عصر کرد

آخرين مطالب

توجه به ارتقای زیر ساخت های فرهنگی از عوامل مهم توسعه است فرهنگی

توجه به ارتقای زیر ساخت های فرهنگی از عوامل مهم توسعه است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری استان کردستان توجه به ارتقای زیر ساخت های فرهنگی و هنری در شهرستان بیجار را از مهم‌ترین عوامل توسعه این شهرستان عنوان کرد.

امین مرادی امروز (29شهریور)در دیدار با فرماندار بیجار اظهار کرد: اهمیت شهرستان بیجار تا آنجا است که یکی از 5 دفتر شهرستانی حوزه هنری کشور در این شهرستان با توجه به وجود هنرمندان مطرح و همچنین شاخص های فرهنگی و هنری آن در این شهرستان تأسیس شده است.
مرادی ادامه داد: حضور هنرمندان طراز اول در بخش های مختلف هنری ازجمله عکاسی، سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی و حضور ادبا و فرهیختگان توانمند سبب گردیده تا هنر و فرهنگ این شهرستان همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی به نقش مردمان این شهرستان در طول دوران انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: نخستین شهید عرصه علم شهید استاد نجات الهی و شهدای گرانقدر دیگری همچون هنرمند شهیدغلامرضا نریمان ، شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور همرزم سردار خوبیها شهید سردارحاج قاسم سلیمانی و هزاران شهید و ایثارگر این خطه بخش دیگری از هنر پایداری این مردم قهرمان است که باید به صورت جد به آن پرداخته شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: برگزاری شب های خاطره به نام و یاد این اسوه های استقامت و پایداری ملت سرافراز ایران درکنار برنامه ریزی جهت ثبت، ضبط و انتشار مجموعه خاطرات رزمندگان این خطه از مهمترین اولویت هایی است که در دستور کار حوزه هنری استان و شهرستان است.
مرادی به اعلام فراخوان سومین جشنواره استانی تئاتر وتار به میزبانی دائمی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: استقبال بسیار خوبی از این رویداد مهم صورت گرفته است و انتظار داریم همچون گذشته فرمانداری با حمایت های مادی و معنوی در برگزاری باشکوه این رویداد به صورت حضوری حوزه هنری را مورد حمایت قرار دهد.
وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری در توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در سطح استان عنوان کرد: در سال‌جاری با تمامی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور حوزه هنری این تهدید را به فرصت تبدیل و 9 سالن سینمایی را به امکانات فرهنگی و هنری موجد استان اضافه کرد که سهم بیجار از این امکانات 2 سالن سینمایی است.
رئیس حوزه هنری کردستان فرهنگ و هنر را زیربنای توسعه عنوان کرد و گفت: هم اکنون در بخش های تولیدی چندین عنوان کتاب شعر و داستان، حمایت از تولید آثار سینمایی و نمایشی، حمایت از هنرمندان عرصه تجسمی، چند پروژه مربوط به فرهنگ و مطالعات پایداری در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال بسیاری از این پروژه ها نهایی و منتشر گردد.
پیش از این دیدار رئیس حوزه هنری استان کردستان با تعدادی از هنرمندان از جمله محمد رحیمی رضوان، سید فاتح سید فاتحی، خانم شریفیان، استاد حسن معمار، استاد جمشید فرجوند فردا به صورت جداگانه دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی و هنری رایزنی و در جریان روند درخواست های آنان قرار گرفت.
فرماندار بیجار گفت: ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و حمایت از تولید مهمترین دستاورد حوزه هنری در بیجار بوده است.
ورمقانی امروز (29شهریور) با قدردانی از تلاش‌های حوزه هنری استان کردستان در ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی در استان کردستان علی الخصوص توجه ویژه به هنر و فرهنگ در شهرستان بیجار اظهار کرد: برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبار به ارتقای زیر ساخت ها به عنوانی یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها که در تمامی بخش های اجتماعی تأثیرگذار است از اولویت های دولت در استان کردستان است.
وی حوزه هنری را یکی از متولیان مهم و تأثیرگذار در عرصه هنر و فرهنگ عنوان کرد و گفت: انجام متعهدانه و تخصصی امور و توجه جدی حوزه هنری به ایجاد زیر ساخت های فرهنگی با توجه به مشکلات موجود در این زمینه سبب گردیده تا امروز ضمن ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری شاهد ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه نیز باشیم.
ورمقانی به موضوع جشنواره استانی تئاتر و تار اشاره کرد و با تأکید بر حمایت کامل شهرستان از این رویداد مهم افزود: متأسفانه سال گذشته در دومین دوره امکان برگزاری اجراهای عمومی مهیا نگردید اما برگزاری اختتامیه این رویداد بسیار خوب برگزار گردید و امیدواریم در دوره سوم با توجه به واکسیناسیون بسیار خوبی که در حال انجام است و براساس برنامه ریزی دبیرخانه شاهد برگزاری باشکوه آن با حضور گروه های برتر استان در بیجار باشیم.
وی به موضوع تبدیل سینما آزادی بیجار به یک پردیس سینمایی هم اشاره و عنوان کرد: سینما آزادی بیجار در مدت زمان فعالیت خود به مرکز اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان تبدیل گردیده و اهتمام و توجه حوزه هنری به افزایش سالن‌های سینمایی و تبدیل به یک پردیس حاصل استقبال و حمایت مردم و هنرمندان شهرستان از این امکان فرهنگی است.
فرماندار بیجار تأکید کرد: با توجه به اقدامات بسیار ارزشمند حوزه هنری در شهرستان بیجار و رضایت قاطبه هنرمندان از این اقدامات در بخش اعتبارات هر آنچه که در توان داشته باشیم از حوزه هنری حمایت خواهیم کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/243804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

واکنش خسرو حیدری به بازی دفاعی استقلال نکونام

ساپینتو اگر می‌ماند، امسال با اختلاف قهرمان می‌شدیم

ادعای خسرو؛ خیلی از مسئولین پرسپولیسی هستند

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری؛ بهترین عموی دنیا!‏

شترسواری گلاره عباسی بازیگر در جنوب ایران (عکس)

لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

800 روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است

انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان

مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم

95 هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند

بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»

برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه

آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

رشد 15 درصدی بارش‌های سال زراعی جاری

مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه + تصویر

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

پوچتینو: ثابت کنید اینجا اف‌سی کول پالمر نیست!‏

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟

واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

کلاهبردار 160 میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد

سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است؛ فوتسال بچه سرراهی نباشد

آمار خوب «کنت» در فولاد؛ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی

سه بازیکن مصدوم پرسپولیس در حال تمرین اختصاصی

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد

جام ملت‌های آسیا؛ در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

لب‌خوانی اتفاق بزرگ ال‌کلاسیکو؛ آن شب چه گذشت!‏

سرمربی جهانبخش جانشین کلوپ در لیورپول؟

آلیسون بکر اوسمار ویرا را فالوو دارد

مصدومیت‌های تیم کلوپ تمامی ندارد

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد