عصر کرد

آخرين مطالب

تازه‌آباد نشینان کوهدشت آب ندارند/ مردمی زیر تیغ خاموشی و کم آبی مقالات

تازه‌آباد نشینان کوهدشت آب ندارند/ مردمی زیر تیغ خاموشی و کم آبی
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


مردم منطقه تازه‌آباد کوهدشت تابستان امسال با قطعی آب و برق مواجه هستند و از طرفی اختلافات و مجادلات بی‌حاصل برخی ادارات خدمات رسان در راستای رفع این مشکل، کام این مردم تشنه را تلخ کرده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، خشکسالی و تنش آبی شدید در سال‌های اخیر به سریالی تکراری و آشنا برای مردم کوهدشت تبدیل‌شده، به‌طوری‌که برخی از نقاط این شهرستان را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.
تازه‌آباد کوهدشت، منطقه‌ای در دل این شهر است که علی‌رغم بحث قطعی دو سه‌ساعته برق که مردم تا حدودی با آن کنار آمده‌اند، قطعی طولانی آب در خیابان‌های کارگر، انتهای معاد 1 و 2، مطهری، عشایر، بصیرت و… مردم این مناطق را با مشکلاتی مواجه کرده است.
چند سالی است که در فصول گرم سال، مردم تازه‌آباد با کمبود آب مواجه هستند و تأمین آب برای این قشر تبدیل به یک دغدغه و معضلی شده و علی‌رغم وعده‌هایی که در جلسه سال گذشته توسط مسئولان ذی‌ربط در مسجد فاطمیه مبنی بر رفع اساسی این مشکل برای تابستان امسال را داده بودند، مشاهده می‌کنیم همچنان نتوانسته نیاز روزانه و اساسی مردم به این مایه حیات را تأمین نمایند.
اداره آبفا شهرستان نیز علت تعلل در تسریع روند رفع مشکل اساسی آب را، کارشکنی شهرداری کوهدشت در ممانعت از ادامه انتقال خط لوله‌ای که تا بالاتر از خیابان بصیرت منطقه تازه‌آباد آمده است، اعلام می‌کند، بایستی گفت نباید کاری کرد که ضرر این اختلافات آبی مسئولان به مردم برسد زیرا درنهایت این مردم هستند که بازنده اصلی این مجادله بی‌حاصل خواهند بود.

عصر کرد

یک ماه از قطعی آب تازه‌آباد می‌گذرد
رحمتی از شهروندان منطقه تازه آباد کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: ما در منطقه تازه‌آباد یکی دو سال است که در فصل تابستان آب نداریم و الآن یک ماه می‌گذرد که آب به‌طور کامل قطع است.
وی افزود: متأسفانه فقط یکی دو ساعت در سحرگاه، با فشار کم، آب در مناطق ما وصل می‌شود، مسئولان گویا فکر نمی‌کنند که ما بدون آب هستیم و 300 متر بالاتر زمین‌های کشاورزی چغندر با آب فراوانی آبیاری می‌شوند.
تابستان و شرایط سخت بی آبی
فرهادی یکی از اهالی خیابان کارگر شمالی کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با قطعی دوساعته برق مدارا کرده‌ایم ولی نمی‌توانیم قطعی طولانی آب در این وضعیت را تحمل‌کنیم، آه و ناله فرزندانم دیگر بالاآمده است.
وی افزود: من در این محل که بهترین نقطه شهر کوهدشت است، ساختمان خود را احداث کرده‌ام ولی متأسفانه شاهد قطعی مکرر آب هستیم و فقط چند ساعت در شبانه‌روز با فشار کم وصل می‌شود.

عصر کرد

قطعی برق بس نبود باید قطعی آب را نیز تحمل‌کنیم!
آزادبخت یکی از اهالی خیابان عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اینکه قطعی برق بس نبود باید قطعی آب را نیز تحمل‌کنیم، اظهار داشت: مسئولان مگر نمی‌گویند که ما بایستی پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا را رعایت کنیم، خوب وقتی آبی نباشد چه طور باید بهداشت و حتی طهارت را رعایت کنیم.
وی افزود: از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم با توجه به گرمای شدید و وضعیت خاکی بودن زمین به جهت تسریع در رفع این مشکل به‌صورت جدی تمهیداتی داشته باشند.
آزادبخت اظهار کرد: در زمان رأی‌گیری کاندیداهای شورای شهر احوال مردم را می‌گیرند و پس‌ازآن دیگر خبری از رسیدگی آنان نیست.
وی گفت: اکثر پمپ‌های آب منطقه به دلیل کمبود آب خراب‌شده و سوخته‌اند، من مجبورم گاها برای آوردن چند تانکر آب، به روستای داود رشید بروم.

عصر کرد

نجات آب فقط بااراده و عزم همگانی امکان‌پذیر است
حمزه آزادبخت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: تمام افراد و تمام ارگان‌ها و ادارات در خصوص وضعیت کنونی آب مسئول هستند، حفظ منابع آبی باید اصلی‌ترین هدف همه‌ی ما باشد، ادارات مرتبط مانند جهاد کشاورزی باید توسعه‌ی سطح زیر کشت را در اولویت بعدی قرار دهند.
وی افزود: اگر این تفکر بر جامعه حاکم باشد که صیانت از منابع آب تنها بر عهده‌ی اداره امور آب است بدون شک نتیجه‌ای جز شکست در بر نخواهد داشت، هرچند گروه گشت و بازرسی این اداره روزانه مناطق مختلف را رصد کرده و با متخلفین احتمالی بر خود می‌کنند اما بااین‌حال تمام مردم باید نقش پلیس آب را ایفا کرده و هر تخلفی در حوزه آب مشاهده شد را به این اداره گزارش دهند.
رئیس اداره امور آب کوهدشت با اشاره به اینکه نجات آب فقط بااراده و عزم همگانی امکان‌پذیر است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته به علت صدور مجوزهای بی‌شمار و حفر تعداد بی‌حساب چاه‌ها در منطقه، بیش از یک دهه است که دشت کوهدشت به‌عنوان دشت ممنوعه شناخته می‌شود چراکه حجم برداشت چندین برابر ذخیره‌ی آبخوان است.
وی تصریح کرد: می‌توان امید داشت با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها بتوان تا حدودی برداشت از آب زیرزمینی را کنترل کرد، همچنین با پشتیبانی مراجع قضایی و برخورد با متخلفین این حوزه می‌توانیم اضافه برداشت‌ها را تا حد امکان کاهش داد.

عصر کرد

اجرای عملیات احداث 4 کیلومتر خط لوله
ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه تازه‌آباد مشکل فرسودگی شبکه توزیع آب را دارد، عمده مشکلات مربوط به کمبود آب در این مناطق در فصول گرم سال به این دلیل است.
وی با اشاره به اجرای عملیات احداث 4 کیلومتر خط لوله 400 فولادی به مبلغ 100 میلیارد ریال در کوهدشت، افزود: به جهت رفع اساسی مشکل قطعی آب در مناطق تازه‌آباد، اقدام به حفاری برای لوله 400 فولادی کردیم که تا امروز ١٢00 متر از این پروژه انجام و آسفالت نیز شده و در ابتدای ٢4 متری تازه‌آباد قرار دارد اگر 500 متر یا 800 متر دیگر انجام شود می‌توان گفت که مشکل تازه‌آباد مرتفع خواهد شد.
حراست امور آب و فاضلاب شهرستان کوهدشت عنوان کرد: مشکل آب تازه‌آباد به‌صورت موقتی رفع شده بود ولی قطع‌های مکرر در مناطق پریان و هزار منی که چاه‌های تأمین آب شرب شهرستان در آنجا قرار دارد، قطعی 4 ساعته روزانه موجب اختلال جدی درزمینهٔ آب‌رسانی شده است.
وی تصریح کرد: درصورتی‌که اداره برق شهرستان تمهیداتی داشته باشد که برق 11 چاه منطقه پریان را قطع نکند، مشکل قطعی آب مناطق تازه‌آباد به حداقل می‌رسد و ما نیز با تکمیل انتقال خط لوله 400 فولادی مشکل را اساسی رفع خواهیم کرد.
قادری گفت: در راستای حفاری برای لوله 400 فولادی، پس از هر چهارصد متر حفاری ما محل را به‌طور کامل آسفالت کرده و نقطه بعدی را حفاری می‌کنیم.

عصر کرد

تا دو ماه آینده مشکل آب تازه‌آباد به‌طور اساسی رفع می‌شود
محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اینکه مطالبه گری، حق مردم عزیز است، اظهار داشت: مشکل کمبود آب، مشکلی جدی است ولی در منطقه تازه‌آباد با مردم شریفش جدی‌تر است، این مشکل مربوط به امروز نیست ولی امروز باید درست شود.
وی با اشاره به آب‌رسانی روزانه با تانکر در مناطق تازه‌آباد، افزود: دلیل عمده این مشکل، نبود رینگ لوله اصلی آب در این منطقه است که مرتب از آبفا کوهدشت مطالبه داریم، مدیر آبفا کوهدشت نیز قول داده‌اند که تا دو ماه دیگر مشکل اساسی آب در این مناطق حل خواهد شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/223768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون

انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون 965 نفر از زائران حج تمتع

تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه

صرفه‌جویی 291 میلیون لیتر بنزین در پارسال

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود