عصر کرد

آخرين مطالب

دانشجویان میانه دار صحنه انتخابات 1400/ دانشجویان برای ورود سازمان بازرسی به مساله خصوصی سازی‌ها مطالبه دارند سياسي

دانشجویان میانه دار صحنه انتخابات 1400/ دانشجویان برای ورود سازمان بازرسی به مساله خصوصی سازی‌ها مطالبه دارند
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


آزادسازی هفت تپه، آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، مطالبه گری دانشجویان از مجامع بین المللی برای پایان یافتن خشونت و جنایت در خاورمیانه، بخشی از اتفاقاتی بود که بر تجربیات جنبش دانشجویی در هفته گذشته افزود.
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، * ماه مبارک رمضان امسال نیز سپری شد در حالیکه در دنیا اتفاقاتی مهم که می‌تواند جریان زندگی را برای ما تغییر دهد، رخ داده است.
از انفجار دبیرستان دخترانه در منطقه شیعه نشین کابل گرفته تا درگیری بین فلسطینیان و رژیم صهیونیست که هر روز هم اخباری از شدت درگیری‌ها به گوش می‌رسد. ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری هم آغاز شده است. در مجازی دانشجویان با رهبر انقلاب نیز مطالبی مطرح شد؛ هرچند برخی به فضای سرد این دیدار انتقاداتی داشتند، اما یک دلیل آن را می‌توان عدم حضور دانشجویان در محضر رهبر انقلاب دانست.
جهاد؛ پایدارترین فعالیت دانشجویان
در هر صورت هفته گذشته، هم برای جهان و هم برای دانشجویان پرتلاطم گذشته است. دانشجویان در حالیکه اخبار وزارت کشور را رصد می‌کنند، نگاهی هم به اخبار غزه دارند و حواسشان به مذاکرات وین هم هست. در این میان، جهاد برای حل مشکلات مردم هنوز اولین حرف را بین تشکل‌های دانشجویی می‌زند.

عصر کرد

جهادگران دانشگاه صنعتی همدان پروژه‌های پنجگانه خود را در روستا‌های مختلف این استان ادامه می‌دهند و دانشجویان اردبیلی هم در ماه مبارک رمضان توانستند بسته‌های افطاری ساده و وعده‌های غذای گرم را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردند. دانشجویان رفسنجانی، قزوینی، خراسان شمالی و ... نیز بسته‌های کمک مومنانه بسیاری به خانوده‌های کم برخوردار اعطا کردند.
بیشتر بخوانید:
تشریح اقدامات جهادگرانه دانشجویان بسیجی اردبیل در ایام ماه مبارک رمضان 22 بسته معیشتی از سوی جهادگران دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بین نیازمندان توزیع شد جهادگران دانشگاه آزاد بندرلنگه 600 بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کردند توزیع 1000 پرس غذا در بین نیازمندان قروینی از سوی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دانشجویان جهادگر خراسان شمالی از ابتدای ماه رمضان 10000 وعده غذایی توزیع کردند اهدای 110 بسته معیشتی از سوی دانشگاهیان دانشگاه تبریز به افراد کم‌بضاعت حادثه انفجار در دبیرستانی در منطقه شیعه نشین کابل نیز در هفته گذشته رخ داد. حادثه‌ای که در آن بیش از 70 نفر از مردم که بیشتر آنان دختران دبیرستانی به شهادت رسیدند. جنایت این حادثه جهان را تحت تأثیر قرار داد و طالبان هم حتی حاضر به پذیرش مسئولیت آن نشد. گفته می‌شود که داعش در افغانستان این جنایت را مرتکب شده است.

عصر کرد

اما دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و ضمن محکوم کردن آن، خواستار برخورد مجامع بین المللی با مسببان این جنایت شدند.
بیشتر بخوانید:
ریشه تمام مشکلات جهان اسلام آمریکا و متحدانش است دانشگاهیان علوم پزشکی دزفول خواستار وحدت اسلامی اقوام شیعه و سنی برای اخراج اشغالگران از افغانستان شدند تجمع اعتراضی جوانان و دانشجویان انقلابی همدان به هتک حرمت مسجدالاقصی برگزار می‌شود بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس حمله تروریستی به مدرسه دخترانه کابل را محکوم کرد خون‌های ریخته شده در افغانستان گواه نقشه‌های شوم دست‌نشانده‌های غرب در خاورمیانه است داغ اسلام از غزه تا برچه حمله به غزه نیز این روز‌ها موضوع بسیار مهمی بود که دانشجویان به آن پرداختند. علاوه بر صدور بیانیه‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اجتماعات اعتراضی نیز برگزار کردند. تجمع اعتراضی دانشجویان همدانی دیروز برگزار شد و برخی دیگر از تشکل‌ها دانشجویی در استان‌های دیگر، امروز و پس از برگزاری نماز عید فطر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تجمع کردند.
بشتر بخوانید:
تجمع اعتراضی جوانان و دانشجویان انقلابی همدان به هتک حرمت مسجدالاقصی برگزار می‌شود تجمع دانشجویان انقلابی خوزستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع اعتراضی دانشجویان اصفهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد تجمع مردمی و دانشجویی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود تجمع اعتراضی دانشجویان انقلابی قزوین علیه جنایات رژیم صهیونیستی یکی از اقدامات سیاسی دانشجویان در روز‌های پیشاانتخابات، برگزاری نشست‌های انتخاباتی است. نشست‌هایی که با هدف معرفی مشخصات نامزد اصلح برگزار می‌شود و دانشجویان در آن تلاش دارند تا به تبیین مشکلات کشور بپردازند. دانشجویان همچنین به معرفی مشخصات نامزد‌های برتر برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در مناطق مختلف کشور است.
بیشتر بخوانید:
هیأت نظارت بر انتخابات شورا‌های استان آذربایجان شرقی به شبهات صلاحیت کاندیدا‌های شورای شهر پاسخ دهند زارعی: تضمینی نیست در مذاکرات اهداف انتخاباتی را فدای منافع ملی نکنند / انتشار فایل صوتی ظریف تعمدی بود شورا باید شورای شهر باشد نه شورای شهرداری / مدیریت یکپارچه شهری در شیراز غایت آرزوی ماست دانشجویان تبریزی در برابر هر گونه لابی‌گری برای تأیید صلاحیت کاندیدا‌های شورای شهر می‌ایستند برنامه انتخاباتی «مشتاقانه» به همت دانشجویان بسیجی همدان تولید می‌شود مساله ورود فاضلاب شهری به رودخانه کارون، یکی از مسائل مهمی است که دانشجویان نسبت به آن حساس شده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با تکمیل کلکتورتصفیه خانه در شرق اهواز نشان می‌دهد که این تصفیه خانه ظرفیت بخشی از پساب‌ها را دارد. اما شرکت آب و فاضلاب اهواز نسبت به این موضوع بی توجه است.

عصر کرد

دادگستریی البرز بلاخره حکم به خلع ید مالکان بیمارستان امام خمینی (ره) داد. اما مسئولان سازمان همیاری شهرداری‌های البرز می‌گویند که آینده این بیمارستان احتمالا در اختیار بنیاد شهید باشد؛ چرا که توان مدیریت آن را ندارند.
موضوع احیا شرکت ابرشم گیلان نیز از موضوعاتی است که به عنوان مطالبه مردم از رئیس قوه قضاییه مطرح شده است و به نظر می‌رسد چراغ تولید در آن به زودی روشن می‌شود.
ضرب‌الاجل رئیسی برای کارخانه کیوان در هفته گذشته، حجت الاسلام رئیسی، رئیس دستگاه قضا به همدان سفر کرده بود و در جریان این سفر از کارخانه صنایع غذایی کیوان و برخی دیگر از صنایع این استان بازدید کرده بود. نشستی هم با صنعت گران همدانی داشت. دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی همدان یکی از شرکت کنندگان این نشست بود و در آن تأکید کرد که رسیدگی به تخلفات خصوصی سازی ها، حلقه مفقوده کارخانه صنایع غذایی کیوان است و سازمان بازرسی باید به ان مساله ورود کند.
یکی از مهمترین اتفاقات هفته گذشته را می‌توان صدور حکم خلع ید مالک هفت تپه دانست. موضوعی که چند سالی است دانشجویان مطالبه گر را در کنار جنبش کارگری قرار داده است. با صدور رأی نهایی دادگاه، کارگران هفت تپه جشن آزادی این شرکت را هم برگزار کردند.
بیشتر بخوانید:
ورود فاضلاب شهری به رودخانه کارون / تکمیل کلکتور تصفیه‌خانه شرق اهواز ضروری است! شکست خصوصی‌سازی در بیمارستان امام خمینی(ره) کرج / مالکان بیمارستان خلع ید شدند چه کسی مسئول ورشکستگی شرکت ابریشم گیلان است؟ /جاری شدن خونی تازه در رگ‌های شرکت سازمان بازرسی به وضعیت خصوصی‎‌سازی‌های همدان ورود کند / گلایه دانشجویان مطالبه‌گر از عدم پاسخگویی مسئولان استانی ضرب‌العجل دستگاه قضا برای بازگشت تولید به صنایع غذایی کیوان / کارگران مراقب تجهیزات کارخانه باشند احیای دوباره شرکت تولید سیلندر اکسیژن در گیلان / کوتاه شدن دست سودجویان رهایی هفت‌تپه از بند خصوصی‌سازی / مالکیت شرکت به دولت واگذار می‌شود جشن پیروزی کارگران هفت تپه برگزار شد کارگران هفت تپه خواستار انجام تدارکات لازم جهت اورهال کارخانه و کشت نیشکر شدند جنبش دانشجویی همچنان با مسائل سیاسی و اجتماعی زیادی مواجه است که در هفته‌های آینده باید به آن بپردازد. رصد مسائل سیاسی منطقه ای و بین الملل و فضای انتخاباتی کشور در هفته های آینده دانشجویان برای یافتن پاسخ به سوالات بسیاری مشغول خواهد کرد. اما اینکه دانشجویان در پس این اتفاقات، چه درس‌های را می آموزند، بستگی به آینده دارد. 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/211742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی