عصر کرد

آخرين مطالب

حرکت در راستای برنامه ملی واکسیناسیون کوید وزارت بهداشت و درمان در کیش

در صورت موافقت با واردات واکسن کرونا به کیش ، واکسیناسیون با نظارت وزارت بهداشت و درچارچوب سند ملی انجام می شود. منطقه آزاد کیش

در صورت موافقت با واردات واکسن کرونا به کیش ، واکسیناسیون با نظارت وزارت بهداشت و درچارچوب سند ملی انجام می شود.
  بزرگنمايي:

عصر کرد - دبیر شورای سلامت جزیره کیش اعلام کرد: واکسن های وارداتی کرونا به این منطقه برای تسریع روند واکسیناسیون ملی بوده و غیرقابل فروش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، سعید پور علی دبیر شورای سلامت کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان موضوع فروش واکسن های وارداتی کرونا به گردشگران جزیره کیش را سوء برداشت عنوان و تاکید کرد : هدف از واردات این واکسن ها، کمک به وزارت بهداشت و درمان و توزیع درقالب سند ملی واکسیناسیون کشور است و هیچ برنامه ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران منطقه وجود ندارد.
وی افزود: پس از اعلام ریاست جمهوری کشورمان مبنی بر ورود بخش خصوصی به فرایند واردات واکسن به کشور با هدف تسریع روند واکسیناسیون هموطنان و اعلام ستاد ملی کرونا و فراخوان مقامات مسئول برای کمک گرفتن از بخش های فعال اقتصادی ذیصلاح ، جهت واردات و توزیع آن در چارچوب سند ملی واکسیناسیون و همچنین اعلام بانک مرکزی مبنی بر فراهم شدن امکان تخصیص ارز جهت واردات واکسن با ارز نیمایی، شاهد اعلام همکاری بنگاه های بزرگ و توانمند با محوریت شرکت های بزرگ دارویی معتبر و علاقمند به ایفای نقش در راستای مسئولیت اجتماعی بودیم .
وی افزود: درفرایندهای ورود شرکت های دارویی در واردات واکسن با ارز نیمایی و بر اساس قوانین و ضوابط وزارت بهداشت و مشارکت سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش که در طول مقابله با کرونا در کنار شورای سلامت حضوری موثر و مستمر داشته اند و انگیزه بالای آنان برای استمرار پرقوت این همکاری بر اساس مسئولیت اجتماعی، اعلام آمادگی کردند تا در فرایندهای اجرای واکسیناسیون و در چار چوب سند ملی واکسیناسیون نقش آفرینی داشته باشند.
سازمان منطقه آزاد کیش هم در چارچوب رسالت ملی و منطقه ای خود پس از دریافت پیشنهاد واردات واکسن با هدف تسریع روند واکسیناسیون در سطح محلی و ملی با مشارکت کارآفرینان و فعالان اقتصادی جزیره و کمک یکی از شرکت های معتبر دارویی برای حمایت و همکاری از اجرایی شدن این طرح اعلام آمادگی کرد.
به گفته دبیر شورای سلامت کیش ، ورود این مجموعه ها با توجه به ظرفیت و ارتباطات بین المللی هم در حوزه کارآفرینان و سرمایه گذاران و هم شرکت داروسازی که محور این کار بود عامل مهمی در کمک به بخش درمانی و دارویی برای واردات واکسن و تسریع در واکسیناسیون خواهد بود.
سعید پور علی گفت: در آغاز این راه درخواست اخذ مجوز واردات واکسن به وزارت بهداشت ارائه گردید که خوشبختانه پس از پیگیری لازم از مسئولین سازمان غذا و دارو ومساعدت مدیران وزارت بهداشت و تدبیر ریاست سازمان منطقه آزاد کیش مجوز اولیه لازم دریافت شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در حال حاضر ما در مرحله بررسی اولیه فرایندهای اجرایی این طرح هستیم و امیدواریم بتوانیم با اخذ باقی مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه و تحت نظارت ستاد ملی کرونا و در چارچوب سند ملی واکسیناسیون و پس از نهایی شدن امکان خرید و واردات آن در ماه های آتی ، مردم عزیزمان را در فرآیند واکسیناسیون سریعتر یاری نمائیم. البته این موضوع منوط به تایید شیوه های اجرایی و عملیاتی و صدور مجوز های نهایی از سوی مقامات سازمان غذا و دارو در راستای سیاست های کشوری مقابله با بیماری کوید می باشد.
وی افزود: قرار است درخواستی به وزارت بهداشت و درمان ارسال شود تا سهمیه ای خاص را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش قرار دهد تا برای این امر استفاده شود و چنانچه وزارت بهداشت با این اقدام شایسته موافقت کند این طرح مفید برای ساکنان جزیره کیش و استان اجرایی خواهد شد.
دبیر شورای سلامت جزیره کیش تاکید کرد : بر اساس درخواست وزارت بهداشت ، منطقه آزاد کیش تمامی ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی خود را برای حرکت در راستای برنامه ملی واکسیناسیون کوید وزارت بهداشت و درمان در منطقه آزاد کیش بسیج نموده است.
پور علی افزود: همزمان تلاش شده است ضمن بهره مندی از برنامه واکسیناسیون گروه های هدف ، در تامین واکسن مورد نیاز کشور و ایجاد شرایط مناسب برای کنترل این بیماری از طریق ظرفیت بخش خصوصی نیز اقدام شود.
دبیر شورای سلامت کیش ابراز امیدواری کرد به لطف خداوند و مشارکت همه جانبه بخش خصوصی و دولتی شاهد ریشه کن شدن سریعتر این ویروس منحوس از کشور عزیزمان باشیم و بزودی تولید و عرضه وسیع انواع داخلی این واکسن در سطح ملی توسط متخصصین و دانشمندان دارویی کشور آغاز گردد که نیاز به واردات به طور کامل منتفی شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/211830/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری