عصر کرد

آخرين مطالب

کارشناسان پاسخ می دهند؛ چرا باید در انتخابات شرکت کنیم سياسي

کارشناسان پاسخ می دهند؛ چرا باید در انتخابات شرکت کنیم
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مردم سالاری و تکیه بر مردم یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی است و همه بزرگان و کارشناسان بر این اعتقاد دارند که حضور مردم در همه عرصه‌ها راهگشا بوده و هر کجا که سدی ایجاد شده مشارکت مردم سد شکن بوده است، امروز و با قرار گرفتن در آستانه انتخابات نیز حضور و مشارکت مردم احساس می‌شود، چرا که با پای کار بودن مردم است که خط بطلانی بر خیال‌های خام و آشفته دشمنان کشیده می‌شود و آنجاست که اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.
انتخابات 28 خرداد ماه قطع بر یقین صحنه شکوه و عظمت و همدلی مردم با نظام و انقلاب خواهد بود، چرا که برای انقلاب خون‌های زیادی داده شده و این مردم بودند که پای آن ایستادند و در همه بزنگاه‌ها جای را خالی نکردند، در این برهه حساس نیز گرچه نارضایتی‌هایی که حاصل برخی بی تدبیری‌ها بوده وجود دارد اما مردم خوب می‌دادند که باید دین به شهدا ادا شود و از انقلاب پاسداری کرد، جنگ امروز جنگ بر علیه توطئه‌های دشمنان و از بین بردن دسیسه‌های آنان است و مردم شریف و صبور ایران برنده این میدان خواهند بود.
در خصوص چرایی شرکت در انتخابات با تنی چند از صاحب نظران به گفتگو نشسته‌ایم، که حاصل آن در ادامه می‌آید:
مهدی محمدی، کارشناس فرهنگی و سیاسی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت کرد اظهار داشت: هم اکنون در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که برای انتخاب کردن یا انتخاب نکردن باید انتخاب کنیم.
* انتخاب کنیم آیا با انتخابات می‌توان وضعیت بهتری پیدا کرد یا نه؟
حضور در انتخابات حق است و عدم حضور در انتخابات یعنی گذشتن از یک حق، انتخابات انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب یک الگو و مدل مدیریتی است که با این انتخاب نوع مدیریت حاکم بر جامعه را انتخاب خواهیم کرد.
اما حالا تصمیم با ماست که با حضور یا عدم حضور در انتخابات شیوه مدیریت جامعه خود را انتخاب کنیم یا این شیوه را به کسان دیگر با واگذار نمائیم و در این راستا مردم باید به این باور برسند که رأی دادن و شرکت کردن در انتخابات می‌تواند آن‌ها را در سرنوشت خودشان و انتخاب نوع و مدل سیستم مدیریتی شریک بکند، اگر مردم به این باور نرسند که رأی آنها مهم است حتماً در انتخابات شرکت نمی‌کنند مهم بودن رأی به این معناست که من کسی و کسانی را با شیوه‌های مدیریت خاصی انتخاب می‌کنم تا آنگونه که به ذهن من نزدیک تر است جامعه را اداره کنند.
* آیا می‌توان وضعیت بهتری انتخاب کرد یا همین وضعیت موجود را پذیرفت؟
شرکت در انتخابات یک مسئله صرف سیاسی نیست، بلکه یک مسئله اجتماعی است که به وسیله آن می‌توان آینده را ساخت و یا آینده را ویران کرد، درست است که با آمدن یا رفتن یک شخص تغییری در اوضاع ما حاصل نمی‌شود اما انتخاب اشخاص که دارای سیستم تفکری و روش خاص و مثبت در مدیریت هستند می‌تواند آینده ما را روشن‌تر کند، پس من در انتخابات نه به یک فرد و نه به یک سیستم و تفکر رأی می‌دهم بلکه آینده خودم را هم ترسیم می‌کنم.
*نقش حضور مردم در انتخابات چیست؟
حجت السلام سید علی اسماعیلی، امام جماعت مسجد فاطمه زهرا (س) بخش فشافویه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص چرایی شرکت در انتخابات اظهار داشت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند؛ «هر کس صلح کن اما کاری به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست» یکی از مصادیق امور مسلمین همین موضوع حضور در صحنه‌های سیاسی است. ما باید در صحنه سیاسی حضور داشته باشیم حا ل می‌خواهد انتخابات باشد یا راهپیمایی و باید در کنار سیاستمداران و نظام باشیم.
مورد بعدی اینکه طبق نظر مراجع و منویات رهبر و فرمایشات امام راحل؛ «حضور در انتخابات یکی از فریضه‌های دینی است» و واجب است که ما رأی بدهیم و پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و کسی که رأی نمی‌دهد واجب را ترک کرده است و فردای قیامت عقوبت خواهد شد و حضور در انتخابات سبب داشتن نقش مؤثر در برنامه‌های کشور می‌شودو
*حضور مردم در صحنه‌های سیاسی کشور چه آثاری به دنبال دارد؟
حضور در صحنه سیاسی کشور 2 اثر به دنبال دارد اول اینکه هر چقدر این حضور پرشورتر باشد اقتدار نظام قوی‌تر است و دوم دشمنان نظام را مأیوس تر خواهد کرد که انشااله خداوند توفیق می‌دهد که در انتخابات حضور پیدا کنیم.
*نقش شرکت در انتخابات و داشتن یک جامعه موفق چگونه است؟
سید جعفر صادقی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فناوری سازمان دارالقرآن الکریم نیز در گفتگو با مهر عنوان داشت: از لحاظ عقلی هر جامعه‌ای که بخواهد موفق شود باید در سرنوشت خود سهیم باشد و مهم‌ترین شیوه سهیم شدن در سرنوشت به ویژه در دوران کنونی تمدن بشر، شرکت در انتخابات است که به واسطه آن می‌توان مطالبه گری کرد.
از لحاظ دینی هم اگر بخواهیم در نظر بگیریم طبق بیان قرآن؛ «هر ملیتی آینده خود را به دست خودش رقم می‌زند» لذا اگر در انتخابات شرکت نکنیم فردی که مورد نظر است انتخاب نشود فردی به میدان می‌آید که مد نظر نبوده است و از این لحاظ وظیفه دینی حکم بر شرکت در انتخابات دارد.
*چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟
مصطفی علی اکبری، مسئول بسیج رسانه شهرری و فعال اجتماعی رسانه‌ای نیز در گفتگو با خبرنگار مهرِ، در خصوص شرکت در انتخابات اظهار داشت: برای چرایی شرکت در انتخابات پاسخ‌های زیادی ارائه شده است، فضای مجازی پر از پاسخ کارشناسان مختلف است اما بنده با مثالی این پاسخ را آغاز می‌کنم.
زمانی که برای تعمیر یک خودرو به تعمیرگاه مراجعه می‌کنیم و تعمیرکار خودرو را به خوبی تعمیر نمی‌کند آیا تصمیم می‌گیریم که دیگر به تعمیرگاه مراجعه نکنیم؟ یا قهر می‌کنیم؟ موضوع امروز انتخابات نیز همین موضوع است چرا که وقتی فردی ناکارآمد زمام امور را به دست می‌گیرد آیا مردم باید با انتخابات قهر کنند یا باید مردم در صحنه حضور داشته باشند و سرنوشتشان را خودشان رقم بزنند و به ایفای نقش خود بپردازند کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند نقش خود را در انقلاب به خوبی انجام نمی‌دهند.
* و اما کلام آخر؟
انقلاب محصول فداکاری و جانفشانی‌های مردم است و خوب دیده اینکه مردم در طول مبارزات انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی مبارزات محسوب می‌شدند و حضور آنان در صحنه و آمادگی برای برپایی حکومت اسلامی بسیار مهم و ارزشمند بوده است، انقلاب اسلامی سه رکن اساسی و کانون محوری داشت یکی مردم، دیگری رهبری و سوم ایدئولوژی که پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن مبارزات علیه رژیم ستمشاهی در پرتو این سه رکن به دست آمد و در این پیچ تاریخی مهم نیز مردم با مشارکت باشکوه در انتخابات می‌توانند دین خود را به انقلاب و نظام ادا کنند.
کد خبر 5233277

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/219772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی