عصر کرد

آخرين مطالب

بارانداز صادراتی قصرشیرین در سال 1400 احداث می‌شود اقتصادي

بارانداز صادراتی قصرشیرین در سال 1400 احداث می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار مهر، ایرج صفایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی با تحت پوشش قرار دادن 2 هزار و 100 روستا شامل دو بخش دولتی و تشکل‌های تعاونی روستایی است.
وی افزود: وظایف اصلی بخش دولتی هدایت، حمایت، نظارت و سیاست‌گذاری بوده و تصدی‌گری با قابلیت واگذاری به بخش تعاونی‌ها در قالب قراردادها از دیگر وظایف بخش دولتی است که به صورت سالیانه پیش برده می‌شود.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های ابلاغی که به وسیله سازمان مرکزی تعاون روستایی تا سال 1404 هدف‌گذاری شده شامل توانمندسازی و ساماندهی شبکه، تأمین و توزیع نهادهای بخش کشاورزی، فعالیت‌ها و برنامه‌های زیرساخت‌ها، بازرگانی و بازار رسانی به محصولات کشاورزی و نظام‌های بهره برداری است.
وی ادامه داد: در بخش توانمندسازی شبکه، آسیب شناسی و کارآمد سازی تعاونی‌ها، شناسایی و تعیین تکلیف تشکل‌های غیر فعال و نیمه فعال، شناسایی تشکل‌های زیان‌ده، آموزش ارکان مدیریت شبکه، تدوین برنامه عملیاتی در تعاونی‌ها، حسابرسی عملیاتی کلیه تعاونی‌ها، مستندسازی اموال شبکه، حضور فعال اعضا در مجامع تعاونی‌ها به منظور تصمیم‌گیری بهتر، اخذ تضمین ابواب جمعی از مدیران، کارکنان و هیئت مدیره و به‌کارگیری افراد متخصص در تعاونی‌ها انجام می‌گیرد.
صفایی با گزارش وضعیت پرسنل این سازمان گفت: چارت سازمان یک صد و 97 نفر است، در حال حاضر 61 پست خالی به واسطه محدودیت‌ها در به‌کارگیری نیروی انسانی و استخدام داریم و با 39 درصد از ظرفیت و نیروهای موجود 100 درصد کارها را پیش می‌بریم.
وی ادامه داد: 280 تشکل تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، زنان روستایی، تولید، نظام‌های صنفی و خبرگان کشاورزی با 420 نفر شاغل در این تعاونی‌ها و 200 هزار نفر عضو وجود دارد که ارزیابی سرمایه اولیه آنها یک صد و 16 میلیارد ریال بوده است.
صفایی تصریح کرد: 95 شرکت تعاونی روستایی، 7 تعاونی زنان در سطح شهرستان‌ها با یک اتحادیه استانی، 11 تعاونی اتحادیه شهرستان‌ها و یک اتحادیه تعاونی روستایی در استان، 52 شرکت تعاونی کشاورزی با 5 تعاونی اتحادیه، 40 اتحادیه صنوف، 51 تعاونی تولید روستایی، 2 شرکت سهامی زراعی و یک اتحادیه نظارت و هماهنگی تعاونی‌ها در شبکه تعاونی روستایی در حال خدمت رسانی هستند.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان امکانات سازمان تعاونی روستایی گفت: این سازمان دارای 48 انبار دولتی با 62 هزار تن ظرفیت، 43 انبار ملکی با ظرفیت 28 هزار تن، 4 سیلو روباز برای ذخیره سازی موقت محصولات، 38 محوطه آسفالت برای خرید محصولات، 52 باسکول دیجیتال 60 تنی برای خرید محصولات است.
وی افزود: دیگر امکانات این سازمان 300 واحد فروشندگی مواد نفتی، 465 مخازن فروشنده مواد نفتی با 91 میلیون لیتر ظرفیت، 19 واحد فروش فروشگاه‌های مصرف کالاهای اساسی، 4 مرکز فرآوری در 3 شهرستان، 2 واحد ذرت خشک کنی در شهرستان کرمانشاه و سرپل ذهاب و کارخانه نایلون و نایلکس در گیلان‌غرب است.
صفایی گفت: سازمان تعاونی روستایی همچنین دارای 2 واحد نمایندگی ماشین آلات کرمانشاه و اسلام آباد، 1 واحد نمایندگی ایران خودرو در شهرستان پاوه، یک واحد نمایندگی ماشین آلات، یک واحد سورت و بسته بندی، 1 واحد مکانیزاسیون و خدمات مشاوره‌ای، 9 واحد عرضه مستقیم محصولات، یک صد و 12 غرفه عرضه محصولات و یک سیلوی ذخیره سازی با ظرفیت 10 هزار تن است.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان خلاصه عملکرد این سازمان در سال 99 و 3 ماه ابتدای 1400 تصریح کرد: خرید تضمینی 64 هزار تومان گندم مباشری در سال 99 و 2 هزار تن از ابتدای سال 1400، خرید 60 تن دانه روغنی کلزا و آفتاب گردان با قیمت 11 هزار تومان و 464 تن با قیمت 11 هزار و 550 تومان تا امروز و پیش بینی خرید 7 هزار تن تا پایان سال انجام شده است.
وی افزود: خرید گوجه فرنگی در سال 99، 61 هزار تن با حمایت دولت و خرید توافقی سایر محصولات کشاورزی در سال گذشته 50 هزار تن و در چند ماه ابتدای سال 1400، 15 هزار تن بوده، سال گذشته 25 هزار تن صادرات محصول داشتیم که بالاترین مقدار در طول تاریخ صادرات میوه بوده است.
صفایی بیان کرد: توزیع یک صد و 2 میلیون لیتر مواد سوختی در سال 99 و 10 میلیون لیتر در سه ماهه ابتدای سال 1400، توزیع 13 هزار و 400 تن آرد روستایی در سال 99 و سه هزار تن در سال 1400 و توزیع 750 تن میوه شب عید در سال 99 از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.
وی تصریح کرد: تأمین و توزیع نهادهای دامی شامل سویا، سبوس، ذرت و جو به مقدار 77 هزار تن در سال 99 به صورت مواد خام و 18 هزار تن در سال 1400 به صورت خوراک آماده در اختیار دامداران قرار گرفته است.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: توزیع یکصد و 35 تراکتور سبک و سنگین در سال 99 و 45 دستگاه در سال 1400، تأمین و توزیع یک صد و 1 تن کودهای ریزمغذی در سال 99 و 15 تن در سال 1400، تأمین و توزیع 2 هزار و 230 تن تورهای آبی و زیستی در سال 99 و 400 تن در سال 1400، توزیع 35 هزار و 66 تن کودهای اصلاح شده در سال 99 و 300 تن در سال 1400 انجام شده است.
وی تصریح کرد: یک هزار و 600 نفر از احزاب و ارکان تعاونی‌ها در سال 99 آموزش دیدند و آسیب شناسی و کارآمدسازی 3 تعاونی زیان‌ده در سال 99 انجام شده و یک صد و 62 شرکت و اتحادیه حسابرسی سالیانه و 87 شرکت حسابرسی عملیاتی داشتند.
صفایی گفت: نظام‌های صنفی کشاورزی 4 هزار و 500 نفر عضوگیری داشتند، ابطال مزایده در عرصه ماهیدشت که دو اموال هزار تنی، باسکول 60 تنی و دستگاه سورت و بسته بندی متعلق به اتحادیه در آن مستقر شده بود انجام شده است.
وی افزود: تکمیل و توزیع شرکت‌های تعاونی تولید سهام زراعی در 3 واحد و رفع توقیف نمایندگی ایران خودرو، توسعه 12 هزار و 600 هکتار سامانه نوین آبیاری استقرار مدیریت مشارکتی و ایجاد واحدهای آب بران برای واحدهای تولیدی انجام شده است.
صفایی خاطرنشان کرد: کشت قراردادی یک صد و 20 هکتار در سال جاری و 500 هکتار در سال گذشته چغندر پاییزه در مناطق گرمسیری با تولید 21 هزار تن محصول انجام شده است.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: ایجاد الگوی نظام‌های بهره برداری و توزیع مدیریت آب توسط شرکت‌های تعاونی در قراردادی برای 21 هکتار زمین با سازمان آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است.
صفایی با بیان برنامه‌های این سازمان در سال جاری خاطرنشان کرد: ایجاد 9 روستا بازار در نقشه شهرستان پاوه اسلام‌آباد، سرپل ذهاب، دالاهو، سنقر و کلیایی و روانسر برای عرضه محصولات کشاورزی بدون حضور واسطه‌ها از برنامه‌های این سازمان در سال 1400 است.
وی افزود: راه اندازی و بهره برداری از طرح پرورش ماهیان سردابی توسط شرکت توانیر تولید قزل غربی در شهرستان کنگاور و استفاده بهینه و مدیریت آب به وسیله 40 شرکت تعاونی، راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور افزایش کیفیت محصولات هم دیگر برنامه‌های این سازمان هستند.
صفایی گفت: احداث بارانداز صادراتی در شهرستان قصرشیرین برای مدیریت صادرات کشاورزی در سال گذشته اقدامات اولیه آن انجام شده و 25 هزار تن صادرات داشته، تجهیز این طرح سال گذشته در این سازمان مطرح شد، برنامه داریم تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری کامل برسد.
وی افزود: این طرح مجموعه‌ای از ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی، دفاتر مدیریت کالا، انبار، سردخانه و سورتینگ محصولات کشاورزی است.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: تأسیس شرکت کشت و صنعت ژینورو با هدف احداث 30 هکتار گلخانه و باغ سایبان در آغاز شده و 30 درصد پیشرفت داشته که تا پایان سال 1400 به اتمام می‌رسد، ساماندهی صادرات و توانمندسازی تولید عسل در کرمانشاه هم از دیگر برنامه‌ها است.
صفایی ادامه داد: اصلاح ساختار نظام‌های صنفی در قالب اتاق اصناف نظام کشاورزی به اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شده و سال 1400 اجرا می‌شود، در این طرح اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان‌ها شکل می‌گیرند و نماینده این اتاق‌ها در اتاق اصناف کشور عضویت پیدا می‌کند و در رابطه با بخش کشاورزی شهرستان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.
صفایی خاطرنشان کرد: اهداف این طرح هویت بخشی به بخش کشاورزی و صدور پروانه کسب و به نوعی شناسنامه برای کشاورز است تا کشاورزان هم مثل دیگر اصناف کارت شناسایی و پروانه کسب داشته باشند.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در خصوص اعتبارات این سازمان گفت: امسال ردیف اعتباری برای تجهیزات و مرمت انبارهای مکانیزه و چندمنظوره در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها تا سقف 10 میلیون تومان با سود 2 درصد و برای طرح‌های اقتصادی هم با اعتبارات کم بهره و بلند مدت منعقد شده است.
کد خبر 5233716

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/219930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی