عصر کرد

آخرين مطالب

مسابقات لیگ وزنه‌برداری کردستان برگزار می‌شود ورزشي

مسابقات لیگ وزنه‌برداری کردستان برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - شاهو جوانمردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:با توجه به اینکه وزنه‌برداری استان در مقطع پایه انجام گرفته تا حدودی حضور موفق در المپیاد استعدادهای برتر کشور داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: این مسئله نشان می‌دهد که در سطح پایه خوب عمل شده؛ اما در مقطع بزرگسالان هنوز جای کار بسیار هست و باید سال‌ها تلاش کنیم که با حضور این نوجوانان در مقاطع بالاتر حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به برگزاری دوره‌های متعدد مربیگری و داوری در چند سال اخیر در میان سایر استان‌های کشور در جایگاه مناسبی قرار داریم و در بخش دختران با توجه به اینکه همسو با کشور حرکت کردیم توانستیم در دو سال آغازین سرآمد باشیم و قهرمانی کشور را کسب نمایم، امیدوارم بتوانیم آن را حفظ کنیم.
رییس هیات وزنه‌برداری کردستان گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا آسیب بزرگی به بدنه ورزش کشور و استان وارد کرده است، برنامه‌ریزی ماکسب مدال‌های رنگارنگ در بخش پسران و قهرمانی در بخش دختران بود که متاسفانه مسابقات را از دست دادیم.
وی اظهار کرد: با همکاری ادارات ورزش سایر شهرستان‌ها توانستیم در این سال بسیار سخت چهره‌های اصلی را از تمرینات دور نکنیم و تا حدودی از پس‌رفت و افت ورزشکاران جلوگیری کردیم.
جوانمردی به مدال‌های کسب شده در وزنه‌برداری در سال 98 و مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور هم گریزی زد و گفت:‌در بخش پسران دو مدال نقره و یک برنز و در بخش دختران نیز سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب نمودیم.
وی اذعان کرد:‌ با برنامه‌ریزی که داشتیم سعی در ارتقاء مدال‌های نقره و برنز به طلا بودیم، اما متاسفانه عدم برگزاری مسابقات مانع آن شد‌.
جوانمردی در زمینه برنامه‌های آینده هیأت وزنه‌برداری کردستان هم گفت: برنامه‌های ما در اوایل حضور تدوین شده بود و در راستای انجام آن برنامه‌ها حرکت می‌کنیم که از مهمترین آنها تربیت مربیان و داوران زبده و توانمند و حمایت همه جانبه از قهرمانان این رشته در سایر سطوح نه برای کسب مدال‌های کشوری بلکه حضور در اردوهای تیم ملی و کسب مدال‌های بین‌المللی اشاره کرد که با پشتکار و برنامه‌ریزی تحقق خواهد یافت.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود ورزش در خانواده‌ها متاسفانه جز اولویت‌های چندم قرار دارد و این شرایط رشته‌های ورزشی را تحت تاثیر قرارداده و چون رشته وزنه‌برداری هم یکی از رشته‌های پر هزینه است، متاسفانه هر خانواده‌ای توانایی حمایت‌های لازم از فرزندانشان را در این رشته ندارند.
وی اضافه کرد: با وجود این به هیچ وجه ناامید نیستیم و از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب و حمایت جوانان استفاده می‌کنیم اما با توجه به فضاهایی که در اختیار داریم این مهم با چالش مواجه است.
وی با تاکید براینکه هدف اصلی ما در سایر هیات‌های شهرستان قهرمان پروریست و به دنبال درآمد‌زایی در این رشته نیستیم، اذعان داشت: دنبال کیفیت هستیم نه کمیت زیرا به این شکل قطعا می‌توانیم چهره‌های خوبی را در آینده و در سطح کشور داشته باشیم‌.
جوانمردی بیان کرد: در بخش پسران و رده سنی نوجوانان بصورت مجازی مسابقاتی را برگزار کردیم که با اهدا حکم و جوائز ایجاد انگیزه خوبی داشت و حضور وزنه‌برداران جدید بسیار خوشایند بود.

عصر کرد

وی افزود: تجلیل از قهرمانان سال 98 با توجه به شرایط موجود یکی دیگر از اتفاقات خوب بود و اتفاق مهم‌تر هم حضور چهار ورزشکار و یک مربی از استان در لیگ برتر جوانان و بزرگسالان کشور بود که با کسب سکوهای مناسب در این مسابقات یکی از اتفاقات خوب برای وزنه‌برداری استان در ماه‌های پایانی سال گذشته بود.
رئیس هیات وزنه برداری استان کردستان اضافه کرد: پایان بخش اتفاقات خوب در وزنه‌برداری استان در سال 99 برگزاری یک مرحله کارگاه مربیگری در 15 اسفند و برگزاری مسابقات لیگ وزنه برداری استان بود که متاسفانه بیماری کرونا باعث تعویق این مسابقات در سال 98 شد.
وی اظهار کرد:‌این مسابقات در 21 و 22 اسفند ماه سال جاری با حضور 6 تیم در شهرستان کامیاران این مسابقات برگزار خواهد شد که امیدواریم همراه با کسب نتیجه مطلوب باشد.
وی در خصوص مشکلات و دغدغه‌های اصلی هیأت وزنه برداری استان گفت: از مشکلات اصلی این هیأت نبود فضای ورزشی مناسب در شهرستان‌ها است که با توجه به وسعت و رشد جمعیت سایر شهرستان‌ها نیاز به افزایش سالن‌های وزنه‌برداری در نقاط مختلف شهرها داریم.
رئیس هیات وزنه برداری استان کردستان اضافه کرد: توسعه این مهم زمینه‌ساز جذب جوانان با استعداد در این رشته ورزشی در سطح استان خواهد بود امیدواریم که با همت مسئولین شاهد این اتفاق در شهرستان‌های استان و علل الخصوص مرکز استان باشیم.
انتهای پیام /2330/80

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/190384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد