عصر کرد
آخرین وضعیت 2 آزادراه کرمانشاه؛ از همدان تا حمیل
يکشنبه 26 بهمن 1399 - 07:48:44
عصر کرد - هوشنگ بازوند روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکار پروژه آزادراه بیستون به حمیل با قوت درحال تکمیل پروژه است و به‌خوبی کار را پیش می‌برد.
بازوند اظهار داشت: قرار است ما حدود پنج میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری به پیمانکار پروژه کمک کنیم و در واقع به جای او سود تسهیلات بانکی استفاده شده در طرح را پرداخت کنیم.
آزادراه 141 کیلومتری بیستون - حمیل از شهر بیستون در شرق کرمانشاه آغاز می شود و قرار است با هزینه هزار و 700 میلیارد تومانی تا پایان سال 1401 به انتهای حوزه استحفاظی شهر حمیل در جنوب اسلام آبادغرب برسد.
30 درصد هزینه طرح را دولت و 70 درصد بقیه را شرکت مرزراه، پیمانکار پروژه و از شرکت‌های بومی استان کرمانشاه تامین می کند.

عصر کرد

یکی دیگر از طرح های آزادراهی استان کرمانشاه، آزادراه «همدان به کرمانشاه» است که در صورت توافق نهایی از انتهای آزادراه ساوه به همدان آغاز می شود و تا شهرستان کرمانشاه ادامه می باید.
استاندار کرمانشاه، اهمیت احداث این آزادراه را بسیار بیشتر از آزادراه بیستون به حمیل دانست و گفت: متأسفانه مطالبه لازم برای نهایی کردن این طرح وجود ندارد.
به گفته بازوند، رانندگان غرب کشور برای رسیدن به مرکز کشور و پایتخت، مجبورند وارد شهر همدان و خیابان های مرکزی شهر شوند و به همین دلیل حدود یک ساعت به زمان سفر آن‌ها افزوده می شود که با توجه به تردد روزانه 30 تا 40 هزار خودرو از این مسیر، هزینه سنگینی به شهروندان تحمیل می شود.

عصر کرد

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که ما با سرمایه‌گذاران مختلفی برای احداث آزادراه همدان به کرمانشاه وارد مذاکره شدیم، اظهار داشت: با این‌وجود تنها یک سرمایه‌گذار راضی به انجام این طرح شد که او هم تاکید داشت فقط در قالب مشارکت پنجاه پنجاه با دولت، حاضر به احداث این آزادراه می‌شود.
او عنوان کرد: سرمایه‌گذار این طرح عنوان کرد که وقتی 2 باند رفت و برگشت بین همدان و کرمانشاه وجود دارد، ساخت یک آزادراه به موازات آن دارای صرفه اقتصادی نیست اما با این‌وجود ما این سرمایه‌گذار را راضی به انجام پروژه کردیم.
بازوند با بیان این‌که توافق ما با سرمایه‌گذار برای احداث پروژه در آن زمان سه هزار و 700 میلیارد تومان بود، افزود: حدود چهار ماه پیش که دوباره با او برای احداث آزادراه مذاکره کردیم، به زور بر روی هفت هزار میلیارد تومان رضایت داد؛ اکنون چه کسی باید پاسخگوی این فرصت‌سوزی باشد.
به گفته بازوند در زمان مسوولیت مهندس آخوندی، وزارت راه و شهرسازی حاضر به پذیرش مشارکت پنجاه پنجاه با سرمایه گذاران نبود اما با روی کار آمدن و پیگیری مهندس اسلامی، دولت مصوبه خود را اصلاح کرد و به مشارکت پنجاه پنجاه با سرمایه‌گذاران برای احداث آزادراه‌ها رای مثبت داد.

عصر کرد

بازوند گفت: سرمایه‌گذار طرح گفت که چون ما از تامین آورده دولت مطمئن نیستیم، پیشنهاد می کنیم بهره‌برداری از آزادراه تهران - قم در اختیار ما گذاشته شود تا از محل درآمد آن، سهم پنجاه درصد دولت را تامین کنیم.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: هم‌اکنون مذاکرات ما با سرمایه‌گذار این آزادراه در همین مرحله متوقف شده و پیشرفت دیگری نداشته‌ایم؛ با این‌حال تلاش برای به نتیجه رساندن این طرح آزادراهی مهم را همچنان ادامه خواهیم داد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه آزادراه ندارد اما 417 کیلومتر از راه‌های بین شهری آن بزرگراه است.
این استان در مجموع بیش از 2 هزار و 800 کیلومتر راه بین شهری و درون شهری دارد.
برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیستون همدان وزارت راه و شهرسازی اختصاصی ایرنا کرمانشاه حمیل

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/183664/آخرین-وضعیت-2-آزادراه-کرمانشاه؛-از-همدان-تا-حمیل
بستن   چاپ