تعادل، در ارتقای سیاست های پژوهشی دانشگاە کردستان امری ضروریست
علمي
بزرگنمايي:
عصرکرد- کیومرث کرمی، در جمع دانشجویان و روسای دانشگاە کردستان در خصوص
شاخصهای موردنظر در بحث رتبەبندی دانشگاەها اظهار کرد: سال 9٦ بە دلیل
سیاست اشتباهی کە وزارت علوم در پایش دانشگاەها در پیش گرفت، مراکز آموزش
عالی بە چهار سطح نسل یک، دو، سە و چهار تقسیم شدند کە متاسفانە دانشگاەهای
در حال توسعە بە دلیل نداشتن بودجە و نداشتن مجوز دکتری، موفق بە کسب هیچ
رتبەای نشدند.
وی افزود: این مهم، پیامدهای ناخوشایندی از جمله عدم اعتبار مدرک
فارغالتحصیلان این دانشگاەها و عدم مراجعە استادان باسواد و در سطح بالا
به این دانشگاە ها در پی دارد.
معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در خصوص اهمیت رتبه بندی دانشگاەها
افزود: رتبه بندی دانشگاەها مولفه ای مهم برای انعقاد تفاهم نامەها است، بر
همین اساس در راستای ارتقاء رتبەبندی دانشگاە کردستان، سیاستهایی در
دستورکار قرار گرفتە است و بە همین منظور شورای سیاستگذاری رتبەبندی
دانشگاە در راستای پیشبرد دانشگاە بە سمت رنکینگهای خارجی و داخلی و با
استراتژی مشخص تشکیل شد.
بە گفتە کرمی، پیامدهای تلاش این گروە کسب رتبەی دهم کشوری رجاتیکت در
سال 2019 و دریافت رتبەی 301 ودینگ پکت رنکینگ، کسب رتبە 200جهانی برابری
جنسیتی، موفق بە کسب رتبەی 29از 107 کشوری و بومتریک و 11٥3 از ٥000 جهانی
شدیم، همچنین در رتبەبندی تایمز موفق بە کسب رتبەی ٨01 تا 1000جهانی شدیم و
کسب رتبە هشتم در بین دانشگاەهای مرجع جامع کشور شدیم.
وی در بحث رسالت پیشبرد دانشگاە در جهت دانشگاەهای نسل سە و چهار تصریح
کرد: برای دستیابی بە اهداف فوق باید مسئولیت اجتماعی خود را بە خوبی ایفا
کرده و دامنە ارتباط خود با جامعە را گسترش دهیم، تلاش باید بر این باشد
کە دانشجویان در مراکز رشد بە تجربە آموزی و فعالیتهای پژوهشی تشویق شوند.
معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در پایان یادآور شد: مسئولان دانشگاە
کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در
بحث مسئولیتهای اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود
را در این راستا بە کار بگیرد.
-
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲:۰۴:۳۹ PM
-
۷۰ بازديد
-
ایسنا
-
کیومرث کرمی
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/92159/