عصر کرد

آخرين مطالب

تولید خمیر دندان بدون نگهدارنده شیمیایی در کردستان اقتصادي

تولید خمیر دندان بدون نگهدارنده شیمیایی در کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - محققان کردستانی براساس روش‌های دانش بنیان برای نخستین بار موفق به تولید خمیر دندان استخراخ شده از درخت "بنه"، بدون استفاده از نگهدارنده‌های مصنوعی شدند و این یافته علمی در یک واحد تولیدی در سنندج به ثمر نشست.

به گزارش ایرنا، در روزهایی که واحدهای تولیدی علاوه بر فشار اقتصادی و تحریم ها و کمبود مواد اولیه و قطعی برق مواجه هستند خبر افتتاح و بهره برداری از واحدهایی که بتازگی به جمع تولیدکنندگان پیوسته‌اند، برای جامعه مسرت بخش و امید آفرین است.
سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نه در شعار بلکه در عمل بارها نشان دادند که عرصه تولید را در سخت ترین شرایط اقتصادی رها نمی کنند و با تمام وجود پای کار هستند و برای رونق تولید و اشتغال تلاش می کنند.
بی شک یک ضلع مثلث رونق تولید و اشتغال به حمایت مسوولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی دخیل در این مهم بر می گردد و ضلع دیگر آن هم بانک ها هستند که با اعطای تسهیلات لازم می توانند هم موجب بهبود وضعیت کسب و کار و هم مانع تعطیلی واحدهای فعال دارای توجیه اقتصادی شوند.
در چند سال اخیر یکی از نگرانی های مسوولان کردستان خروج مواد اولیه خام بویژه در بخش محصولات جنگلی به خارج از کشور بود تا اینکه محققان استان بر اساس روش‌های دانش بنیان موفق شدند که نوعی خمیر دندان را از محصول درخت "بنه" که در مناطق جنگلی استان وجود دارد، تهیه کنند.
این اتفاق علمی از چند جهت برای کردستانی ها اهمیت داشت، از یک طرف محصول خام بنه در گذشته به صورت خام به خارج از کشور صادر می شد و یا به قیمت پایینی برای فرآوری به استان دیگر فرستاده می‌شد، از طرف دیگر تولید یک محصول ارگانیک و سالم و راه‌اندازی خط تولید آن در کردستان که هم امکان صادرات محصول تولیدی آن وجود دارد و هم بازارهای داخلی خوبی هم می تواند داشته باشد، نقطه امیدی در این استان تشنه توسعه و اشتغال است.
بر همین اساس وقتی که زمان افتتاح نخستین واحد خمیر دندان بدون مواد شیمیایی را در شهرک صنعتی شماره یک سنندج اعلام کردند، برای رفتن به این مراسم لحظه شماری می کردم و سرانجام روز دوشنبه با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و فرماندار سنندج و جمع دیگری از مسوولان استان این واحد افتتاح شد.

عصر کرد


تولید خمیردندان بدون نگهدارنده شیمیایی
شرکت دانش بنیان "ژیران" دانش پژوهان فناور تولیدکننده خمیر دندان و دهانشویه است که این شرکت محصول خود را با عنوان خمیر دندان گیاهی دارویی ثبت اختراع کرده است و پس از داوری و بررسی های لازم به عنوان محصول دانش بنیان هم شناخته شد.
آلفادنت محصول فعالیت های چند ساله گروه تحقیق و توسعه این شرکت است و هسته اصلی استراتژی توسعه محصولات آلفادنت براساس بکارگیری مواد موثره گیاهی و ارگانیت است.
خمیردندان آلفا دنت بدون استفاده از نگهدارنده های مصنوعی و برپایه عصار آلفا پاینن( اصلی ترین ترکیب ماده موثر استخراج شده از صمغ درخت بنه است) برای نخستین بار در واحد تولیدی در سنندج تولید و روانه بازار می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بینان ژیران دانش پژوهان فناور در مراسم افتتاح نخستین واحد تولید خمیردندان بدون نگهدارنده شیمیایی اظهار داشت: به همت چند سرمایه گذار خط تولید خمیردندان آلفادنت را در شهرک صنعتی شماره یک سنندج و در مکانی استیجاری راه اندازی کردیم.
شهلا قادری با اشاره به اینکه در این واحد به طور مستقیم برای 25 نفر اشتغالزایی شده است، اضافه کرد: همه دستگاه های موجود در این واحد به طور اتوماتیک کار می کند و روزانه چهار تن معادل 40 هزار تیوب خمیر دندان تولید و روانه بازار می شود.
وی میزان سرمایه گذاری در این واحد را 115 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 35 درصد مواد اولیه این واحد وارداتی و مابقی داخلی است.
قادری با اشاره به اینکه تولید در این واحد به طور آزمایشی از اسفند 1399 آغاز شده است، گفت: تاکنون سه میلیارد ریال از محصولات خود را هم به خارج از کشور صادر کردیم.
نجیب شریفی یکی از سرمایه گذاران این واحد تولیدی هم اظهار داشت: وقتی سرمایه گذار و تولید کننده ای حلاوت تولید را بچشد دیگر نمی تواند از آن دست بکشد. 
وی با اشاره به اینکه با این واحد هم اکنون در 6 مجموعه سرمایه گذاری انجام داده است، اضافه کرد: در این 6 مجموعه هم اکنون 500 نفر مشغول بکار هستند. 
این سرمایه گذار کردستانی از حمایت همه جانبه مسوولان مرتبط با بخش تولید واحدهای صنعتی در استان تشکر کرد و اظهار داشت : وقتی مسوولان از سرمایه گذاران حمایت و زمینه فعالیت آنها را فراهم و بروکراسی اداری را یرای آنها تسهیل می کنند شاهد انگیزه و توان بیشتری در تولیدکنندگان هستیم. 
محصولات واحدهای تولیدی کردستان قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار داشت: امیدواریم در استان شاهد تداوم روند اجرای طرح های جدید و شروع بکار واحدهای تولیدی توانمند و دانش بنیان باشیم.
محمد دره وزمی اضافه کرد: واحد تولید خمیر دندان بدون تسهیلات بانکی شروع بکار کردند و هر زمان که نیاز هم داشته باشند به آنها پرداخت می شود.
وی یادآور شد: این واحد نخستین واحد تولید کننده خمیر دندان در استان است که محصول آن قابل رقابت با نمونه های خارجی آن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این واحد قابلیت توسعه دارد و در این راستا زمینی در شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج به آنها واگذار شده که با احداث آن شاهد رونق و توسعه چنین واحدی خواهیم بود.
پس از افتتاح و بازدید مسوولان از این واحد تولیدی، برای افتتاح واحد تولید البسه بیمارستانی و پد الکلی راهی یک واحد صنعتی دیگر شدیم که افتتاح 2 واحد تولیدی در حوزه بهداشت و درمان و در این شرایط سخت اقتصادی مایه خوشحالی و شادمانی حاضران شد.

عصر کرد


افتتاح واحد تولید البسه بیمارستانی و پد الکلی در سنندج
شرکت سایمان طب آوای ژیان(زندگی)که سال 1397 در کردستان تاسیس شده اقدام به ایجاد واحد تولید البسه یکبار مصرف بیمارستانی و پد الکلی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج کرده است.
این واحدتولیدی هم امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد، رییس هیات مدیره واحد تولید البسه بیمارستانی و پد الکلی در مراسم افتتاح رسمی آن اظهار داشت: برای راه اندازی این واحد 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری کردیم. 
لیلا کنعانی با اشاره به اینکه مکان واحد آنها استیجاری است، افزود: در حال دریافت زمین در شهرک سرنجیانه سنندج هستیم که با راه اندازی واحد جدید و نقل مکان به آن بی شک شاهد افزایش اشتغالزایی آن خواهیم بود. 
وی با بیان اینکه نیروهای شاغل در این واحد به صورت 2 شیفته کار می کنند، گفت: روزانه 10 هزار دست البسه بیمارستانی و 50 هزار عدد پد الکی در این واحد تولید می شود. 
دکتر الهام ناصری، مدیر فنی این واحد تولیدی هم اظهار داشت: وقتی تولیدکننده از لحاظ سرمایه به ویژه سرمایه در گردش مورد حمایت قرار گیرد می تواند تولید بیشتر و در نتیجه فروش زیادتر و جذب نیروی بیشتری کند.
وی اضافه کرد: اعتبارات خرید ملزومات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی در بیمارستان ها بعد از 6 ماه تامین می شود و این مسئله باعث شده واحدهای تولیدی که محصولات خود را به بیمارستان ها عرضه می کنند همواره با مشکل سرمایه در گردش مواجه شوند.
ناصری یادآور شد: برای رفع مشکل مذکور می طلبد مسوولان از واحدهای تولیدی که محصولاتشان را به بیمارستان ها و مراکز درمانی عرضه می کنند حمایت ویژه ای داشته باشند تا خط تولید آنها همواره فعال بماند.
مسوول فنی واحد تولیدی سایمان طب آوای ژیان افزود: از دیگر مشکلاتی که واحدهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی با آن مواجه اند مربوط به صدور پروانه کالاهای تولیدی در این حوزه است.
ناصری ادامه داد: صدور پروانه تولید هر محصول در استان انجام نمی شود و مجوز آن توسط سازمان غذا و دارو کشور صادر می شود که فرایندی طولانی مدت است و وقت زیادی از واحدهای تولیدی صرف این مسئله می شود.
927 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی در این استان تاکنون صادر شده که از این تعداد 178 واحد به عبارتی 20 درصد آنها راکد و مابقی فعال و نیمه فعال هستند.
سرمایه گذاری انجام شده برای این تعداد واحد سه هزار و 798 میلیارد تومان است که این میزان 7.9 درصد سرمایه گذاری انجام شده در کشور است.
از مجموع واحدهای تولیدی بخش صنعت استان 480 واحد کمتر از 10 نفر، 396 واحد 10 تا 50 نفر، 29 واحد 50 تا 100 نفر و 22 واحد بالای 100 نفر اشتغال دارند.
برچسب‌ها
واحد تولیدی خمیر کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/228210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی