عصر کرد

آخرين مطالب

پلاکِ افتخار سر در خانه مفاخر کرمانشاه نصب می‌شود/ راه‌اندازی موزه عروسک در سال آینده اجتماعی

پلاکِ افتخار سر در خانه مفاخر کرمانشاه نصب می‌شود/ راه‌اندازی موزه عروسک در سال آینده
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از نصب پلاک افتخار در سر در منازل مفاخر شهر خبر داد.
مهدی عبدالمالکی در نشست خبری امروز (16 اسفند) هدف از تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه را کمک به ارتقا سطح فرهنگ مردم در حوزه شهری عنوان کرد وافزود: در طول دو سال و هفت ماه فعالیتم کارها و اقدامات بسیاری انجام شده و عمده آن با تمرکز بر نسل کودک و نوجوان صورت گرفته است.
وی افزود: اعتقاد ما این است که اگر کودکان و نوجوانان را امروز آموزش دهیم، در آینده شهروندانی قانونمدار و فرهنگ دوست خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در همین راستا سه پروژه کلان را به همراه آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان شهر در پیش گرفتیم که مهمترین و اولین برنامه بحث "شهریاران فرهنگ" بود که هم اکنون 950 دانش آموز در این طرح مشارکت داشته و سفیران فرهنگی شهر محسوب می شوند.
عبدالمالکی گفت: در این طرح از هر دانش آموز با استعدادی در هر حوزه حمایت شده و تلاش کردیم تا استعدادهای آنها را به بهترین وجه پرورش دهیم.
این مسئول افزود: پروژه دوم در این زمینه بحث ساخت عروسک "شمامه" بود که این عروسک با زبان طنز و نمایش، مفاهیم فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله ترافیک را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.
وی تصریح کرد: برنامه های مشترک این عروسک با شخصیتی به نام "شیرین" که انجام درست کارها را به "شمامه" نشان می‌دهد، هم اکنون در شبکه "شاد" برای دانش آموزان پخش می شود.
این مسئول افزود: پروژه سوم هم بحث "بزرگ شهروندان کوچک" است که در شش بخش از جمله انشا، نقاشی، ساخت کاردستی از دورریختنی ها و ... در محور موضوعات فرهنگ شهروندی در دستور کار قرار دارد و با گذشت بیش از یک ماه از اعلام فراخوان این جشنواره بیش از 1200 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
عبدالمالگی گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته، مهلت ارسال آثار تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شده و قرار است آثار برگزیده جشنواره در نمایشگاهی خیابانی به نمایش گذاشته شود.
"پلاک افتخار" سردر خانه مفاخر شهر نصب می شود
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه محور دیگر کار این سازمان را ارتقا حس تعلق خاطر شهروندان به شهر کرمانشاه عنوان کرد وافزود: یکی از مشکلات فعلی کرمانشاه بزرگ کردن اخبار منفی در شهر است و این درحالی است که ما سرمایه های زیادی داشته و مزیت های بسیاری داریم که می‌توانیم به آنها ببالیم.
عبدالمالکی گفت: در همین راستا و برای معرفی این داشته ها، تقویم روزداشته های کرمانشاه را تدوین کردیم و هر یک از روزهای سال را به نام یکی از داشته های کرمانشاه ثبت کردیم.
وی افزود: روزهای سال به نام سرمایه های انسانی، داشته های مکانی و داشته های ناملموس کرمانشاه ثبت شده و طبق این تقویم پیش از کرونا قرار بر این بود که متناسب با نام هر روز، برنامه های ویژه آن موضوع را در شهر برگزار کنیم.
عبدالمالکی تصریح کرد: از جمله برنامه های دیگر در این زمینه بحث تجلیل از مفاخر شهر کرمانشاه است که تاکنون یازده برنامه آن برگزار شد و برنامه ای که به زودی برگزار می شود تجلیل از امیر برات پور از مفاخر ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همزمان با این برنامه از یادمان این امیر سرافراز و نیز یادمان شهدای نیروی هوایی کرمانشاه رونمایی می شود.
این مسئول از دستور کار اجرای برنامه "پلاک افتخار" در کرمانشاه خبر داد وافزود: در این طرح قرار است پالک افتخار سردرِ منزل مفاخر شهر در حوزه های مختلف نصب شود و این منازل به نام های مختلف نامگذاری می شود.
وی افزود: در همین زمینه تاکنون 9 خانه را از جمله خانه مفاخر، خانه شهید، خانه عالم، خانه حسینی، خانه فاطمی، خانه قهرمان، خانه جوانمرد، خانه قرآنی و خانه نور را دسته بندی کرده ایم و قرار است افراد در این زمینه شناسایی شده و سردر منزل آنها این پلاکِ افتخار نصب می شود.
افتتاح پارک مشاهیر؛ به زودی
عبدالمالکی در ادامه از راه اندازی "پارک مشاهیر" در آینده ای نزدیک خبر داد وافزود: ساخت سردیس های این پارک در حال انجام است و اگر به 15 مورد برسد، این پارک را در بهار 1400 افتتاح می کنیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای ثبت نام کرمانشاه در لیست شهرهای خلاق خوراک جهان خبر داد وافزود: در این زمینه پیگیری های بسیاری در دو سال اخیر صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم این برند را برای کرمانشاه به دست بیاوریم که در اینصورت تاثیر بسیاری در رونق گردشگری شهر خواهد داشت و ظرف مدت کوتاهی بسیاری مراکز عرضه غذای سنتی در شهر راه اندازی می شود.
وی از پیگیری برای ثبت جهانی شدن بلوار تاقبستان هم خبر داد وافزود: برای معرفی هرچه بیشتر این بلوار مسابقه عکاسی "گلاریژان" را برگزار کردیم و 99 اثر بی نظیر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
عبدالمالکی به فعالیت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه در حوزه کارآفرینی هم اشاره کرد وافزود: در همین راستا راه اندازی مراکز توانمندسازی را در شهر در دستور کار داریم که اولین آن در دولت آباد افتتاح شد و در مرحله بعد این مرکز در کرناچی و سپس حکمت آباد راه اندازی خواهد شد.
فرهنگسرای کودک و نوجوان راه اندازی می شود/ افتتاح موزه "عروسک" در سال آینده
این مسئول در ادامه به توسعه زیرساخت های فرهنگی شهر اشاره کرد و با اشاره به افتتاح دو مرکز فرهنگی طی امسال گفت: امسال افتتاح فرهنگسرای خانواده را داشتیم و در محله دولت آباد هم سرای محله را راه اندازی کردیم.
وی افزود: در بهار سال آینده هم برنامه داریم فرهنگسرای کودک و نوجوان را در پارک معلم راه اندازی کنیم و راه اندازی سرای محله کرناچی را هم در دستور کار داریم.
عبدالمالکی خاطرنشان کرد: قصد داریم در جهت کسب برند شهر دوستدار کودک حرکت کنیم و راه اندازی این فرهنگسرا هم در همین راستا است و موزه "عروسک" شهر کرمانشاه هم در محل این فرهنگسرا در سال آینده راه اندازی می شود.
رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه افزود: همچنین قصد داریم سال آینده خانه گرافیک، خانه موسیقی و خانه تشکل ها را هم راه اندازی کنیم.
این مسئول در ادامه گریزی هم به فعالیت ورزشی این سازمان داشت و افزود: قصد داریم در هریک از مناطق شهر، یک پیست دوچرخه سواری احیا کنیم و در بحث ورزش های همگانی دیگر هم برنامه های ویژه ای در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/191285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی