عصر کرد

آخرين مطالب

از صادرات لوله‌های صنعتی دوجداره تا تصویب اولیه 3 مدرسه عالی مهارتی اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - قباد میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاوردهای این دانشگاه در سال گذشته (1402) در حوزه علم، فناوری و تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان و لزوم هدایت واحد‌های فناور به حرکت در مسیر فعالیت‌های دانش‌بنیان و اشتغال پایدار، دوره‌های ترویجی آموزش‌های متعددی تدارک دیده و واحد‌های فناور شرکت داده شدند و در این راستا یکی از واحد‌های فناور وارد فاز ارزیابی برای دانش‌بنیان شدن شده است.
وی، تعداد هسته‌ها، واحدهای فناور و شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج را اینگونه برشمرد: اکنون 20 هسته واحد، 22 واحد فناور و یک شرکت دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی مستقر هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: ازجمله شرکت‌هایی که فعالیت فناورانه خاص دارند می‌توان به شرکت مشاوران افزار آزمای بیرکار که در حوزه طراحی ابزار‌های کنترل کارایی و امنیتی نرم‌افزار‌ها فعالیت دارد اشاره کرد، این ابزار‌ها با اطمینان از عملکرد درست سیستم‌های نرم‌افزاری در دستگاه‌های پیشرفته به حفظ مال و جان انسان‌ها کمک می‌کنند، اکنون این شرکت در مرحله ارزیابی برای دریافت گرید دانش‌بنیان قرار دارد.
میمنت‌آبادی عنوان کرد: شرکت راهیان نوین جهان هم یک پلتفرم دیجیتال برای عرضه و فروش قطعات یدکی خودرو ایجاد کرده و شرکت نوین لوله صنعت که دارای گرید دانش‌بنیان است و در زمینه تولید لوله‌های صنعتی دوجداره کاروگیت فعالیت می‌کند، توانسته به چند کشور صادرات داشته باشد.
وی، برنامه‌های واحد دانشگاهی سنندج در سال 1403 در حوزه‌های مختلف به‌خصوص درحوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان را حمایت از واحد‌های فناور در قالب تسهیلات، مشاوره بازاریابی و برندینگ، کسب و کار و ... و هدایت این واحد‌ها برای دریافت گرید دانش‌بنیان عنوان کرد که زمینه اصلی برنامه‌های دانشگاه در حوزه علم و فناوری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج درباره اینکه چنانچه از سرای نوآوری بهره‌مند هستید، فعالیت‌های برجسته و تازه‌ترین فعالیت این سرا درسال 1402 چه بوده و چه برنامه‌ای برای 1403 سرا متصور هستید، گفت: واحد سنندج دارای سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی است و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان توسعه این زیست‌بوم می‌تواند راهگشای کسب و کار‌های نوپا برای ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه باشد.
میمنت‌آبادی بیان کرد: برگزاری بوت‌کمپ‌های تابستانه، دوره‌های آموزشی، جذب هسته‌های فناور و برگزاری بوم‌های کسب و کار ازجمله فعالیت‌های سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در سال 1402 بوده که امید است با تداوم این فعالیت‌ها شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این دو حوزه اصیل در استان کردستان باشیم.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره اینکه برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور چه پیشنهادی دارید؟ گفت: توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور نیازمند ایجاد یک اکوسیستم فراگیر و ارتباطات شبکه‌ای بین حوزه‌های مختلف اکوسیستم مانند بازار‌های فناوری، پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های حمایتی و نهاد‌های تولیدی و مهندسی است.
تشریح دوره‌های آموزشی عمرانی کوتاه‌مدت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، اقدامات صورت گرفته از شهریور 1401 تا خرداد 1402 توسط این دانشگاه در زمینه سرای نوآوری را تعریف و تصویب دوره‌ها در سه بسته فرهنگی، عمرانی و عمومی، دوره‌های آموزشی فرهنگی کوتاه‌مدت از آذر تا اسفند 1402، آشنایی با قانون مدنی ایران، دوره آموزشی روابط سالم زوجین و آشنایی با سبک زندگی سالم، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، خانواده متعالی در اسلام، نقش حجاب در حفظ حریم خانواده، پرسش‌ها و پاسخ‌های اعتقادی، تربیت فرزند، آسیب‌شناسی خانواده و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.
میمنت‌آبادی دوره‌های آموزشی عمرانی کوتاه‌مدت مهر تا اسفند 1402 را هم طراحی مسکونی (آپارتمانی) در زمین‌های محدود، طراحی دکوراسیون داخلی، متره و برآورد ساختمان، شناخت ضوابط طراحی‌نما، اظهارنامه ارزش افزوده، آشنایی با ظوابط شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، اسکیس و راندوی فضای داخلی، طراحی نما، آشنایی با مباحث مقررات ملی ساختمان، اظهارنامه معاملات فصل و طراحی داخلی عنوان کرد.
وی طراحی سقف کاذب، آیین نامه‌های ساختمانی، شناخت مصالح نما، سامانه مالیات، تبدیل نقشه‌های فاز 1 به فاز 2، رسم فنی و نقشه‌خوانی، شرح وظایف مجری، ثبت سند و تهیه گزارش (تراز صورت سود و زیان)، آشنایی با نرم‌افزار ریویت، تبدیل نقشه‌های دوبُعدی و سه‌بُعدی، شرح وظایف طراح، دوره دفترداری و منشی‌گری و بایگانی، سازه ماکارونی مقدماتی، طراحی لند اسکیپ، سازه ماکارونی پیشرفته، ماکت‌سازی، روش‌های اجرای ساختمان و طراحی فضای سبز را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه متبوع خود دانست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، دوره‌های آموزشی عمومی کوتاه‌مدت مهر تا اسفند 1402 را مهارت‌های عمومی کامپیوتر و اینترنت، برنامه‌نویسی مقدماتی و پیشرفته، اسکاپ مو، فیشیال صورت، کاشت ناخن به‌طور کامل و با جزئیات، ساخت عروسک‌های دست‌ساز نانی، الگوسازی و دوخت شلوار زنانه، الگوسازی و دوخت شلوار مردانه، ترمیم مو، کارگاه مراقبت پوست و مو، کارگاه کمک‌های اولیه، کارگاه‌های عمومی پوست و مو و کارگاه آشنایی با تجهیزات و دستگاه‌های مراقبتی پوست و مو برشمرد.
میمنت‌آبادی با ارائه گزارشی از درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از شهریور 1401 تا خرداد 1402 گفت: رایزنی و پیگیری دانشکده و کسب تخفیف 1،000،000،121 ریالی از شهرداری سنندج بابت آسفالت محوطه مجتمع امام خمینی، عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های ذیل برای همکاری، مشارکت و برگزاری دوره‌های درخواستی آنها، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران (برای دریافت تسهیلات برای کارآموزان دوره‌های مهارتی)، مرکز منطقه‌ای غرب (پژوهشگاه نیرو)، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، آموزشگاه آزاد معاصر، مؤسسه آموزشی و پژوهشی روبون، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، راه‌اندازی لینک دوره‌های کوتاه‌مدت در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، تعریف کاربر دانشکده مهارت در سایت مشکات برای ثبت و برگزاری تمام دوره‌ها در چارچوب بخشنامه جدید سازمان، تجهیز کلاس مخصوص و کاربردی برای برگزاری دوره‌ها، تجهیز یک فضا (کارگاه) در دانشکده درراستای برگزاری دوره‌های پردرآمد بار ایستایی و اختصاص فضایی در بیرون دانشگاه برای ثبت‌نام و تبلیغ دوره‌ها ازجمله فعالیت‌های درآمد غیرشهریه است.
از مهندسی خلّاقیت و رباتیک تا آموزش نقاشی خلّاق
وی به تشکیل جلسه با رؤسای دانشکده‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اشاره کرد و برگزاری کارگاه حقوق ورزشی، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی، کارگاه مهارت خودآگاهی، کارگاه آموزش فیشیال، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی، دوره قوانین مالیاتی، کارگاه آموزش کتاب کار په پوله، تربیت معلم ابتدایی، سبب‌شناسی و مداخله در شکست‌های عاطفی، ایجاد تاب‌آوری در کودکان، دوره مدیریت استرس، کارگاه تربیت جنسی کودکان، کارگاه مهارت‌های ارتباطی، کارگاه آموزش خیاطی و دوره جامع آموزش باریستا و مدیریت کافی‌شاپ را ازجمله این دوره‌ها برشمرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان مهندسی خلّاقیت، رباتیک و چرتکه، راه‌اندازی و نصب کلود و سرویس‌های آن، کارگاه عمومی پوست و مو، جوشکاری با قوس الکترونیکی دستی، دوره‌های طراحی وب، آموزش نرم‌افزار revit، دوره جامع تئوری موسیقی و مبانی ریتم، دوره تربیت جنسی کودکان، دوره جامع آموزش خیاطی و دوره آموزش نقاشی خلّاق را از دیگر دوره‌های برگزار شده عنوان کرد.
میمنت‌آبادی با اشاره به برگزاری سمینار در حوزه‌های اقتصادی و علمی گفت: برگزاری سمینار کشوری انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آبان 1402، برگزاری سمینار کشوری آمادگی آزمون نظام مهندسی در آذر 1402، برگزاری سمینار مراقبت زیبایی پوست و مو برای دانش‌آموزان دبیرستان دوره اول سما در آذر 1402، برگزاری سمینار مراقبت زیبایی پوست و مو برای دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم سما در آذر 1402 و برگزاری سمینار هنر طلاسازی در آذر 1402 از جمله این دوره‌هاست.
وی با اشاره به اقدامات آینده در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: عقد قرارداد با شرکت‌ها، ادارات و صنایع تولیدی برای برگزاری دوره‌های اختصاصی آنها و معرفی دوره‌های متنوع و پرطرفدار در روز‌های پیش رو از جمله این اقدامات خواهد بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اقدامات انجام شده از شهریور 1401 تا خرداد 1402در این دانشگاه را چنین برشمرد: مراجعه به سازمان‌ها، ادارات، واحد‌های تولیدی شهرستان سنندج برای عقد قرارداد مبنی بر استفاده از دانشجویان دانشگاه به‌عنوان کارآموز، پیگیری مراجعات قبلی به سازمان‌ها، ادارات، واحد‌های تولیدی شهرستان سنندج برای عقد قرارداد مبنی بر استفاده از دانشجویان دانشگاه به‌عنوان کارآموز، تشکیل جلسات متعدد در شورای آموزشی تمام دانشکده‌ها، اداره پژوهش و شورای آموزشی دانشگاه و ابلاغ و توضیح بخشنامه طرح پویش به مدیران گروه درراستای تشویق و معرفی دانشجویان داوطلب برای شرکت در طرح پویش، عقد تفاهم‌نامه با کارخانه شیر درباره جذب دانشجویان طرح پویش، عقد تفاهم‌نامه با مدارس سما برای جذب دانشجویان طرح پویش، عقد تفاهم‌نامه با مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه برای جذب دانشجویان طرح پویش، تشکیل جلسات در گروه‌های آموزشی تخصصی رشته‌های مختلف و ابلاغ و توضیح بخشنامه طرح پویش برای آشنایی اساتید برای ترغیب دانشجو.
میمنت‌آبادی متذکر شد: اطلاع‌رسانی به دانشجویان از طریق کانال‌های مختلف مجازی و حقیقی برای آشنایی با مزایا و فواید این طرح، تصویب اولیه سه مدرسه عالی مهارتی با عناوین «علوم و فنون کامپیوتر و دیجیتال» سنندج، «زیبایی» سنندج و «گیاهان دارویی» سقز، پیگیری و نامه‌نگاری با دانشکده‌ها و اداره پژوهش واحد سنندج برای تدوین طرح کسب و کار سه مدرسه عالی علوم و فنون کامپیوتر و دیجیتال سنندج، زیبایی سنندج و گیاهان دارویی سقز و عقد قرارداد با پژوهشگران برای اتمام پروژه‌ها درراستای ارسال به سازمان، معرفی دو مدرسه عالی مهارت با عناوین مدرسه نجات و مدرسه موسیقی به معاونت آموزش واحد برای بررسی و کسب مجوز برای انجام امور اداری، پیگیری کسب مجوز هرچه سریع‌تر مدارس تصویب شده و مطالعه و نیازسنجی ظرفیت‌های استان کردستان برای معرفی مدارس عالی جدید از دیگر فعالیت‌هاست.
انتهای پیام/

عصر کرد

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/813572/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست

آرزوی توتی برای ده‌روسی؛ سال‌ها در رم بمانی

دعوت به کتک‌کاری؛ دعوای دربی میلان ادامه دارد!

محمدرضا سنگ‌سفیدی :برای جام جهانی فوتسال سورپرایز داریم

کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز!

آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏

پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد

گل دوم رم به ناپولی توسط تامی آبراهام

سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟

ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت 100 درصدی در سنندج انجام شده است

افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است

کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد

آماده‌باش امدادگران در 14 استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

آماده‌باش در 14 استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در 13 استان

آماده‌باش امدادگران در 14 استان کشور

(تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه

پیشرفت 63 درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏

پرسپولیس بدون 2 بازیکن تمرین کرد

آرزوی ستاره آرسنال؛ خدا نکند سیتی امتیاز از دست بدهد!

گل اول منچسترسیتی توسط گواردیول

آسیب‌دیدگی و کشیدگی عضله محمد محبی

حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد

هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم

آرتتا: بازی سختی بود، فقط دعا می‌کردم!

ببینید/ خرید کنید / درب منزل پرداخت کنید

نیمه شانس سیتی؛ دو گل صددرصد از دست رفت!‏

واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

آماده‌باش 14 استان کشور در پی هشدار رگبار و وزش باد شدید

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

بخشی از کتاب/ به هیچ‌کس اجازه نده بهت بگه نمیتونی

هیجان ستاره بایرن؛ چی بهتر از بازی با رئال!

آخرین وضعیت بیرانوند برای همراهی پرسپولیس در بازی با سپاهان

بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان

عجیب‌ترین پنالتی هفته چیپ بود!

علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است

تاریخ‌سازی پس از 27 سال؛ ساکا در کنار اسطوره آرسنال ایستاد

محسن بنگر عاشق این چالش در آستارا شده است

گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر

رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد