عصر کرد

آخرين مطالب

ورود ماهانه 4800 پرونده به دادسرای کرمانشاه/ وضعیت استان در وقوع انواع جرایم بحرانی نیست اجتماعی

ورود ماهانه 4800 پرونده به دادسرای کرمانشاه/ وضعیت استان در وقوع انواع جرایم بحرانی نیست
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی است که زحمات مجموعه قضائی برای مردم بازگو شود.
وی افزود: دادسرای مرکز استان کرمانشاه در ماه به‌طور میانگین بیش از 4 هزار و ٨٠٠ پرونده ورودی دارد که در طی سال حدود 60 هزار می‌شود که همکاران ما علاوه بر رسیدگی این پرونده‌ها باید پرونده‌های گذشته را نیز رسیدگی کنند.
مختومه شدن 6٢ درصد پرونده‌های مسن کرمانشاه در سال 99
دادستان کرمانشاه در سال ٩٩ حدود ٢٠ درصد به پرونده‌ها اضافه شده است، تصریح کرد: در این سال 5٨ هزار پرونده وارد شد که خروجی ما 5٩ هزار و 5٠٠ پرونده بوده که مانده کنونی ٧ هزار و ٢٠٠ فقره پرونده است که تمامی آنان با دقت بررسی می‌شود و سعی می‌کنیم آنان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه در بحث پرونده‌های مسن و معوقه در استان کرمانشاه خوب عمل شده و توانسته‌ایم 6٢ درصد پرونده‌های معوق و مسن را در سال ٩٩ مشخص و تعیین تکلیف کنیم، گفت: در اجرای احکام کیفری نیز در سال ٩٩ حدود ٢ هزار و 100 فقره پرونده کاسته شده و هرچقدر در اجرای احکام سریع‌تر انجام شود مردم ثمره شکایت و خواست خود از دستگاه قضایی خود را می‌چشند.
این مقام قضایی با بیان اینکه ثبت دفاتر و رسیدگی‌های قضایی به‌صورت سیستمی است و برای تحول در هر حوزه‌ای کندی وجود دارد، امتیاز استان کرمانشاه در سنوات گذشته را قابل قبول ندانست و خاطرنشان کرد: در گذشته رتبه استان کرمانشاه در این خصوص ٢٧ بود اما اکنون به رتبه پنجم رسیده‌ایم که حاصل زحمات همکاران ماست.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ٧6 درصد ابلاغ‌ها به‌صورت الکترونیک انجام می‌شد، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی منسجم هم اکنون آن‌را به ٩٧ درصد رسانده‌ایم که این سه درصد نیز مربوط به متهمان غیابی است.
کرمی اشاره‌ای نیز به شیوع بیماری کرونا داشت و با بیان اینکه این بیماری باعث ایجاد محدودیت شد، گفت: دادستانی‌ها یکی از پرترددترین مراکز هستند که خیلی از همکاران ما در معرض بیماری قرار گرفتند، اما حتی یک روز هم کار تعطیل نشد که این مهم با مجاهدت همکاران و برنامه ریزی‌های درست صورت گرفت.
دادستان کرمانشاه ادامه داد: یکی از عوامل خطرزا در شیوع بیماری کرونا، زندان بود که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفت و کمترین آسیب را داشتیم و به جرأت می‌گویم که هیچگونه ابتلا به کرونا و بستری نداشتیم بجز چند مورد تازه وارد که قرنطینه شدند.
وی بیان کرد: در ادامه برنامه‌ریزی‌ها جهت کاهش ابتلا به کرونا، اعزام زندانی به دادسرا جهت تحقیقات به حداقل رسیده و مابقی بصورت دادرسی الکترونیک انجام می‌شود.
این مسؤل به اعطای مرخصی زندانیان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه استان کرمانشاه در این خصوص خوب عمل کرد است، خاطرنشان کرد: برای افرادی که جرم سبک داشتند و آزادی آنان خطری برای جامعه نداشت مرخصی داده شد که این اقدام مورد تقدیر کشوری قرار گرفت.
کرمی ادامه داد: در طرح پایش زندانیان که مورد تاکید رئیس قوه قضائیه بود اقدامات خوبی صورت گرفت و افرادی که مستحق آزادی بودند، آزاد شدند که در این خصوص نیز رتبه دوم کشور را داشتیم.
رسانه‌ها چهره‌ای منفی از کرمانشاه نشان ندهند/ سیاه‌نمایی سیاست رسانه‌های واقعی نیست
وی با اشاره به وضعیت بد اشتغال استان باتوجه به وجود مرزها و فرصت‌ها، بیان کرد: منشاء بیکاری، بزهکاری می‌شود و بزهکاری نیز باعث خدشه‌دار شدن امنیت می‌شود، اما علی‌رغم نگاهی که به کرمانشاه به‌عنوان نهمین شهر پرجمعیت کشور وجود دارد، خوشبختانه در جرائم در رتبه‌های میانی هستیم، هرچند منکر وقوع نزاع و خیلی از مسائل نیستیم، اما باتوجه به مشکلات استان، بحرانی نیستیم.
دادستان مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه رسانه‌ها چهره‌ای منفی از کرمانشاه نشان ندهند، گفت: بیان مشکلات وظیفه رسانه است اما سیاه‌نمایی سیاست رسانه‌های واقعی نیست.
کرمی تصریح کرد: مسائلی در شهر ازجمله سرقت و تیراندازی رخ می‌دهد که امنیت را مختل می‌کند و این قول را به مردم می‌دهیم که در مقابل جرائمی که امنیت جامعه را مختل و مخدوش می‌کند محکم ایستاده و با آنان برخورد می‌کنیم.
بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی بدهکار را ندارند
وی به بحث تملک‌ واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی عدم تملک توسط بانک‌ها نیست، بلکه بانک حقی دارد چراکه وامی پرداخت کرده، اما نکته قابل توجه این است زمانی که نقل و انتقالات انجام می‌شود تولید دچار مشکل نشود، در گذشته بانک‌ها این موضوع را رها می‌کردند و کارخانه در رکود کامل و فروش قطعات قرار می‌گرفت و متروکه می‌شود که نه بیت‌المال به حق خود می‌رسید و نه کارگران، لذا تأکید رئیس قوه قضائیه این بود که بانک نباید در واگذاری به شخص ثالث تعلل کند و ما نیز دنبال این مسئله هستیم که در این جابجایی‌ها تولید و کارگر دچار مشکل نشوند.
کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی حامی تولید و دستگاه‌های مختلف از جمله بانک‌ها در چارچوب قوانین است اما به هیچ بانکی اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی بدهکار را از زمان خلع ید بدهکار و واگذاری به شخصیت حقیقی و حقوقی اهل را ندارد.
این مقام قضایی بحث ارزهای دولتی را مورد سخنان خود قرار داد و با بیان اینکه تاکنون هیچ نهاد دولتی تخلفات ارزی را اعلام نکرد است، خاطرنشان کرد: البته عدم اعلام گزارش به معنای نبود تخلفات نیست و به نظر می‌رسد نظارت کافی از سوی دستگاه مربوطه صورت نمی‌گیرد و دستگاه قضایی نیز از این باب گله‌مند است که درنهایت از طریق نهادهای امنیتی و نظارتی که خود ما داشتیم چند مورد تخلف وجود داشت که با تشکیل پرونده، رسیدگی به آنان آغاز شد.
کرمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر تخلفات احتمالی که ازسوی شهرداری صورت می‌گیرد، بیان کرد: فلسفه تشکیل شورای شهر این است که نماینده ما باشند جهت پیگیری مسائل و تصویب طرح‌ها و...، هر نهاد و سازمانی یک سلسله مراتب قانونی دارد و شهرداری زیرمجموعه شورای شهر است که مصوبات آن نیز به فرمانداری جهت تأیید می‌رود، شهرداری کارهای عمرانی و اجرایی که انجام می‌دهد درست است مگر اینکه گزارشی درخصوص وقوع جرمی ارسال شود تا رسیدگی می‌کنیم که تاکنون گزارشی از تخلفات شهرداری ارجاع نشده است.
وی ارسال بیش از هزار فقره نامه به نهادها درخصوص پیگیری حقوق عامه مردم را از دیگر اقدامات دادسرای استان عنوان کرد.
دادستان کرمانشاه در پاسخ به انتقاد تعدادی از خبرنگاران مبنی بر وجود تخلف و خرید و فروش رأی در انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: در بحث خرید و فروش رأی گاهاً می‌بینیم که همه چیز محرز است رخ داده، اما مستنداتی وجود ندارد که اگر مدارک و مستنداتی در این خصوص ارائه شود 100درصد رسیدگی می‌شود.
برخورد با جرائم خشن و مهمه مطالبه دیگر اصحاب رسانه از مدعی‌العموم بود که کرمی درخصوص آن، اظهار داشت: جرائم خشن دغدغه ماست، حق مردم است و برخورد جدی نیز می‌شود اما همه چیز هم برخورد نیست و دیدگاه حذف جرم با برخورد قضایی غلط است بلکه رفع ریشه‌ای این مسائل را باید با کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام داد، برخورد مسکن است، رفع آن کار فرهنگی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون خیلی‌ها بدلیل انجام همین جرائم خشن در زندان هستند، تصریح کرد: در تمامی شهرهای کشور مناطق جرم‌خیز وجود دارد در کرمانشاه نیز وجود دارد ، البته وضعیت استان در وقوع انواع جرایم بحرانی نیست با این وجود چندین بار با حضور پلیس پاکسازی خانه به خانه در این مناطق انجام شده است، اما ریشه‌ای نیست، باید ریشه را حل کرد، نمی‌توان جمعیت انبوهی که شغلی ندارند، در حاشیه شهر و گرسنه‌اند را با یک پلیس مهار کرد.
17 میلیارد تومان از مطالبات شاکیان «گلیم و گبه» باقی مانده است
پرداخت مطالبات شاکیان پرونده آرکا خودرو و گلیم و گبه کرمانشاه موضوع دیگری بود که کرمی به آن اشاره کرد و با بیان اینکه درخصوص پرونده آرکا خودرو تمامی مطالبات پرداخت و مختومه شده است، گفت: پرونده گلیم و گبه قصه درازی دارد که بیش از ١٣ هزار شاکی داشت اما اکنون ٢٠٠ شاکی مانده که مبالغ آنان بسیار سنگین و درحدود ١٧ میلیارد تومان است، مقداری از اموال متهم باقی مانده که مشکل این اموال، نبود خریدار است و یا سوله‌ای دارد که همان سوله معارض دارد که در این خصوص درحال رایزنی و بررسی راه‌های موجود هستیم.
موضوع خصوصی‌سازی بحث پایانی دادستان کرمانشاه بود و با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی متولی واگذاری است، تصریح کرد: استان‌ها هیچگونه اطلاعاتی از نحوه فروش و روند ندارند و هیچ اختیاری نداریم اما در هر زمینه‌ای که احساس کردیم نارضایتی مردم و حس بدبینی مردم واصل می‌شد، به تهران منتقل می‌کردیم که این موارد در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران رسیدگی می‌شود حال نتیجه چه می‌شود، واقعا مطلع نیستیم.
انتهای پیام/پ

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/222145/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون

انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون 965 نفر از زائران حج تمتع

تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه

صرفه‌جویی 291 میلیون لیتر بنزین در پارسال

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود