اینکه قطعا قهر کردن با صندوق اخذ رای هیچ مشکلی را برطرف نخواهد کرد، افزود: دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات امروز هزینه‌های زیادی کردند و مردم ما با حضورشان باعث می شوند همه هزینه های آنها از بین برود و هیچ بازخوردی نداشته باشد.
وی بر مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: بی شک حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار بوده بنابراین همه ما وظیفه داریم نقش خود را در این اثرگذاری ایفا کنیم تا شاهد توسعه و آبادانی ممکلت خود باشیم.
برای برگزاری انتخابات 28 خرداد در استان کردستان یک هزار و 419 شعبه اخذ رای تعیین شده که 584 شعبه آن شهری و 835 مورد نیز روستایی است؛حدود 30 هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.
از 32 شهر استان، شورای اسلامی 25 شهر پنج نفره، 6 شهر 7 نفره، یک شهر 9 نفره و تعداد کرسی‌های اصلی 176 کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل 287 مورد است.
تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و 998 کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل 6 هزار و 654 کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و 314 روستا برگزار خواهد شد اما فعلا 51 روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستاها نیز به حد نصاب برسد. 
بیش از 200 نفر خبرنگار و عکاس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان را پوشش خبری می‌دهند که از این تعداد حدود 40 نفر عکاس و خبرنگار در مرکز استان به پوشش اخبار انتخابات می‌پردازند.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 کردستان مشارکت انتخاباتی سنندج
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/220989/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست