عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاه؛ استانی امن در سایه مجاهدت بانیان امنیت و مشارکت فعال مردم گفتگو

کرمانشاه؛ استانی امن در سایه مجاهدت بانیان امنیت و مشارکت فعال مردم
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش ایرنا، گرچه گاهی نگاه سیاسی و امنیتی به استان کرمانشاه وجود داشته و همین موضوع سبب توقف برخی طرح های توسعه ای شده اما اتحاد، همدلی و همزیستی اهالی این استان آنقدر ریشه دوانده که بسیاری شاید ندانند حدود یک چهارم از جمعیت استان 2 میلیون نفری کرمانشاه را پیروان اهل سنت و 12 درصد آن را پیروان اهل حق تشکیل می دهند.
این استان به واسطه داشتن اقوام متعدد (لَک، کُرد، جاف، ترک و سایر) و مذاهب مختلف (شیعه، سنی و اهل حق) که با آداب و رسوم، فرهنگ ها و پوشش های متفاوت و رنگارنگ در نهایت همزیستی و وحدت در کنار هم زندگی می کنند، به «هندوستان ایران» معروف است.
همین موضوع سبب شکل گیری یک وحدت و امنیت کم نظیر در استان کرمانشاه بوده در حالی که این استان 371 کیلومتر مرز مشترک به کشور عراق دارد و این کشور هم بویژه در دهه اخیر در تلاطم های سیاسی و امنیتی غوطه ور بوده است؛ در مقطعی حتی گروهک تروریستی داعش تا نزدیکی مرزهای کرمانشاه هم پیش آمد اما هیچ لطمه ای به امنیت این خطه وارد نشد.
مهمترین دستاوردهای امنیتی استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در تشریح مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در استان در حوزه امنیتی و انتظامی به خبرنگار ایرنا گفت: تهیه و تدوین شناسنامه امنیتی استان، اهتمام لازم برای استفاده از ابزارهای مناسب به ویژه فرهنگی در مواجهه با بحران های امنیتی توسط دستگاه های ذیربط، شناسایی کانون های مستعد بحران‌زای امنیتی در استان و اتخاذ تمهیدات لازم جهت غیر امنیتی کردن آنها، پیش بینی بسترهای لازم امنیتی و حفاظتی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ها و تقویت کمی و کیفی امنیت مرزهای استان با توجه به تهدیدات موجود و شرایط شکننده سیاسی- امنیتی دولت عراق و پیگیری در خصوص جذب 10 میلیارد تومان اعتبار به منظور انسداد مرز از جمله این اقدامات است.
«حسین ‌خوش‌اقبال» افزود: پیگیری برای نصب دستگاه ایکس ری کامیونی و چمدانی در مرز پرویزخان در سال 95، اجرای حدود 12 مرحله طرح جمع آوری سلاح و مهمات در استان، تأمین امنیت مطلوب پروژه های مرزی (سدها، پروژه گرمسیری، بازارچه ها و ...)، تعامل و همکاری بیشتر نیروهای نظامی و انتظامی استان در حفظ نظم عمومی، احداث و تکمیل راه های مرزی استان، کاهش سالانه صدمات و تهدیدات سایبری و بیوتروریستی (حدود25 درصد)، ایجاد 2 کلانتری در شهر کرمانشاه، به روز رسانی حریم امنیتی مرزهای استان، پیگیری رسمی شدن سه بازارچه مرزی و کشف حدود 25 هزار قبضه اسلحه از دیگر خدمات اداره کل امنیتی و انتظامی استان بوده است.

عصر کرد

خوش اقبال 2 طرح انجام مطالعات لازم جهت توسعه پایش تصویری در استان و جذب 15 میلیارد تومان اعتبار و اجرای طرح پاکسازی میادین مین استان با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان را از مهمترین طرح ها و اقدامات در دست اجرای معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه دانست.
او افزود: عملیات مین زدایی و پاکسازی اراضی از مواد منفجره در طول مرزهای استان با عراق طی سنوات اخیر نیز استمرار داشته و هزاران هکتار از اراضی کشاورزی ، منابع طبیعی و باغات شهرستان های مرزی پاکسازی شده است زیرا عملیات مین زدایی علاوه بر ایجاد امنیت برای مرزنشینان هزاران هکتار از اراضی مرزی را مستعد کشاورزی ، دامداری و باغداری نموده و هزاران نفر در سرزمین آبا و اجدادی خود به فعالیت واداشته است.
خدمات دولت در بخش سیاسی و انتخابات
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه به اقدامات شاخص هشت ساله دولت تدبیر و امید در حوزه سیاسی ،انتخابات و تقسیمات کشوری هم اشاره و اظهار کرد: انتصاب زنان در پست های مدیریتی از جمله انتصاب هفت معاون فرماندار، 2 بخشدار و چند پست مدیرکلی و معاونت مدیرکلی در استان، یکی از دستاوردهای قابل توجه دولت تدیبر و امید در استان است. از جمله این موارد بوده است.
او افزود: در حالی است که تا پیش از سال 1396 تعداد کل احزاب دارای مجوز در استان، 23 حزب بوده است، در حال حاضر تعداد 72 حزب اعم از احزاب استانی، شعب استانی احزاب ملی و دفاتر شهرستانی احزاب ملی در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند به گونه ای که هم اکنون سه حزب استانی، پنج شعبه استانی احزاب ملی و تعداد 64 دفتر شهرستانی مشغول به فعالیت هستند.
خوش اقبال گفت: برگزاری سالم و به دور از حاشیه انتخابات ادوار دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، انتخابات دوازدهمین و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات خبرگان رهبری از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در استان بوده است.
او به تاسیس یک بخش و پنج شهر جدید هم در استان در حوزه تقسیمات کشوری طی هشت سال اخیر اشاره کرد.

عصر کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به اقدامات هشت ساله این معاونت در حوزه تشکل ها و مشارکت های اجتماعی گفت: تعداد تشکل های مردم نهاد استان از 165 سمن در ابتدای دولت (سال92) به 504 سمن تا پایان سال 98 رسیده که رشد 205 درصدی را نشان می دهد.
‌خوش اقبال به تخصیص، جذب و هزینه کرد بخشی از اعتبارات کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان (میانگین حدود 30 درصد اعتبارات) از طریق عقد تفاهم نامه و قرارداد با سازمان های مردم نهاد و مراکزغیردولتی استان خبر داد و گفت: در این راستا از سال 95 تاکنون به 120 سمن و مرکزغیردولتی درقالب 160 تفاهم نامه و قرارداد اعتبار پرداخت شده است.
او افزود: حضور، مشارکت و همکاری داوطلبانه، چشمگیر و بسیار موفق تشکل های مردم نهاد استان در تمامی عرصه های اجتماعی و فرهنگی به ویژه در مباحث کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی از جمله نمودهای حمایت از سمن ها طی هشت سال اخیر بوده است
خوش اقبال به حضور، مشارکت و همکاری داوطلبانه، فعال و مؤثر تشکل های مردم نهاد (حدود 150 سازمان مردم نهاد استانی و کشوری) در موضوعات مدیریت بحران از جمله تجربه زلزله سال 96 سرپل ذهاب و وقوع سیل در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: سمن ها در این راستا با دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی و تشکل ها درتهیه، جمع آوری و توزیع 100 میلیارد تومان کمک های خیرین و سازمانهای مردم نهاد و کارکنان ادارات درقالب رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مؤمنانه حضور فعال داشتند.

عصر کرد

خدمات بخش اجتماعی و فرهنگی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین درباره سایر خدمات دفتر امور اجتماعی و فرهنگی دردولت تدبیر و امید هم گفت: در این زمینه اقدامات مختلفی صورت گرفته است از جمله: تشکیل جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی، تشکیل چهار کمیته زیر مجموعه کارگروه اجتماعی وفرهنگی در موضوعات کاری مختلف و تلاش در جهت کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی با جذب و هزینه کرد اعتبارات در قالب طرح تقسیم کار ملی کاهش آسیب های اجتماعی، بررسی مسایل و مشکلات کلان اجتماعی و فرهنگی استان، افزایش مدت زمان آموزش حین ازدواج از 2 ساعت به 6 ساعت و جمع آوری معتادان متجاهر در راستای کاهش جرایم کوچک. 
او به تلاش برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در راستای اجرای مصوبات شورای اجتماعی کشور هم اشاره و اظهار کرد: جذب و هزینه کرد بالغ بر 17 میلیارد تومان اعتبارات کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تخصیصی به استان با اجرای طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تملک دارایی ها و سایر ردیف های اعتباری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق دستگاه های اجرایی استان تشکل ها و دفاتر تسهیلگری با اولویت مناطق حاشیه نشین در فاصله سال های 95 الی 98 صورت گرفته که با هدف تلاش در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان بوده است.
خوش اقبال اقدامات صورت گرفته در این زمینه را اینگونه برشمرد: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق ایجاد دفاتر تسهیلگری(اجتماع محور) در مناطق حاشیه نشین، تاسیس و استقرار 9 دفترتسهیلگری در مناطق حاشیه نشین در مرکز استان و دو شهرستان دارای حاشیه نشینی با هدف توسعه اجتماع محور در این مناطق، سامان دهی وضعیت فرهنگی واجتماعی و ارتقای توسعه اجتماع محور درمناطق حاشیه ای و بافت های ناکارآمد شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد و هرسین(مناطق حاد و بحرانی) با ایجاد دفاتر تسهیلگری دراین مناطق.
او توسعه سلامت و نشاط اجتماعی درجامعه در راستای اجرای مصوبات شورای اجتماعی کشور را اقدام دفتر امور اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: 42 قرارداد منعقده با موضوع توسعه سلامت و نشاط اجتماعی از محل اعتبارات کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با 216 برنامه و با مبلغ اعتبار 500 میلیون تومان ازسال 96 تا 98 توسط ادارات و سمن ها در سطح استان اجرا شده است؛ همچنین آماده سازی و ایجاد تعداد 13 زمین و سالن ورزشی درکلان شهرکرمانشاه توسط شهرداری درسال 98 از محل اعتبارات ابلاغی تملک دارایی مناطق حاشیه نشین و با نظارت دفتراجتماعی،
خوش اقبال تلاش برای افزایش سلامت روانی و نشاط اجتماعی درسطح استان به ویژه بین جوانان و نوجوانان و تخصیص جذب و هزینه کرد اعتبار برای افزایش نشاط اجتماعی به ویژه از طریق سازمان های مردم نهاد را کم سابقه دانست.
او از تشکیل هیات اندیشه ورز استان در دولت تدبیر و امید هم خبر داد و افزود: هیات اندیشه ورز استان درسال 96 تشکیل شده و دارای 10 نفر عضو مرکب از اساتید، نخبگان و چهره های علمی و دانشگاهی دارای ظرفیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که از نظرات و پیشنهادات آنان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان استفاده شده و این کار در دولت های قبل بی سابقه بوده است.
برچسب‌ها استانداری کرمانشاه گزارش تدبیر و امید دولت تدبیر و امید امنیت مشارکت های مردمی کرمانشاه پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/226951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

(ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

گردنه تته پس از 5 ماه بازگشایی شد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم