عصر کرد

آخرين مطالب

توانایی تولید جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های کردستان فراهم است اجتماعی

توانایی تولید جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های کردستان فراهم است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کردستان گفت: نهاده لازم تا 50 روز برای مرغداری ها تامین می شود که تشویقی برای جوجه ریزی مرغداری هاست.
خالد جعفری امروز(21 فروردین‌ماه) در دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ، در خصوص اقدامات انجام‌شده در راستای توزیع مرغ، اظهار کرد: با اصلاح قیمت مرغ بسیاری از موانع و مسائل حل شد و جو آرام در بازار استان مشاهده می‌شود.
وی توانایی تولید جوجه یک‌روزه در مرغداری‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس آمار مستند تولید جوجه یک‌روزه در کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان موجب شده که میزان تولید جوجه یک‌روزه افزایش پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کردستان با اشاره به اینکه سویا و ذرت به‌اندازه کافی تأمین‌شده و کمبودی در این زمینه نداریم، ذکر کرد: شرایط نهاده طوری است که مرغدار تمایل دارد به اینکه کماکان تولید خود را ادامه دهد چراکه هر چه نهاده مصرف کند به این میزان تولید جوجه نیز بیشتر است در واقع مرغدار به ازای هر قطعه جوجه تولید بیشتری داشته باشد.
جعفری در ادامه با اشاره به اینکه استان بر اساس جوجه ریزی می‌تواند 50 درصد تولید را تأمین شود، عنوان کرد: خروج مرغ از استان با برنامه‌ریزی دقیق و با مجوز سازمان دامپزشکی باید صورت بگیرد لذا با توجه به مشکل کشور در کمبود مرغ اما اولویت نیاز استان است.
وی در راستای حمایت از مرغداران، گفت: مرغدار باید بر اساس فاکتور و قیمت مصوب به استان‌های دیگر مرغ عرضه کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کردستان گفت: در استان به اندازه کافی تولید مرغ داریم، مشکل افزایش تقاضای مردم است و دلیل آن هم این است که فکر می کنند قیمت ها افزایش پیدا خواهد کرد.
جعفری با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تولید مداوم و مستمر، خاطرنشان کرد: نهاده لازم تا 50 روز برای مرغداری ها تامین می شود که تشویقی برای جوجه ریزی مرغداری هاست. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کردستان به تأمین مرغ در بازار استان اشاره کرد و افزود: اگر این آرامش را در بازار ادامه داشته باشد مطمئناً در ماه رمضان مشکلی در تأمین مرغ نخواهیم داشت و مردم به‌اندازه نیازشان خرید می‌کنند.
جعفری با اشاره به اینکه مرغدار باقیمت 17 هزار و 200 سود خوبی خواهد برد، عنوان کرد: به نفع مرغداری ها است که تولید مرغ داشته باشد چون از تولید سود بهتری خواهد برد تا اینکه نهاده را به قیمت آزاد به فروش برساند و با توجه به اینکه نهاد موجود است می‌تواند تولید را افزایش دهد.
وی از سازمان ذیربط درخواست کرد شرایطی را فراهم کنیم که حتی یک قطعه جوجه یک روزه از استان ما قاچاق نشود.
محمد فرید سپری،رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان، هم در این جلسه گفت: در سال 98 در جمع 44میلیون و 276 هزار قطعه جوجه ریزی شده و در سال 99 به 44 میلیون 853 قطعه رسیده که منفی یک درصد جوجه ریزی در استان کاهش داشت که با توجه به مباحث کرونا در استان به نسبت وضعیت خوبی داشته‌ایم.
وی افزود: در سال گذشته 3.6 دهم درصد جوجه ریزی کشور در استان کردستان محقق شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان، با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه سال 98 دو میلیون و 201 هزار قطعه در استان جوجه ریزی شد، بیان کرد: در فروردین‌ماه سال 99 در مدت مشابه سال گذشته یک‌میلیون و 980 هزار قطعه جوجه ریزی شد و امسال نیز در این 21 روز دو میلیون و 494 هزار و 795 قطعه جوجه ریزی شده که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش جوجه ریزی داشته‌ایم.
سپری همچنین به تخم نطفه‌دار اشاره و بیان کرد: در اسفندماه سال 99 سه محموله 489 هزار و 200 قطعه با مجوز دام‌پزشکی به اقلیم کردستان صادرات داشته‌ایم که در حال حاضر از این اقدام جلوگیری شده است.
وی به لاشه فروش‌ها نیز اشاره کرد و افزود: هر جا مشکلی باشد مربوط با لاشه فروش‌ها است که در این زمینه خواستار نظارت بیشتر هستیم.
سید احمد ذکریایی نژاد، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در استان گفت: در اسفندماه سال گذشته به‌طور متوسط 58 هزار و 371 قطعه در کشتارگاه‌های استان جوجه کشتار شد که وزن زنده آن‌ها 153 هزار و 925 کیلو بوده است.
وی ادامه داد: در فروردین امسال حدود 79 هزار و 815 قطعه روزانه در کشتارگاه‌های استان با وزن زنده 25 هزار و 117 کیلو کشتار شده که نسبت به اسفندماه سال گذشته رشد قابل‌توجه ای داشته‌ایم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان، وضعیت تولید جوجه در استان را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: سال گذشته 95 هزار تن جوجه تولید شد که فقط 35 هزار تن در استان کشتار و مابقی به شکل مرغ زنده از کردستان خارج‌شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 700 تن مرغ منجمد خریدار شده است، ذکر کرد: در حال حاضر 221 تن مرغ منجمد با تاریخ دی و بهمن‌ماه سال 99 موجود است که از کشتارگاه‌های استان خریداری‌شده اما با توجه به تولید مرغ در استان توزیع مرغ منجمد به زمان دیگری موکول می‌شود.
ذکریایی نژاد به توزیع نهاده اشاره و ذکر کرد: 5 هزار و 755 تن ذرت و هزار و 800 کنجاله سویا به مرغداران توزیع‌شده است.
محمد دره وزمی رئیس صنعت، معدن و تجارت استان وضعیت مرغ را در استان خوب ارزیابی کرد و گفت در استان مشکلی در خصوص مرغ نداریم و باقیمت 24 هزار و 880 تومان به فروش می‌رسد.
شهریار حنیفی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، همچنین خواستار نظارت کامل در خصوص خروج مرغ به استان‌های دیگر شد و گفت: با توجه به اینکه به ماه رمضان نزدیک می‌شویم درخواست داریم با نظارت کامل مرغ توزیع شود که مردم دچار کمبود نشوند.
افشین مروتی، رئیس مبارزه با اداره قاچاق مرزبانی استان کردستان ، با اشاره به اینکه قاچاق جوجه و مرغ به علت اختلاف قیمت انجام می‌شود، گفت: در سال 99 تعداد دو میلیون و 14 هزار و 981 قطعه جوجه یک‌روزه به ارزش بیش از صد میلیارد ریال کشف شد.
وی افزود: همچنین در سال 1400 تاکنون تعداد 316 هزار و 400 قطعه به ارزش 16 میلیارد ریال کشف‌شده است.
مروتی ذکر کرد: مرغ زنده در سال گذشته 9 هزار و 721 قطعه به ارزش سه میلیارد ریال و امسال یک هزار و 960 قطعه به ارزش 588 میلیارد ریال کشف‌شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 16 هزار و 310 کیلوگرم تخم‌مرغ به ارزش بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال و در سال 1400 تاکنون یک هزار و 938 کیلوگرم به ارزش 425 میلیون ریال از طریق عوامل مرزبانی کشف و ضبط‌شده است.
مروتی گفت: در روز گذشته در مرز بانه با توجه به حساسیت موضوع طرح ولایت اجرا شد که تعداد 21 هزار قطعه جوجه یک روزه، 300 قطعه مرغ زنده و 400 کیلوگرم تخم مرغ کشف شد.
وی یادآور شد: در خصوص بحث قاچاق جوجه‌ها، مرغ و تخم‌مرغ درخواست داریم به‌راحتی وارد حوزه مرزی نشوند و نظارت بیشتری داشته باشد که قاچاق با این حجم انجام نشود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/200855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی