عصر کرد

آخرين مطالب

گزیده برنامه علیرضا زاکانی در شبکه کردستان اجتماعی

گزیده برنامه علیرضا زاکانی در شبکه کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار داشت: مردم ایران سال اول دولت بنده، تغییر ملموسی احساس می‌کنند و سه سال بعد صورت جدیدی را در کشور مشاهده خواهند کرد.
او یادآور شد: امیرکبیر سه سال و 2 ماه کار کرد، اما افتخار بزرگی برای مملکت کسب کرد و ماییم که باید این مسیر را برویم.
زاکانی با بیان اینکه در کنار توجه به اقتصاد و مدیریت کشور را بر مدار شایستگی باید اداره کنیم تاکید کرد: عملکرد دولت به صورت شفاف بوده و توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم.
او با اشاره به اینکه در کنار این‌ها به تمرکز زدایی دقت می‌کنیم اضافه کرد: عده‌ای در تهران فکر می‌کنند می‌توانند برای همه کشور تصمیم بگیرند و جای همه می‌توانند فکر کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز جان همه به لبشان رسیده، چون فشار آنقدر بر مردم بالا است که کمر آن‌ها می‌شکند، اما گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد.
او افزود: دولت و رییس جمهور محترم بار‌ها بیان کرده همه چیز خوب است یا نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند یا کسی در خواب است که می‌شود او را بیدار کرد و یا کسی خود را به خواب زده که اصلا بیدار شدنی نیست.
زاکانی با بیان اینکه بیشتر از 85 درصد منابع کشور در دست رییس جمهور محترم است ادامه داد: با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت ساز در آینده ما دارد و بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد.
او با اشاره به اینکه آنچه که مشاهده می‌کنیم زیبنده ملت رشید ایران نیست یادآور شد: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور، زنان و همه و همه امکانات بزرگی است که اگر از آن‌ها استفاده کنیم می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برخوردار از اسلام عزیز، تمدن با پیشینه چند هزار ساله، از اقوامی که گل‌های سر سبد ایران اسلامی هستند و از مذاهب و اقلیت‌هایی هستیم که همه را یک فرصت بزرگ می‌دانم.
او گفت‌: متعجبم که با این ظرفیت‌های بزرگ بی دقتی کنیم و محصول آن فقر، فساد، تبعیض و مشکلات مسکن و تورم باشد که بر گرده و معیشت مردم سنگینی ایجاد کند.
زاکانی تاکید کرد: این تعارض را باید با حضور پای صندوق‌های رای حل کرد و اولین درخواست من حضور در پای صندوق و رقم زدن سرنوشت این ملت است.
او اظهار داشت: دولت فکر کرده که از طریق خارج می‌تواند مشکل ما را حل کند، اما تحریم استراتژی آمریکا برای برخورد با ایران است و از دشمن نباید انتظار خوبی داشت.
زاکانی ادامه داد: نگاه کلی را تغییر می‌دهم به این صورت که در کشور این ظرفیت‌های بیشمار کشور را مورد توجه قرار داده و پلی برای رفع مشکلات و پیشرفت و رشد قرار می‌دهم.
او گفت: وزیر گذشته دولت نساختن مسکن را با افتخار بیان می‌کرد بنابراین نباید انتظار داشت مردم رمقی داشته باشند.
زاکانی یادآور شد: باید این رویکرد را تغییر داده، طرحی نو در افکنیم و توانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.
او با اشاره به اینکه دولت بنده دولت اقدام و اصلاح است و نه دولت حرف و شعار بیان کرد: با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح امور، مسیری را انتخاب کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در داخل کشور ما به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالای از استقلال و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.
او یادآور شد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال و عدالت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند.
زاکانی گفت:، چون کشور بر مدار درست و عقلانیت اداره نمی‌شود شاهد ظلم به جوانان، مردم، اقوام، جوانان، زنان، دانشجویان، اقلیت‌ها و قشارمختلف هستیم.
او با اشاره به اینکه فقط به رویکرد نیست باید سنگ بنای اولیه درست شود اظهار داشت: در این مسیر نیاز است که همه ابعاد را ببینیم، چون کشور را نمی‌شود تک بعدی ساخت و باید متناسب سازی شود و برای این کار چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده‌ایم.
زاکانی ادامه داد: در بودجه چهار دسته اعتبار در نظر گرفته می‌شود که شامل اعتبارات ملی، ملی - استانی، وزارتخانه و اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود که سهم استان‌ها 10 درصد است.
او افزود: 90 درصد در خارج استان تصمیم گرفته می‌شود و 12 درصد به وزارتخانه‌ها داده می‌شود و به استان‌ها می‌رود که بعدا معلوم می‌شود دستگاه مربوطه در کدام بخش هزینه کرده است.
زاکانی گفت: 78 درصد اعتبارات ملی و ملی - استانی است که از قبل تعیین تکلیف شده است، اما این شیوه باید بشکند.
او اضافه کرد: به دنبال بازآمایش مجددی در استان‌ها هستیم تا توانمندی‌های اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی را در هر نقطه تعیین کرده و 451 شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم.
زاکانی ادامه داد: دادن اختیارات ویژه برای اداره شهرستان، هزینه‌کرد‌ها و انتقال به شهرستان‌ها، بهره‌مندی از نخبگان آن شهرستان و به میدان آوردن آن از برنامه‌های دیگر تمرکززدایی است.
او تاکید کرد: اگر امکانی وجود دارد اولویت به همان نقطه داده شود، بسیاری از مناطق در کنار معادن از امکان معادن بی بهره هستند و نقاطی که در کنار نفت هستند، اما از حداقل‌ها محروم هستند.
زاکانی گفت: ماده 110 قانون مالیت‌های مستقیم امکانی را ایجاد می‌کند که مردم از بخشی از مالیت‌هایی که هر شرکتی پرداخت می‌کند سهمی ببرند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: گام سلبی در جهت مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و بروکراسی و مفاسد اداری خواهیم داشت و قاطعانه با مفسدین برخورد می‌شود.
او اظهار داشت: 2 دهه سابقه برخورد با مفسدین داشته‌ام و با معاون رییس جمهور، با دادستان تهران، وزیر اطلاعات، وزیر نفت، برادر رییس جمهور و افراد مختلفی برخورد کردم.
زاکانی افزود: این برخورد‌ها انجام گرفت، چون می‌دانستم باید به تنه‌های فساد پرداخت و ریشه فساد را از زمین کند و ضعیف کشی در فساد فایده‌ای ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/219877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی