عصر کرد

آخرين مطالب

لایحه دایمی‌کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس مطرح می‌شود سياسي

لایحه دایمی‌کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس مطرح می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دایمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان بزودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز جمعه در دیدار با اعضای کانون بازنشستگی کشوری کردستان اظهار داشت: خوشحالم که این اتفاق یعنی درخواست بنده و همراهی همکاران در مجلس شورای اسلامی از قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی برای در دستور کار قرار دادن لایحه دایمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان مصادف با ماه مبارک ربیع الاول شده است.
وی با بیان اینکه، بنده سر سفره بازنشسته بزرگ شده‌ام و پدرم از جامعه بازنشستگان عزیز است یادآور شد: دغدغه‌ و مسایل پیش روی شما عزیزان را به خوبی می‌دانم و وظیفه خود می‌دانم پیگیر مطالبات به حق شما باشم.
وی اضافه کرد: با تورم موجود در جامعه و با توجه به اینکه بازنشستگان دارای فرزند، نوه، داماد و عروس هستند و اگر حقوق دریافتی با هزینه‌های زندگی شان همخوانی نداشته باشد نه تنها خودشان بلکه افراد تحت تکفل آنان نیز دچار مشکل خواهند شد، لذا به نظر بنده بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، سرو سامان گرفتن وضعیت فرزندان آنان نیز است.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با همراهی همکارانم در مجلس و دستور مساعد ریاست مجلس شورای اسلامی لایحه دایمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان در آبان ماه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
فتحی افزود: این لایحه به صحن علنی مجلس می آید و با شناختی که از نمایندگان محترم مردم شریف ایران دارم قاطبه عزیزان نظرشان در این خصوص مثبت خواهد شد.
وی اضافه کرد: بازنشستگان ما در حال حاضر خواسته زیادی ندارند و صرفاً حقوقی می خواهند که معیشتشان را بچرخاند که با لایحه مربوطه، این قانون که در برنامه پنج ساله ششم و قوانین واسناد بالادستی نیز بر اجرای آن تاکید شده است، دائمی شود.
فتحی تاکید کرد: حرمت بازنشستگان بسیار واجب است و در جامعه ای که حرمت و احترام بزرگان آن حفظ نشود، ارزش‌ها و هنجارهای آن جامعه از هم خواهد پاشید.
این نماینده مجلس گفت: جمعیت زیادی از بازنشستگان ما در ایام جنگ در جبهه حضور داشته اند و در سخت ترین شرایط این کشور،سنگر را خالی نکرده اند و از کیان، شرف و هویت ما با جان و مال حفاظت کرده اند،چطور می توانیم الان بنشینیم و آنان را در فشار و مضیقه ببینیم و اقدامی انجام ندهیم.
وی در بخشی از سخنان اظهار داشت: همکاران من در مجلس شورای اسلامی از ریاست قوه گرفته تا یکا یک نمایندگان بر احقاق حق وحقوق قانونی بازنشستگان تاکید دارند.
عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر گردیده مبلغ 28 هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی برای رایگان کردن هزینه دارو و بهبود وضعیت بیمه درمانی بازنشستگان آن سازمان در قانون بودجه سال 1401 اختصاص پیدا کند.
وی افزود: برای بازنشستگان سایر ارگانها از جمله بازنشستگان کشوری نیز پس از بررسی و برآورد مالی و هماهنگی با صندوق های مربوطه در سال 1401 چنین اقدامی صورت می گیرد تا حوزه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نیز سر و سامانی بگیرد و بازنشستگان عزیز دغدغه ای براق درمان و هزینه های آن نداشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تمامی روسای کمیسیون های مجلس نامه درخواست در دستور کار قرار دادن لایحه دائمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان را امضا کرده اند و انشالله به تایید شورای محترم نگهبان هم خواهد رسید.
وی اظهار امیدواری کرد در جهت اجرای ماده 30 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاهد حفظ کرامت انسانی و بهبود سطح معیشتی بازنشستگان عزیز پس از سالها چشم انتظاری خواهیم بود.
2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب سنندج پیش بینی شده است

عصر کرد


فتحی در بخشی از سخنان به وضعیت آب شرب شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم پیمانکار انتقال آب سد آزاد به منظور مصرف آب شرب همشهریان عزیز سنندجی است که بیش از 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار جهت این موضوع پیش بینی شده است. 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سد قشلاق از لحاظ کیفی و کمی مشکلاتی برای آن پیش آمده است و آب شرب سنندج به دلیل طعم و بوی که دارد دچار نارضایتی در بین مردم شده است، تصمیم گرفته شد تا سامانه خط لوله انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: هشت کیلومتر خط انتقال لوله پیشرفت کرده و 15 کیلومترهم آماده لوله گذاری شده است، و تنها چهار کیلومتر از خط انتقال لوله از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج باقی مانده است که برآورد ما برای بهره برداری تا پایان خرداد 1401 است.
وی از شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنندج نیز حمایت کرد و چند پیشنهاد برای سرمایه گذاری آن شرکت در استان ارایه کرد.
مشاور استاندار کردستان در امور بازنشستگان در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از نماینده مجلس گفت: قانون برنامه پنج ساله ششم در حال اتمام می باشد، انشاالله در این پنج ماه باقیمانده با تلاش و همراهی همکارانتان اقدام اساسی در مجلس برای بازنشستگان صورت گیرد.
همایون جنتی با بیان اینکه کار شما بازتاب بسیار خوبی در میان جامعه بزرگ بازنشستگان داشت، افزود: از جای جای ایران همکاران ما تماس می‌گیرند و از شما تشکر می کنند و خواستار دائمی شدن لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان و پیگیری شما هستند.
رییس مجمع کانون‌های بازنشستگی کشوری استان کردستان خطاب به عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین موضوع و دغدغه بازنشستگان بعد از حقوق، بیمه تکمیلی درمان این عزیزان است، که از شما می‌خواهیم با توجه به اینکه در کمیسیون بهداشت و درمان نیز حضور دارید و تعهدات بیمه تکمیلی در حال حاضر پوشش هزینه این عزیزان را نمی دهد. پیگیر اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه‌های اجرایی شوید تا بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی نیز همانند شاغلین آن دستگاه تحت پوشش بیمه تکمیلی کامل و جامع قرار گیرند.
جنتی اضافه کرد: ماده 112 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در خصوص اعطای امتیازات حق منطقه جنگی صرفاً برای شاغلین 6 استان منجمله استان کردستان اجرا شد، این در صورتی است که بازنشستگان در ایام جنگ خدمت کرده‌اند و درست نیست شامل آنان نشود. 
بازنشستگی یک هزار و741 نفر از فرهنگیان کردستان
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز در این نشست ضمن تبریک ماه ربیع الاول و ارائه گزارشی از وضعیت صندوق بازنشستگی و فعالیت‌های این صندوق با بیان اینکه روز به روز به جمعیت بازنشستگان افزوده می‌شود به طوری که فقط در مهرماه امسال یک هزار و 741 نفر از فرهنگیان استان به بازنشستگان استان ملحق می‌شود افزود: این موضوع می‌طلبد تا اهمیت بیشتری به حوزه بازنشستگی و مسائل و مشکلات این عزیزان بدهیم.
محمد احمدی یکی از مهمترین خواسته بازنشستگان را اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری و اختصاصی یک بیمه تکمیلی کامل از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه بیان کرد.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در پایان خواستار حمایت و پشتیبانی نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنندج شد.
در پایان این نشست لوح تقدیری از طرف مجمع کانون‌های بازنشستگی کشوری استان کردستان بابت حمایت‌های دکتر فتحی از بازنشستگان به ایشان اهدا گردید.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همسان سازی کردستان بازنشستگان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/249177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه

وجود 370 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد

شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود

معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای

معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

تجلیل باشگاه هوادار از رضا عنایتی

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای 1500 نفر از فعالان گردشگری

اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

تردد روزانه بیش از یک‌هزار زائر از مرز خسروی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

چهار ستاره ملی‌ پوش در قلاب تراکتور

جوری که برناردو دروازه رو دیشب موقع پنالتی دید

سالگرد درگذشت دست‌ نشان با حضور کادرفنی نساجی

بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک

پیش بینی عجیب و غریب مایکا ریچاردز از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

توقیف 16 تن آرد قاچاق در کرمانشاه

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر