عصر کرد

آخرين مطالب

فردا؛ آزمونی برای خلق سرنوشتی دیگر سياسي

فردا؛ آزمونی برای خلق سرنوشتی دیگر
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان شمارش معکوس برای انتخاب ریاست جمهوری آغاز شدە است، انتخاباتی کە قرار است بار دیگر سرنوشت ملت ایران در آن رقم بخورد.

انتخاباتی کە نسبت بە سال‌های گذشتە از حساسیت بیشتری برخوردار است و هرگونە سهل‌انگاری در انتخاب فرد اصلح موجب نابسامانی بیش از پیش کشور خواهد شد.
سخنان و شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری در روزهای اخیر مردم را بە تکاپو و تجزیە و تحلیل وادار کردە است تا با انتخاب فرد اصلح سهم بزرگی در آیندە کشور داشتە باشند.
در گرماگرم انتخابات حساس ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و روستا نیز بر شور این روزهای انتخاباتی افزودە است، انتخاباتی کە ولولەاش اگر گفتە شود بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری نیست، کمتر نیست.
کاندیداهایی کە هرکدام با شعار، عکس‌های جذاب و وعدە و وعیدهای مختلف و بە ظاهر زیبا و ارائە کارنامە خود سعی در جذب مخاطب و کسب آرا در روز 2٨ خرداد دارند.
گرچە در این انتخابات مردم سهمی عظیمی دارند و این رای مردم است کە قرار است سرنوشت ملت ایران را بار دیگر در دستان خود بگیرد اما کردستانی‌ها هم دلایل مختلفی برای حضور و عدم حضور خود در پای صندوق‌های رای دارند.
آقای زارعی مردی پا بە سن گذاشتە و تجربە‌دیدە در مورد انتخابات می‌گوید: از وقتی کە یادم می‌آید همیشە در انتخابات شرکت کردەام، درست است رای من بە ظاهر تنها یک رای است اما حتی رای یک نفر هم می‌تواند در تعیین سرنوشت کشور موثر باشد.
آقای رحمانی نیز در خصوص انتخابات می‌گوید: در تعجبم کە عدەای می‌گویند ما رای نخواهیم داد و در روز انتخابات شرکت نخواهیم کرد، امروز روز لج کردن نیست! 2٨ خرداد روزی است کە حتی یک انتخاب اشتباە می‌تواند سرنوشت یک کشور را نابود کند.
او می‌گوید: گرچە انتخاب دولت قبلی موجب سرخوردگی و دلزدگی مردم شد و کاری از پیش نبرد، این حق مردم است! اما با عدم شرکت در انتخابات در واقع در تعیین سرنوشت ملت و حق خود کوتاهی کردەایم.
خانم صباحی نیز انگار کلافە از حرف و شعارها می‌گوید: من از وقتی کە بە سن قانونی رسیدەام تا بە امروز هرسالە پدر ما را موظف کردە است کە در انتخابات و در تعیین سرنوشت کشور شرکت سهیم باشیم.
او می‌گوید: همە ما بە دنبال داشتن یک ایران آباد و سرافراز هستیم، اما متاسفانە در طول هشت سال دولت قبلی حرف‌ها و وعدە وعیدها و برنامەها تنها در حد یک شعار نە بیش‌تر باقی ماند، موجب دلزدگی مردم از انتخابات و بی‌اعتمادی آن‌ها نسبت بە حرف و شعارها شدە است.
آقای بندە‌نوازی نیز نظرات متفاوتی راجع بە انتخابات دارد و معتقد است هرکسی کە سرکار می‌آید بە دنبال آن است کە بە جایگاهی برسد و از آنجا کە رسیدن بە جایگاە ریاست جمهوری و حتی شورای شهر و روستا بدون جلب اعتماد مردم میسر نیست، هرکدام در پی آن هستند با برانگیختن احساسات ملی و وعدە و وعیدها در خصوص کمبودهای استان‌ها و نشانەگرفتن احساسات ملی و انسانی شهرها و روستاها سعی در جلب اعتماد و کسب آرا برای خود هستند.
در این حین هستند کسانی که وقتی از آن‌ها در مورد حضورشان در پای صندوق‌های رای و انتخابات پرسیدم، با قطعیت و با ابراز پشیمانی از رای‌های قبلی خود در دورەهای قبلی دم زدند و بر این باور بودند کە حضورشان در روز انتخابات در سال‌های گذشتە چە تاثیر مثبتی در وضع مملکت ایجاد کردە است کە حال دوبارە بخواهند پای صندوق‌های رای حاضر شوند؟
لیلا در خصوص انتخابات 2٨خرداد می‌گوید: مردم کردستان در سال‌های گذشتە با حضور حداکثری خود در انتخابات نشان دادند کە همیشە پشت نظام بودە و هستند و از هیچ تلاشی برای تعیین سرنوشت کشور فروگذاری نکردەاند.
او می‌گوید: حضور کردستانی‌ها گویی تنها برای پای صندوق‌های رای است، بعد از انتخابات آنچە کە مغغول می‌ماند کردستان و مشکلاتی است کە سال‌ها گریبانگیر این استان است.
در گیرودارهای انتخاباتی و مصمم بودن مردم برای شرکت در انتخابات و یا در کنار دلزدگی و نا امیدی برخی مردم از انتخابات، این رای اولی‌ها هستند کە برای اولین انتخاب سرنوشت خود در تکاپو هستند کە انتخابی درست و سرنوشت‌ساز برای کشور داشتە باشند.
عرفان پسری کە حالا پا بە سن قانونی گذاشتە و می‌تواند با شرکت در روز انتخابات سهمی در آیندە کشور و استان داشتە باشد، می‌گوید: حس خوبی است اولین انتخاب و اعلام حضور در یک عرصە ملی، این کە بدانی کە حضورت در کشور و در عرصە انتخابات موثر است.
می‌گوید: در این مدت بارها و بارها حرف‌ها و مصاحبەهای کاندیداتوری‌های ریاست جمهوری را نگاە و حرف‌ها و وعدە وعیدهایشان را سبک و سنگین کردەام تا بدانم کدام یک فرد اصلح‌تری است و کدام یک تنها بە شعارهای بە ظاهر زیبا بسندە کردە است.
ساریە نیز امسال رای اولی خواهد شد و می‌گوید: مدت‌ها است با دوستانم در این خصوص در فضاهای مجازی و یا حضوری دور هم جمع می‌شویم و سعی داریم با در نظر گرفتن سخنان کاندیداتورهای ریاست جمهوری در روز انتخابات رای موثری داشتە باشیم.
آریان نیز می‌گوید: اینکە بدانی بە سنی رسیدەای کە می‌توانی در تعیین سرنوشت کشورت سهیم باشی بە نوعی احساس غرور و شعفی را بە وجود انسان سرازیر می‌کند، اما این احساس نباید سبب شود کە ما چشم بر واقعیت‌ها ببندیم و بدون در نظر گرفتن حرف‌ها و شعارها و وعدە وعیدها و اینکە تا چە اندازە این حرف‌ها صحیح است یا نادرست، تنها براساس غرور ملی شرکت کرد.
میدیا نیز یک رای اولی است کە با جملە چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید می‌گوید: رای اولی بودن شاید حس خوشایندی باشد کە سال‌ها در انتظار آن بودەایم اما این انتخابات یک انتخابات سرنوشت‌ساز برای ملت ایران است و نباید سرسری و سهل‌انگارانە از آن رد شد، هشت سال گذشتە هرچە کە بود گذشت، انتخابات 1٤00شروع راهی جدید برای سرنوشت ملت ایران است، پس باید آگاهانە انتخاب کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/220781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی