عصر کرد

آخرين مطالب

چند خبر کوتاه از کردستان سياسي

چند خبر کوتاه از کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- سفر سالانه 380 هزار زایر به بانه، شناسایی یک‌هزار و 200 نقطه یادمانی و آغاز طرح "هزار روستا هزار تعاون در بانه و مبتلا شدن 20 نفر در مراسم عروسی در دهگلان از جمله چند خبر کوتاه کردستان است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بانه روز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه زائر سرای سپاه اظهار داشت: سالانه 380 هزار نفر زائر از اقصا نقاط کشور به این شهرستان سفر می کنند که نیاز به مراکز اسکان شبانه دارند.
سرهنگ امیر عباس امری در راستای اسکان زائران، زائرسرای سپاه در سه بخش برادران، خواهران و خانواده ها تعریف شده که فاز نخست این پروژه با ظرفیت اسکان 400 نفر تکمیل شد.
وی با اشاره با اینکه زائر سراهای بانه ظرفیت اسکان یک هزار نفر را دارند ادامه داد: برای زائران در زائر سرا یک آشپزخانه صنعتی با ظرفیت تولید یک هزار پرس غذا دارد که غذا با کمترین قیمت به زائرین داده می شود.
سرهنگ امری گفت: در گذشته زائرین در خوابگاه های مدارس شبانه و روزی و مساجد اسکان داده شدند که این در شان زائران نبود.
وی ادامه داد: در فاز دوم این مجموعه سه میلیارد و 500 میلیون هزینه شده و سوله این مجموعه در سال 1392 احداث شده که پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
1200 نقطه یادمانی در بانه شناسایی شد
مسوول سازمان اردویی، راهیان نور گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در این شهرستان یک‌هزار و 200 نقطه یادمانی دفاع مقدس در بانه شناسایی شده که هر کدام از این یادمان ها ظرفیت بزرگی برای رونق گردشگری دفاع مقدس هستند.
سرهنگ فرهاد غلامی در جلسه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بانه اظهار داشت: یادمان های بولحسن و شهدای گمنام سیرانبند بانه وضعیت بسیار مناسبی دارند که سالانه پذیرای هزاران گردشگر دفاع مقدس هستند.
وی با بیان اینکه در شرایط خاص از یادمان ها و حسینه ها برای اسکان نیروها بهره گیری می شود افزود: یک زائر سرا با ظرفیت پذیرش 400 نفر در بانه وجود دارد و یک زائر سرای دیگر نیز در حال احداث است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: ضروری است زائر سراهای بانه توسعه پیدا کنند که محل اسکان خانوادگی، خواهران و برداران را به صورت مجزا داشته باشد.
سرهنگ غلامی ادامه داد: طرح شهید باقری در سنوات گذشته در کردستان اجرا شده و زائرانی که به شهرهای مختلف کردستان سفر می کردند در محل های ارزان قیمت اسکان و با غذای با قیمت مناسب از آنها پذیرایی می کردیم و یادمان ها را به آنها معرفی می کردیم.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه نشان دادن کردستان به عنوان استان فرهنگی است اظهار داشت: در صورتی که پروژه زائر سراها به پایان برسد طرح شهید باقری ادامه می دهیم.
مسوول سازمان اردویی، راهیان نور گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: بیمارستان صحرایی بانه یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری دفاع مقدس است که تاکنون ناشناخته مانده که از ارزش بالایی برخوردار است.
وی گفت: باید فضای سازی محیطی و بیرونی بیمارستان صحرایی میدان شورا انجام شود و دین خود را به شهدا ادا کنیم.
طرح "هزار روستا هزار تعاون" در بانه آغاز شد
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه گفت: طرح "هزار روستا هزار تعاون" در روستاهای بانه با استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری اجرا می شود که این طرح در روستای کریم آباد بانه آغاز شد.
فرشاد دباغی با بیان اینکه طرح هزار روستا هزار تعاون در راستای اشتغال زنان روستای اجرا می شود اظهار داشت: در اجرای طرح هزار روستا هزار تعاون هر روستا یک برند مخصوص دارد که این برند با توجه به ظرفیت های که در روستا وجود دارد شناسایی می شود.
دباغی گفت: در هر روستای شهرستان بانه یک برند خاص وجود دارد تلاش می کنیم ظرفیت و استعداد زنان روستای را برای شناسایی برند بسنجیم و برای هر روستا یک برند تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح زنان روستای تعاونی تشکیل می دهند، ادامه داد: شناسایی برند روستایی با همکاری شرکت تولیدی شیلان بانو انجام می شود این شرکت تولیدی کار آموزش بانوان روستای و انجام می دهد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: محصولات تولیدی روستای مراحل مختلفی دارد که هر کدام از مراحل توسط یکی از زنان که در این زمینه مهارت دارد انجام می شود.
مدیر عامل شرکت شیلان بانو نیز گفت: کار شناسایی استعداد زنان روستای کریم آباد از یک سال قبل آغاز شد و بانوان این روستا در هر رده سنی می توانند در این تعاونی سهم داشته باشند.
زریران عثمانی افزود: زنان روستایی استعدادها و توانایی های زیادی در زمینه تولید دارند که شکوفایی این استعدادها می تواند در توانمند سازی زنان روستای موثر باشد.
وی اظهار داشت: با ایجاد تعاونی روستای بسیاری از مشکلات زنان روستای حل می شود واسطه های که محصول آنها را باقیمت پایین می خرند از بین می رود و زنان می توانند محصول تولیدی خود را با قیمت مناسب و برند مخصوص روستا به بازار عرضه کنند.
عثمانی افزود: برای عرضه محصولات زنان روستای با دی جی کالا قرار دادی منعقد کردیم و در این سایت برای محصولات تولیدی بازاریابی می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.
مبتلا شدن 20 مهمان جشن عروسی در روستای قروچای دهگلان به کرونا
رییس شبکه بهداشت و درمان دهگلان گفت: شرکت در مراسم عروسی در روستای قروچای این شهرستان موجب شد 20 مهمان از حاضرین مراسم به ویروس کرونا مبتلا شوند 
رضا رمضانی اظهار داشت: با وجود هشدارهای زیاد خودداری از برگزاری آیین عزا و عروسی و شرکت در تجمع‌ها، همچنان برخی شهروندان بدون توجه به قوانین و به صورت غیرمجاز اقدام به برگزاری این مراسم ها می‌کنند.
رییس شبکه بهداشت دهگلان اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بهار و تعطیلی‌های این فصل به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه ویروس مسری انگلیسی بیشتر افراد زیر 20 سال را زمینگیر می‌کند، اظهار داشت: در صورت بروز علایمی مانند طب، اسهال و استفراغ، خستگی و ضعف در کودکان، آنان را به مراکز درمانی انتقال دهید، چون شناسایی ویروس انگلیسی سخت است.
رییس شبکه بهداشت با بیان اینکه کنترل ویروس کرونا تنها با همکاری مردم امکان پذیر خواهد بود تاکید کرد: مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز کنند.
دهگلان با 65 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
برچسب‌ها
تعاون روستایی سند راهبردی توانمند سازی زنان اشتغال زایی بانه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/192017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی