عصر کرد

آخرين مطالب

دادستان: میزان وقوع جرم استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است اجتماعی

دادستان: میزان وقوع جرم استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام کرمی روز سه‌شنبه در نشستی خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه ما در رتبه‌بندی همه جرایم کمتر از نهم کشور و عمدتاً بین رتبه‌های نهم تا شانزدهم هستیم، افزود: به‌عنوان نمونه در نزاع دسته‌جمعی رتبه پانزده یا شانزده کشور را داریم و چندین استان کم‌جمعیت‌تر از ما نزاع بیشتری دارند.
وی در این زمینه از همه خبرنگاران و اهالی رسانه خواست که برای ارائه یک تصویر واقعی از شهر کرمانشاه تلاش کنند و اجازه ندهند که یک چهره و تصویر سیاه و منفی از آن منعکس شود زیرا این شهر به اندازه کافی زخم‌خورده و آسیب‌دیده هست و ما نباید خودمان هم بر این زخم‌ها بیفزاییم.

عصر کرد

رسیدگی ماهانه به 4800 پرونده
دادستان کرمانشاه در ادامه نشست خبری امروز گفت: ماهانه به‌طور میانگین چهار هزار و 800 پرونده و سالانه 55 تا 60 هزار پرونده در دادسرای مرکز کرمانشاه رسیدگی می‌شود و این در حالی است که همکاران ما علاوه‌ بر پرونده‌های ورودی، باید برای کاهش پرونده‌های معوقه نیز تلاش کنند.
او افزود: در سال گذشته حدود 58 هزار پرونده وارده دادسرای مرکز کرمانشاه شد اما ما موفق شدیم که علاوه‌بر این پرونده‌ها هزار و 500 پرونده معوقه نیز رسیدگی کنیم به ‌طوری‌که هم‌اکنون آمار پرونده‌های قدیمی به هفت هزار و 200 فقره کاهش پیدا کرده ‌است.
کرمی، ثمره و بهره یک دادرسی طولانی را اجرای حکم توصیف کرد و توضیح داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته حدود 2 هزار پرونده از موجودی بخش اجرای احکام کاسته شد و آمار پرونده‌های این بخش به هشت هزار و 700 پرونده کاهش پیدا کرد.
97 درصد ابلاغ‌ها الکترونیک است
دادستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه خدمات الکترونیک نیز گفت: رتبه دادسرای مرکز کرمانشاه در این زمینه در سال 97 بیست و هفتم کشور بود اما اکنون در جایگاه پنجم کشور قرار داریم زیرا خدماتی از جمله افزایش ابلاغ الکترونیک از 76 به 97 درصد، دادرسی الکترونیک و سایر موارد صورت‌گرفته که در بهبود جایگاه کرمانشاه تاثیر مستقیم داشته‌ است.
او بهبود عملکرد دادسرای مرکز کرمانشاه را در شرایطی دانست که به دلیل ترددهای گسترده شهروندان به این مرکز و شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کارکنان دادسرا و گاهی تا 20 درصد کل کارکنان درگیر ویروس کرونا شدند اما با این‌ حال تلاش کردیم که هیچ خللی در روند دادرسی‌ها ایجاد نشود.
کرمی همچنین عنوان کرد: با مدیریت خوبی که در بهداشت زندان صورت گرفت، هیچ موردی از بستری و مرگ‌ و میر زندانیان به دلیل ابتلا به کرونا نداشتیم.
اجرای طرح «پایش زندانیان» نیز دیگر موضوعی بود که دادستان کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت: در این طرح شرایط تک‌تک زندانیان بررسی و امکان استفاده آن‌ها از تسهیلات ارفاقی بررسی شد به ‌طوری‌که در این زمینه حدود هزار زندانی استان به آغوش جامعه و خانواده بازگشتند و استان کرمانشاه هم در اجرای طرح پایش زندانیان رتبه دوم کشور را کسب کرد.

عصر کرد

سرقت، موضوع 40 درصد پرونده‌ها
یکی از سوال‌های بیشتر خبرنگاران حاضر از دادستان کرمانشاه درباره افزایش میزان سرقت‌ها و ضرورت برخورد قاطع با سارقان بود که کرمی دراین‌باره گفت: گرچه سیاست دادسرای کرمانشاه مدارا و مسامحه درباره جرایم خُرد و کم‌اهمیت است اما من قول می‌دهم که هرگز درباره جرایمی که اهمیت جامعه را به خطر بیندازد، مسامحه نمی‌کنیم و قطعا با مجرمان برخورد قاطع، بازدارنده و عبرت‌آموز صورت خواهد گرفت.
به گفته‌ او بیش‌از 40 درصد از پرونده‌های ورودی به دادسرای مرکز کرمانشاه مربوط به سرقت است اما در این زمینه قاضی براساس مستندات و ادله متقن اقدام به صدور رأی می‌کند.
کرمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها گفت: ما تاکید کرده‌ایم که اگر بانک‌ها طبق قانون اقدام به تملک یک واحد تولیدی می‌کنند بلافاصله باید اقدام به برگزاری مزایده و انتقال مالکیت آن به شخص ثالث را فراهم کنند بدون این‌که کمترین خدشه‌ای به تولید و اشتغال آن واحد تولیدی وارد شود.
پایان گلیم و گبه تا آخر تابستان
دادستان کرمانشاه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به «گلیم و گبه» اظهار کرد: طی چهار سال و نیم گذشته و با اقدامات صورت‌گرفته تعداد مال‌باختگان این پرونده از بیش‌از 13 هزار به حدود 200 نفر کاهش پیدا کرده‌ که البته طلب آن‌ها سنگین و 16 تا 17 میلیارد تومان است.
به گفته‌ کرمی تنها مقدار کمی از اموال محکوم باقی‌مانده که آن‌هم شرایط سختی برای فروش دارند زیرا مثلاً فرش دست‌بافت خاص یا سوله‌ای است که معارض دارد اما با این‌حال تلاش می‌کنیم که تا آخر تابستان این پرونده را هم مختومه کنیم.
سندی در تایید تخلف انتخاباتی ارائه نشده است
دادستان کرمانشاه همچنین در پاسخ به برخی ادعاها پیرامون وقوع تخلف در انتخابات شورای شهر کرمانشاه گفت: هرچند ممکن است تخلفاتی در برخی مناطق صورت‌گرفته باشد اما تاکنون هیچ مستنداتی در تأیید این موضوع به دادسرای کرمانشاه تحویل نشده‌ است.
او افزود: از همه کسانی که موضوع تخلف در برگزاری انتخابات را مطرح می‌کنند تقاضا داریم که اسناد و دلایل خود را برای رسیدگی در اختیار دادسرای مرکز کرمانشاه قرار دهند البته این را هم باید دانست که تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده‌ نهادهای نظارتی در برگزاری انتخابات است و آنها هستند که با در نظر گرفتن استنادات و میزان تخلف احتمالی، رای نهایی را صادر می‌کنند.
برچسب‌ها آسیب های اجتماعی جرائم غیرعمد سرقت دادستانی کل کشور کرمانشاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/222139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی