عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

امسال حوزه راه روستایی در کردستان متحول می‌شود سياسي

امسال حوزه راه روستایی در کردستان متحول می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - استاندار کردستان گفت: با اختصاص اعتبار قابل توجه به بخش راه روستایی، امسال شاهد تحول بزرگی در این زمینه در استان خواهیم بود و اولویت برخورداری با روستاهای پرجمعیت است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: تخصیص اعتبار قابل توجه به استان برای آسفالت و نیز بهسازی راههای روستایی می تواند بخش عمده ای مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل روستایی را مرتفع کند.
وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی طرح های عمرانی از سوی فرمانداران و مدیران اجرایی استان، افزود: تعهدات بر زمین مانده از سوی دستگاههای اجرایی باید در ظرف مدت زمان فصل کاری باقی مانده انجام گیرد و کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.
استاندار کردستان با قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای توزیع سریع اعتبارات عمرانی در بین دستگاههای اجرایی گفت: یکی از ملزومات مهم برنامه ریزی ارائه آمار و اطلاعات است که مدیران اجرایی باید به آن توجه ویژه داشته باشند و مورد قبول نیست که مدیری اطلاعاتی از مجموعه خود نداشته باشد.
مرادنیا با بیان اینکه به فرمانداران تاکید شده است که طرح جدیدی برای برخورداری از اعتبار تعریف نشود، افزود: همه تلاش مجموعه استان باید برای اتمام طرحهای نیمه تمام باشد که در حوزه راه روستایی با تخصیص حدود 46 درصد اعتبارا اختصاص یافته، فعلا تسویه بدهی های گذشته و تسویه حساب نباید در اولویت باشد و از مابقی تخصیص می شود برای این بخش هزینه کرد.
وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی کشور می طلبد تا بخش تولید و اشتغال بیش از پیش تقویت شود، اضافه کرد: تبصره 8 فرصت مناسبی است تا سهم مناسبی برای استان در این زمینه جذب شود که سهم کل کشور 32 هزار میلیارد تومانی کشور، 4.6 درصد است و فرصت مغتنمی پیش آمده است تا بتوانیم در این حوزه در استان تحول ایجاد کنیم.
وی در زمینه تهاتر هم با تاکید بر لزوم تشکلی جلسه ای با حضور پیمانکاران و بانکها، اظهار داشت:در این زمینه بصورت جدی کار نمی شود و از این محل به راحتی می شود 200 تا 300 میلیارد تومان جذب کرد و کارهای بسیاری انجام داد.
بیش از 353 میلیارد تومان به حوزه راه روستایی کردستان اختصاص یافت
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: در اعتبارات عمرانی قانون بودجه 1400 امسال 353 میلیارد و 800 میلیون تومان به حوزه راه روستایی اختصاص یافته و 200 میلیارد تومان آن تا امروز ابلاغ تخصیص گرفته است.
بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: اعتبار قابل توجهی به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بهبود وضعیت راههای روستایی تخصیص یاته است که موجب ارتقا شاخص برخورداری روستاییان استان از راه روستایی می شود.
وی با توصیه به ترک تشریفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: نباید زمان برای انجام این کار بزرگ را از دست داد چرا که تنها امروز 175 میلیارد تومان برای این بخش اختصاص یافته که با مبلغ قبلی 200 میلیارد تومان تخصیص را شامل می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: 23درصد خانوارهای روستایی استان فاقد راه روستایی آسفالت هستند و از سوی دیگر برخی راهها نیز عمر بالایی دارند که کاملا تخریب و به راه خاکی تبدیل شده اند که در توزیع اعتبارات این راهها نیز در نظر گرفته شده است.
نصراللهی‌زاده افزود: 32 هزار میلیارد تومان براساس تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 برای پرداخت تسهیلات به حوزه تولید، ظرفیت ایجاد شده تا منجربه افزایش تولید و اشتغال شود که کردستان بیش از 4درصد از آن سهم دارد و تفویض اختیار به مدیران اجرایی انجام گرفت تا از این تهسیلات استفاده کنند.
وی گفت: امسال در حوزه تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و بهسازی و توسعه راه روستایی، سال پرکاری برای استان است و نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: تاکنون از اعتبارات عمرانی استان در قانون بودجه 1400( به غیر از ملی و ملی استانی شده) 391 میلیارد تومان به دستگاهها تخصیص داده شده و سایر منابع نیز در طول هفته های آتی تخصیص می یابد.
آسفالت 155 کیلومتر راه روستایی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم در این نشست اظهار داشت: از خرداد 1399 تاکنون 150 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در حالی که تعهد استان 110 کیلومتر بود.
محمد راشد مدرس گرجی افزود: یکی از نگرانیهای اصلی در حوزه راه روستایی تخریب آنهاست که سرمایه ملی از دست می رود و در اعتبارات امسال با لحاظ بودجه برای این بخش امید برای بهسازی آنها قوت گرفته است.
وی افزود: برای راههای روستایی استان هیچ روکش آسفالتی تاکنون انجام نشده و برای اولین بار است که رد شاخص های توزیع اعتبار این بخش نیز دیده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه هزینه متوسط اجرای هر کیلومتر راه روستایی حدود یک میلیارد تومان است، یادآور شد: با اعتبار تخصیصی 200 میلیارد تومانی می شود 200 کیلومتر راه روستایی در استان احداث کرد.
استان کردستان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و 900 کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و 6 هزار و 190 کیلومتر روستایی است.
هم اکنون از 6 هزار و 190 کیلومتر راه روستایی 2 هزار و 900 کیلومتر آسفالته، 635 کیلومتر شنی و 2 هزار و 655 کیلومتر خاکی است.
برچسب‌ها
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان استانداری کردستان بهمن مرادنیا

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/243813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

رقابت 285 دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

گازرسانی به 1268 واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

اتصال 1268 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

تزریق 3/5 میلیون مترمکعب آب به تالاب هشیلان

کشف 1300 کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی

دعوت 5 بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر 7 سال در کرمانشاه

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا