عصر کرد

آخرين مطالب

کردستان در هفته‌ای که گذشت سياسي

کردستان در هفته‌ای که گذشت
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- مصوب شدن پرداخت 560 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی، کشف 600 میلیارد ریال فرار مالیاتی، افزایش سقف تسهیلات مسکن به 700 میلیون تومان، رهایی 9 نفر از حکم قصاص و قرارگرفتن تمامی شهرهای کردستان در وضعیت قرمز کرونایی بجز شهر سروآباد، مهمترین رویدادهای خبری کردستان در هفته گذشته‌ است.

به گزارش ایرنا، در یکصد و شصت و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ،پرداخت 560 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد.
این جلسه با چندین دستور کار از جمله بررسی و تصویب تسهیلات بانکی طرح و واحدهایی از محل رونق تولید و پیگیری مشکلات شهرک صنعتی بیلو شهرستان مریوان تشکیل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی بیلو مریوان اقدام ارزشمندی بوده است، اظهار داشت: تاکنون اقدامات مطلوبی در این شهرک انجام شده ولی نواقص و مشکلاتی دارد باید برطرف شود.
خالد جعفری اضافه کرد: بسیاری از شهرک های صنعتی استان در ابعادی که هم اکنون قرار دارند بر اساس شرایط و ضوابط موجود قابلیت احداث تصفیه خانه در آنها وجود ندارد.
وی با تاکید براینکه مسئله آب شهرک صنعتی بیلو حداکثر ظرف مدت یک ماه باید برطرف شود، افزود: هر مدیری که دغدغه تولید نداشته باشد و به مسائل این حوزه رسیدگی نکند باید از سمت و جایگاه مدیریتی برداشته شود.
بیش از سه تُن مواد غذایی تاریخ گذشته در سنندج کشف شد
رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز در ادامه اقدامات کنترلی و نظارتی موفق به کشف و ضبط بیش از سه هزار و 280 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده شدند.
جهانبخش یوسفی با اشاره به اینکه مواد غذایی کشف شده بعد از سیر مراحل قانونی معدوم شد، اظهار داشت: در چهار روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک ستادی در قالب هشت تیم از 54 مکان مختلف و در سطح بازدیدهای محیطی بازرسین بهداشت محیط این مرکز 450 واحد صنفی مختلف تجاری، خدماتی، عمومی و پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.
وی افزود: همکاران نظارتی این مرکز در خصوص بازدید از فعالیت گروه رستوران و غذای آماده، بستنی فروشی و مراکز مشابه در مدت یاد شده 141 مورد بازدید را به انجام رسانیده و 6 مورد از مواد غذایی در مراکز یاد شده را برای تایید سلامت مواد بکارگرفته شده مورد نمونه برداری قرار دادند.
کتاب سنه تا سنندج منتشر شد
رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج گفت: کتاب سنه تا سنندج با تلاش چندین ساله سه نفر از اساتید برجسته شهرسازی دانشگاه کردستان تهیه، تدوین و منتشر شد.
سرکوت نجفی اظهار داشت: کتاب "سنه تا سنندج" یکی از آثار علمی ماندگار در حوزه مطالعات شهری بوده که فرصتی مناسب برای مطالعات بعدی پژوهشگران، محققان و دانشجویان را مهیا می‌سازد.
وی افزود: این کتاب در قالب هشت فصل به بررسی شکل‌گیری و سیر تحول سنندج از گذشته تاکنون؛ با تلاش و کوشش چندین ساله سه نفر از اساتید برجسته شهرسازی دانشگاه کردستان، دکتر ایراندوست، دکتر حبیبی و دکتر علیزاده تهیه و تدوین شده است.
هلال احمر کردستان امسال به چهار هزار و 865 حادثه دیده امدادرسانی کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان به چهار هزار و 865 نفر حادثه دیده امدادرسانی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(483 نفر حادثه دیده) رشد بیش از 900 درصدی را نشان می‌دهد.
پیام جلالی، تعداد افراد مصدوم امسال را 123 نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، توسط امدادگران این جمعیت 113 نفر مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شده و 38 نفر نیز رهاسازی شدند.
وی تعداد افراد متوفی در صحنه حوادث امسال را 56 نفر عنوان کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 30 نفر بوده، 86 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه تعداد عملیات‌های انجام شده در سال جاری 215 مورد بوده، ادامه داد: این تعداد عملیات شامل حوادث جاده ای 151 مورد، زلزله 2 مورد، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع 2 مورد و حوادث کوهستان 20 مورد بوده است.
آمار زندانی‌های کردستان 10 درصد کاهش یافت
رییس کل دادگستری کردستان در بازدید از زندان مرکزی سنندج گفت: افزایش بازدید قضات از زندان‌ها موجب افزایش ارفاق‌ و بهره‌گیری از نهادهای قانونی و در نتیجه آزادی زندانیان شده که اکنون آمار زندانی‌های استان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.
حجت الاسلام سید حسین حسینی اظهار داشت: حضور مستمر قضات دادگستری در زندانها ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان موجب افزایش 34 درصدی استفاده از ارفاقات قانونی و ظرفیت نهادهای قانونی شده است.
وی افزود: آمار بازدید قضات از زندان‌های استان امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.
ثبت نام بیش از 280 هزار دانش‌آموز کردستانی قطعی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون 280 هزار و 138 دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید در سامانه سیدا ثبت نام کرده اند که این آمار بیش از 91‌ درصد دانش آموزان استان را تشکیل می دهد.
صدیقه عبداللهی اظهار داشت: دانش آموزانی که به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند، در سریعترین زمان ممکن به نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود برای ثبت نام مراجعه کنند.
وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 99.79 درصد دانش آموزان پایه اول، 91.23 درصد دانش آموزان پایه هفتم و 60.16 درصد دانش آموزان پایه دهم برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند.
کارگردان کردستانی جایزه بزرگ بهترین فیلم ونیز را کسب کرد
مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: فیلم سینمایی "زالاوا" به کارگردانی ارسلان امیری یکی از فیلمسازان کُردستانی در نخستین حضور جهانی خود، در هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش درآمد.
ماجد رموزی اضافه کرد: این فیلم نخستین ساخته بلند ارسلان امیری و تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از جشنواره ونیز بود و توانست جایزه نخست بخش مستقل‌ هفته منتقدان (جایزه بزرگ بهترین فیلم) و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران انجمن بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه این فیلم که به تهیه‌کنندگی‌ سمیرا و روح‌الله برادری در کردستان فیلمبرداری شده است، افزود: نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
سقف تسهیلات مسکن در کردستان به 700 میلیون تومان رسید
مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان از افزایش تسهیلات مسکن در استان از محل حساب پس انداز جوانان به 700 میلیون تومان خبر داد.
جلال الدین سلیمی، به بیان جزییات افزایش تسهیلات مسکن از محل حساب پس انداز جوانان پرداخت و اظهار داشت: با پیشنهاد بانک مسکن و تصویب شورای پول و اعتبار و موافقت بانک مرکزی ، سقف تسهیلات از محل حساب پس انداز مسکن جوانان در همه شهرهای استان کردستان به 700 میلیون تومان در پایان سال پانزدهم و 300 میلیون تومان در پایان سال پنجم افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: سقف این تسهیلات مسکن در پایان سال پانزدهم در تهران،‌ یک میلیارد تومان و در ‌ شهرهای بزرگ 850 و در سایر شهرها که استان کردستان شامل آن می شود مبلغ 700 میلیون تومان است.
مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان افزود: البته این سقف ها در پایان سال پنجم در تهران 400 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ 350 میلیون تومان و در سایر شهر ها 300 میلیون تومان است.
عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلو مریوان آغاز شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از آغاز بکار عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلو واقع در شهرستان مریوان خبر داد و گفت: این پروژه بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی اولویت‌دار در سطح کشور و استان قرار داده شد.
احمد خسروی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر پیگیر اصلاحیه‌های فنی مربوط به این پروژه در شهرک صنعتی بیلو بودیم، اضافه کرد: با توجه به نیمه فعال بودن واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک و اصلاحیه‌های متعدد فنی، کسب اطلاعات لازم در ارتباط با دبی واقعی خروجی فاضلاب‌های صنعتی زمان‌بر بود.
وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 89 میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است، گفت: امیدواریم روند کار به شکلی پیش برود که در سریع‌ترین زمان ممکن پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.
آئین تکریم و معارفه بازرس کل کردستان برگزار شد
طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور و به ‌استناد مجوز رئیس قوه قضائیه، عیسی هواسی به‌ عنوان بازرس ‌کل استان کردستان منصوب شد و از زحمات حسین مرادی وحدت بازرس کل سابق استان تقدیر به عمل آمد.
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کردستان، گفت: مسوولان ارشد و مقامات اگر مواظب نباشند و دچار فساد شوند جامعه هم درگیر فساد می‌شود که به سرمایه و مشارکت اجتماعی آسییب می زند.
حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی مسوولیت سنگینی دارند اگر فساد سیستمی رخ دهد به سرمایه اعتماد و مشارکت اجتماعی آسیب می‌زند.
وی تاکید کرد: اگر دین و معنویت را بیشتر تقویت می‌کردیم شاید این میزان از بازرسی و نظارت نیاز نبود، اما بشر به شدت نیازمند تذکر است.
مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کردستان به 24 مرکز افزایش می‌یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر 18 مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان فعال است که این تعداد به 24 مرکز افزایش می‌یابد.
محمدابراهیم زارعی در چهل و پنجمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای کردستان اظهار داشت: 87 تیم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان مشغول خدم ترسانی در زمینه تزریق واکسن هستند که این مراکز در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از سروآباد بقیه مناطق استان در وضعیت قرمز کرونا به سر می برند، به تسریع در روند واکسیناسیون اشاره و اظهار داشت: بیش از 35 درصد جمعیت استان در مقابل بیماری کرونا واکسن دریافت کردەاند.
وی تاکید کرد: نسبت مرگ و میر بر اثر کرونا در استان نسبت به تعداد بستری و جمعیت در مقایسه با دیگر استانهای کشور بسیار پایین است و این کنترل مرگ و میر باعث شده تا در ستاد ملی کرونا، فعالیتهای کردستان به عنوان استان الگو بررسی شود.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس نتایج رتبه‌بندی تایمز کشورهای آسیایی سال 2021، نام هفت دانشگاه ایرانی در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم جزو آن است.
یدالله زارع زاده اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کسب رتبه 45 دانشگاه های آسیایی و رتبه اول دانشگاه‌های ایرانی، در این فهرست ثبت شده است.
وی اضافه کرد: کسب رتبه های عالی جهانی در رتبه بندی‌های تایمز در کیفیت آموزشی، تلاش در زمینه رفاه، بهزیستی و برابری جنسیتی، قرار گرفتن دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های طراز اول ایران و جهان، حاصل تلاش اساتید و کارکنان، دانشجویان و برنامه ریزی آموزشی متناسب با زمان است.
کشف 600 میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان
فرمانده انتظامی کردستان از کشف 600 میلیارد ریال فرار مالیاتی با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با جرم فرار مالیاتی و با اشراف اطلاعاتی دریافتند یک شرکت بازرگانی با توجه به گذشت چندین سال از تاسیس آن، هیچگونه اظهارنامه‌ای به ادارات مرتبط وصول نکرده است.
سردار علی آزادی افزود: ماموران با بررسی‌های به عمل آمده دریافتند که شرکتی در سال 1393 در سطح سنندج برای انجام فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات و صادرات، با اخذ کارت بازرگانی تاسیس شده و با توجه به گذشت چندین سال از تاسیس شرکت از طریق هیات مدیره مربوطه، هیچگونه اظهارنامه‌ای جهت اعلام اقدامات تجاری شرکت اعلام نشده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات تخصصی و پلیسی، سرنخ‌های مهمی از این پرونده اقتصادی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دستگیری سه نفر متهم در این رابطه، گفت: متهمان به جرم خود اقرار و با پیگیری ماموران بیش از 600 میلیارد ریال فرار مالیاتی از متهمان کشف کردند که با تشکیل پرونده متهمان به مراجع قانونی معرفی شدند.
2 پینگ پنگ باز کردستانی به اردوی تیم ملی نوجوانان کشور دعوت شدند
"سامران کریمی" و "کیارش عبدالملکی" 2 پینگ پنگ باز کردستانی با دعوت سرمربی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان کشور به اولین مرحله تمرینات ملی پوشان در تهران فراخوانده شدند.
این مرحله از اردوی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان کشور با حضور هشت بازیکن از روز هشتم تا 17 مهرماه در آکادمی امیر احتشام زاده تهران زیر نظر رضا وفایی سرمربی تیم برگزار می شود.
سرمایه‌گذاری در کارخانه طلای سقز به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافت
مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان با اعلام اینکه جواز تاسیس کارخانه طلای سقز صادر شد، گفت: سرمایه‌گذاری در این کارخانه از 2 هزار میلیارد ریال به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
محمود قادرمرزی با اشاره به اینکه تاکنون سه بار طرح زیست محیطی ایجاد کارخانه طلای سقز در کمیته ماده 2 گزارشات ارزیابی زیست محیطی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: بعد از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده این شرکت موفق به اخذ جواز تاسیس کارخانه طلای سقز شد.
وی اضافه کرد: محل احداث کارخانه جابه‌جا و هرآنچه مدنظر این سازمان بود انجام و خرید زمین این کارخانه و توافق با مالکان آن هم آغاز شده است.
امسال 310 کیلومتر شبکه گازرسانی در کردستان اجرا شد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 310 کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط شهری و روستایی استان اجرا شده است.
احمد فعله‌گری اظهار داشت: در مجموع تاکنون 11 هزار و 755 کیلومتر شبکه گاز در بخش‌های مختلف در کردستان اجرا شده که هشت هزار و 168 کیلومتر آن در نقاط روستایی است.
وی با اشاره به اینکه طول شبکه گازرسانی در بخش شهری به 2 هزار و 969 کیلومتر رسیده است، اضافه کرد: در بخش صنعت هم تاکنون 618 کیلومتر شبکه گاز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در 125 روستای استان فعال است که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی از یک هزار 500 روستا عبور کند.
9 نفر در کردستان از قصاص نجات یافتند
رییس کل دادگستری کردستان گفت: با ورود دادگستری در مصالحه و جلب رضایت اولیا دم در پرونده های قتل عمد، از ابتدای سال جاری تاکنون 9 فقره پرونده قتل در استان منجر به صلح و سازش و گذشت اولیاء دم شده است .
حجت الاسلام سیدحسین حسینی اظهار داشت: اضافه کرد: این زندانیان در سال‌های گذشته مرتکب قتل عمد شده بودند و پس از رسیدگی های قضایی، حکم قصاص نفس آنها در محاکم کیفری استان صادر شده بود.
وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات به دادگستری، مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شود ، افزود : مدیران، قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان نیز به صورت جدی به دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری در جامعه است.
اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدا شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اعضای بدن نوجوان 16 ساله دهگلانی که دچار عارضه مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند عضو، اهدا شد.
دکتر صدیق جدیدالاسلامی اظهار داشت: "مژده ایزدی" نوجوان 16 ساله اهل دهگلان، 17 شهریور جاری دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.
وی افزود: مرگ مغزی این بیمار با وجود تمام تلاش‌های کادر درمان، طبق کمیسیون پزشکی به صورت قطعی اعلام و با رضایت خانواده وی جهت اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
کارآفرینان برتر کردستان تجلیل شدند
در آیین تجلیل از کارآفرینان برتر کردستان که در سالن جلسات صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد، 16 نفر از کارآفرینان برتر استان مورد تجلیل قرار گرفته و کتاب "کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد"، به آنها اهدا شد.
کتاب "کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد" با مقدمه اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و خط کاوه تیموری منتشر شده است؛ این کتاب حاوی تابلوهای گلاسه با مضامین ستایش کار، تلاش و پشتکار بوده و در قطع رحلی و در 56 صفحه نوشته شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان در این آیین اظهار داشت: کارآفرینان استان در زمینه‌های مختلف تولید دانش و کار توانستند بخوبی فعالیت کنند و زمینه اشتغال را برای تعداد زیادی از جوانان فراهم کنند.
شهریار رحیمی اعلام کرد: این صندوق در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و سه فقره پرونده تشکیل شده 300 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
استاندار کردستان 10 میلیارد ریال را به منطقه هورامان اختصاص داد
استاندار کردستان در مراسم تجلیل از تلاشگران و دست اندرکاران پروژه ثبت جهانی هورامان در یونسکو گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع نواقص و ضعف‌های منطقه هورامان، خارج از اعتبارات دولتی و به سهم خود 10 میلیارد ریال را برای این منطقه اختصاص می‌دهم.
بهمن مرادنیا اظهار داشت: باید برای هورامان برنامه داشت و نباید این منطقه را به حال خود رها کرد که در این راستا آموزش جوامع محلی امری ضروری است.
وی ادامه داد: شورایی متشکل از افراد صاحب نظر و متخصص در مورد هورامان باید گرد هم آمده و با برنامه‌های خود نگذارند این منطقه به دست فراموشی سپرده شود.
استاندار از صدا و سیمای مرکز کردستان نیز خواست که مستندهایی را از هورامان تهیه کرده و در رسانه ملی پخش کند تا همه مردم ایران با هورامان آشنا شوند.
سه رشته تحصیلی جدید در دانشگاه کردستان راه‌اندازی شد
رییس دانشگاه کردستان گفت: شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی در آخرین جلسه خود با پذیرش دانشجو توسط دانشگاه کردستان در سه رشته تحصیلی در مقاطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد موافقت کرد.
رحمت صادقی ادامه داد: مجوز دکترای تخصصی مهندسی برق گرایش الکترونیک، دکترای تخصصی جامعه‌شناسی گرایش جامعه شناسی فرهنگی و کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب گرایش منابع آب برای دانشگاه کردستان صادر شده است.
وی اضافه کرد: پس از پیگیری‌های مستمر در طول یکسال گذشته بالاخره موفق به اخذ رشته‌های مذکور برای دانشگاه شدیم و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با توجه به نیاز دانشجویان، رشته های جدید را در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.
آمار بستری‌های کرونا در کردستان رکورد زد
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان به 931 نفر رسید که بالاترین آمار در سال جاری است.
دکتر فرزین رضاعی با انتقاد از بی توجهی شهروندان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک، اظهار داشت: 70 درصد مبتلایان و بستریهای استان مربوط به سنندج است.
10 پایگاه شور عاطفه ها در کردستان دایر شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته 10 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند در میادین اصلی شهرستانهای استان برپا شده است.
سیدعلی موسوی جم با بیان اینکه هم اکنون 25 هزار دانش‌آموز نیازمند در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: سال گذشته 520 دستگاه تبلت به این دانش آموزان اهدا شدکه 180 دستگاه آن توسط خیران تهیه و اهدا شد.
وی با اشاره به اینکه اولویت امسال در برگزاری شور عاطفه ها روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری است، اضافه کرد: خیران می توانند از طریق مراجعه به تمامی دفاتر کمیته امداد و یا شماره گیری کد #087*8877* و همچنین واریز به شماره کارت 6037991899967743 کمک های خود را اهدا کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد:جمع آوری کمک های مردمی برای دانش آموزان نیازمند تا 11 مهر ادامه دارد و هفتم مهر نیز در سطح مدارس این برنامه اجرا خواهد شد.
تلاش‌های دولت سیزدهم در تامین واکسن کرونا قابل تقدیر است
امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج گفت: تلاش‌های دولت سیزدهم در تامین واکسن کرونا و واکسیناسیون اقشار مختلف مردم علیه ویروس کرونا قابل تقدیر است.
ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای تامین واکسن کرونا به کار گرفته و در چند هفته اخیر چندین میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شده است.
وی اضافه کرد: مردم هم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از گسترش این ویروس جلوگیری کنند تا واکسیناسیون با شدت بیشتری و در بین اقشار مختلف مردم انجام شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان کردستان در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد این سفر مایه خیر و برکت به استان و منجر به شناسایی نیازها و توانمندی استان و تلاش در راستای رفع کمبودها و مشکلات موجود باشد.
استان کردستان طبق سرشماری سال 1395، یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستا زندگی می‌کنند.
برچسب‌ها
تسهیلات بانکی ویروس کرونا سلامت مریوان کردستان آزادی زندانیان وزارت ورزش و جوانان سنندج سقز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/243282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار؛ نفس مستاجران به شماره افتاد

سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال

سنجش سلامت 21 هزار نوآموز کردستانی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

ارسال 342 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان

شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند

80 درصد آلودگی هوای کردستان مربوط به خودروهای فرسوده است

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

آب‌های کردستان، به کام دیگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

از کنار زدن مسی تا 21 جایزه با رئال در 9 ماه!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

لجبازی میلان با اینتر؛ جشن قهرمانی ممنوع!

معافیت 2 قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری 173 کرسی نقد و نظریه پردازی