عصر کرد

آخرين مطالب

نماینده مجلس: صداوسیما در حوزه امیدآفرینی نقش مهمی دارد سياسي

نماینده مجلس: صداوسیما در حوزه امیدآفرینی نقش مهمی دارد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما در حوزه اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی می‌تواند بسیار موثر باشد و با وجود فعال بودن فضای مجازی، رسانه ملی همچنان مرجع است.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز پنجشنبه در بازدید مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از بخشهای مختلف صداوسیمای مرکز کردستان، اظهار داشت: کارکنان صداوسیما با تلاش شبانه روزی خود نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند.
وی با اشاره به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب از طریق ویدیو کنفرانس گفت: ایشان تاکید کردند که امور پیگیری شده توسط نمایندگان حتما به افراد حوزه انتخابیه اطلاع رسانی شود و ما نیز بر آن هستیم که این مهم را به انجام برسانیم.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به بد اخلاقی‌های ایام انتخابات، اظهار داشت: صدا و سیما با توجه به نقش موثری که در میان مردم در حوزه تولید محتوا دارد می‌تواند این بی اخلاقی ها را با کار فرهنگی مداوم بی اثر کند.
شیوا قاسمی پور یادآور شد: صدا وسیمای مرکز کردستان با بهره گرفتن از نیروهای متخصص بومی توانسته است با وجود کمبود اعتبارات، عملکرد قابل قبولی ارائه کند.
وی با اشاره به وضعیت راه های حوزه انتخابی خود گفت: با توجه به اینکه اغلب روستاهای حوزه انتخابیه از لحاظ مکانی دارای مسافت زیادی هستد و راه های مواصلاتی مناسبی هم ندارند صداوسیما به رسالت خود در اطلاع رسانی مشکلات زیرساختی عمل کند.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت معیشتی مردم حوزه انتخابی خود و لزوم توجه بیشتر مدیران اجرایی به مردم اظهار داشت: آنقدر مشکلات در میان مردم زیاد است که از شنیدن آن متاسف می‌شویم و سعی می‌کنیم با مکاتبه و نطق‌های پیش از دستور در مجلس پیگیر این مشکلات شویم.
پرویز اوسطی افزود: آنقدر در حق مردم کم لطفی شده است که حتی نمایندگان مردم هم با شرمندگی به حوزه‌های انتخابیه مراجعه می کنیم که امیدواریم با کمک و همدلی بیشتر صدا و سیما بتوانیم پیگیری ها و اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانیم.
نماینده مردم سقز و بانه در شورای اسلامی هم دراین دیدار اظهار داشت: واقعا برنامه‌های صدا وسیمای مرکز کردستان در جذب مخاطب قابلیت بالایی دارد.
بهزاد رحیمی گفت: فریاد زدن مشکلات مردم و رساندن آن به گوش مسوولان در کجای دنیا القای ناامیدی محسوب میشود که من به این دلیل از سوی مدیران دولتی متهم به ترویج نا امیدی می‌شوم.
وی در ادامه از صدا و سیما خواست که پلی بین مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی باشد.
نماینده بیجار و یاسوکند در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از مدیر کل صدا و سیمای مرکز برای برگزاری این جلسه گفت: صدا و سیما همیشه پای کار بوده و به عنوان صدای مردم و پل ارتباطی آنها با نمایندگان عمل کرده است.
علیرضا زندیان اظهار داشت: نمایندگان حتی در لحظه استراحت روزانه هم از فکر کردن و تلاش برای رفع مشکلات مردم غافل نبوده اند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انتخابی خود افزود: تا آنجایی که امکان داشته سعی کرده‌ام وکیلی برای همه مردم ایران، استان و حوزه انتخابی خود باشم و خدا را گواه می گیرم که لحظه ای از این وظیفه خطیر کوتاهی نکرده ام.
زندیان با قدردانی از تلاشهای مدیر کل و کارکنان صدا و سیمای مرکز کردستان در تولید و پخش برنامه های متنوع در صدا، سیما، خبر و فضای مجازی، خواستار امکان حضور بیشتر نمایندگان در عرصه رسانه ملی شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان هم در این دیدار اظهار داشت: هدف رسانه ملی ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر در میان نمایندگان مردم برای پیشبرد اهداف توسعه همه جانبه استان کردستان است.
جعفر عبدالملکی گفت: سعی صداوسیما بر آن بوده تا هر خبر و فعالیتی در ارتباط با عملکرد دولت و نمایندگان در استان بوده بلافاصله پیگیری کرده و این تلاشها را در قالب برنامه های مختلف منعکس کنند.
وی افزود: در همین زمینه بیش از یک ساعت برنامه «با نمایندگان» به ازای هر یک از نمایندگان استان و نیز ارتباط تلفنی در برنامه های زنده تولیدی و خبری به اقتضای موضوع به میزان 200 دقیقه تولید شده است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان با بیان ضرورت اطلاع رسانی عملکرد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی گفت: صداوسیمای مرکز کردستان آمادگی دارد تا ارتباط مردم با نمایندگان و نمایندگان با مردم را از طریق برنامه های مختلف تسهیل کند.
برای نخستین بار پاییز 1327 اولین فرستنده رادیویی متعلق به ارتش در سنندج آغاز به کار کرد اما شروع به کار مرکز رادیو و تلویزیونی در سنندج به سال 1350 بر می گردد و برنامه های شبکه اول سیما برای شهروندان سنندجی پخش می شد.
بعد از پیروزی انقلاب در سال 1363 استودیوهای جدید ضبط و پخش برنامه های محلی صداوسیمای مرکز کردستان راه اندازی شد که ابتدا سه ساعت در شبانه روز و بعدها پنج ساعت برنامه داشت.
شروع به کار شبکه استانی سیما پنج سال بعد از صدا بود و 25 آذر 1380 با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز، از طریق 180 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی فعالیت خود را آغاز کرد که در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمانشاه و شمال عراق هم قابل دریافت بود.
صداوسیمای مرکز کردستان هم اکنون با 420 ایستگاه رادیو تلوزیونی، پوشش 98 درصدی جمعیت استان را در اختیار دارد.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی صدا و سیما کردستان رسانه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/220788/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی