عصر کرد

آخرين مطالب

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان:

آموزش تعطیل شدنی نیست علمي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی استان، وضعیت کنونی جامعه را فرصتی برای ایجاد حس همدلی و همکاری بین فرهنگیان و دانش آموزان دانست و گفت: فرهنگیان می‌توانند در فضایی تعاملی، جریان آموزش و یادگیری دانش آموزان را با استفاده از رسانه های آموزشی مناسب و معتبر و صداوسیما دنبال کرده و ثابت کنند که اگر مدرسه تعطیل است؛ آموزش تعطیل شدنی نیست و از این طریق نسبت به ایجاد جو مثبت روانی و امید بخش در دانش آموزان و جامعه نقش آفرینی کنند.

صدیقه عبدالهی امروز(14 اسفند) در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تشکر از اقدامات ارزنده برخی از شهرستان ها و مناطق در راستای استمرار آموزش دانش آموزان در شرایط کنونی، اظهار کرد: ما هم به عنوان خانواده آموزش و پرورش باید تلاش خود را به کار گیریم که جریان آموزش تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا بار روانی فراوانی برای دانش آموزان ایجاد کرده است، افزود: یکی از محورهای مورد تاکید این است که حس نا امیدی و یاس را به امیدواری در دانش آموزان تبدیل کنیم.
معاون آموزش ابتدایی استان، وضعیت کنونی جامعه را فرصتی برای ایجاد حس همدلی و همکاری بین فرهنگیان و دانش آموزان دانست و بیان کرد: فرهنگیان می‌توانند در فضایی تعاملی، جریان آموزش و یادگیری دانش آموزان را با استفاده از رسانه های آموزشی مناسب و معتبر و صداوسیما دنبال کرده و ثابت کنند که اگر مدرسه تعطیل است؛ آموزش تعطیل شدنی نیست و از این طریق نسبت به ایجاد جو مثبت روانی و امید بخش در دانش آموزان و جامعه نقش آفرینی کنند.
عبدالهی با تاکید بر اینکه در وضعیت کنونی اقدامات آموزش و پرورش در چهار سطح ملی، استانی، شهرستانی و مدرسه ای مدیریت شود؛ پخش برنامه آموزشی از طریق شبکه آموزش را یکی از برنامه های ملی عنوان کرد و گفت: روز گذشته فراخوان شرکت در جهاد آموزشی در سطح کشور در بین معلمان با در نظر گرفتن شرایط اختصاصی معلمان نیز ابلاغ شد که شهرستان ها و مناطق باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه را به معلمان انجام داده تا معلمان خلاق و توانمند با ارائه تدریس جذاب در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی از راه اندازی شبکه اجتماعی از طریق وزارت ظرف چند روز آینده خبر داد و عنوان کرد: مدیران و معلمان می‌توانند در فضایی مشخص اقدامات مدرسه محوری خویش را بارگذاری کنند.
معاون آموزش ابتدایی استان، با بیان اینکه دستورالعملی در خصوص تعیین نقش مدیران، معلمان، مشاوران و اولیای محترم به زودی اعلام خواهد شد، ذکر کرد: با توجه به مکاتبات صورت گرفته، واحد های آموزشی ضرورت دارد با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از طرق مختلف ارتباطی در بستر های ایمن مجازی با والدین و دانش آموزان نسبت به استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری بر اساس بودجه بندی کتاب های درسی اقدام کنند.
عبدالهی هدف و سیاست اصلی استان را مدرسه محوری عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس باید به شیوه های ممکن زمینه آموزش دانش آموزان را با لحاظ شرایط و بستر های موجود فراهم نمایند تا روند آموزش استمرار داشته باشد و این امر مستلزم برنامه ریزی مدیران و نظارت و پیگیری حوزه ستادی است.
وی افزود: در همین راستا سرگروه های آموزشی استان نیز برای معلمان هر پایه مشغول تولید محتوای آموزشی هستند و محتواهای تولید را در کانال معلمان بارگذاری می کنند .
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه استانی در دستور کار قرار دارد، گفت: تا حصول نتیجه با همکاری جمعی از معلمان توانمند و علاقه مند شهرستان سنندج در حال تولید فیلم های آموزشی بر اساس بودجه بندی اسفند و فروردین ماه هستیم تا برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند سعی خواهیم کرد که این تولیدات به صورت آنلاین و آفلاین در قالب CD و فلش در اختیار دانش آموزان استان قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ابلاغ شیوه نامه عید و داستان خبر داد و بیان کرد: انتظار داریم که هر شهرستان و منطقه یک برنامه منظم برای تداوم آموزش داشته باشند و با توجه به پتانسیل های موجود برای استمرار آموزش برنامه ها را با قوت پیش ببرد .
عبدالهی از سرگروه های آموزشی شهرستان ها و مناطق خواست نسبت به تولید محتوای آموزشی و بارگذاری آن در کانال معلمان پایه های مربوطه اقدام کنند.
معاون آموزش ابتدایی استان، نقش راهبران آموزشی و تربیتی را در این شرایط مهم دانست و افزود: باید با هماهنگی سرگروه های آموزشی از طریق گروه مدیر آموزگاران و آموزگاران مدارس روستایی زمینه استمرار آموزش را با تعامل با دهیاران فراهم کنند.
وی اقدام آموزش و پرورش مریوان با همکاری سرگروه های آموزشی، مدیران و معلمان فعال شهرستان را کاری مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: این شهرستان در قالب سه کارگروه، مدیران علاقه مند، همکاران فن آور و آموزگاران توانمند با مدیریت سرگروه های آموزشی هر پایه جریان تداوم آموزش را به خوبی استمرار داده اند، که در همین راستا، مدیران به شش گروه تقسیم شده اند و هر گروه مسئول بررسی و تنظیم و آماده سازی آموزش و تدوین محتوای مجازی در یکی از پایه های تحصیلی است و آن را به کانال مدیران به منظور انتقال و بهره برداری دانش آموزان و اولیای آنان ارسال نموده اند و کارگروه فناوری هم فیلمبرداری و ویرایش و آماده سازی و بارگذاری محتوا در کانال مدیران شهر و روستا را بر عهده دارد که می توان به عنوان تجربه موفق از این اقدام استفاده کرد .
عبدالهی با تاکید بر اطلاع رسانی برنامه های شبکه آموزش، گفت: معلمان می توانند بازخورد برنامه شبکه آموزش را به استان بفرستند لذا این موضوع در سطح شهرستان و مناطق رصد شود تا همه دانش آموزان از آن بهره مند شوند.
نظارت بر عملکرد مدارس و ارزیابی از فعالیت واحد های آموزشی در اجرای برنامه های ابلاغی و توجیه اولیای محترم جهت همراهی با برنامه های آموزشی از توصیه های پایانی معاون آموزش ابتدایی استان بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/110530/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری