عصر کرد

آخرين مطالب

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد اجتماعی

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران بیجاری افزایش اجاره بها است و فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران بیجاری تبدیل شده است.
یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بر اساس گزارش‌های میدانی و گفت‌وگو با شهروندان بیجاری مشخص می‌شود که در این مدت بخش زیادی از متقاضیان که پس‌انداز خود را به رقم قابل توجهی برای خرید خانه رسانده بودند دوباره از بازار مسکن حذف شدند و متأسفانه بعد از عید، نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها نسبت به سال گذشته نوسان بیشتری را تجربه کرده است و همین موضوع به کابوس بدی برای مستأجران تبدیل شده است.
قیمت‌هایی که در بازار امسال از سوی مالکان در شهرستان بیجار، تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری که اغلب خریداران توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند و با اعتراض بنگاه‌های املاک را ترک می‌کنند.
داشتن مسکن رؤیای جوانان بیجاری
یکی از شهروندان بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه میزان اجرای بها در شهرستان بیجار بسیار سرسام آور است و بسیاری از جوانان از داشتن سرپناهی برای خود محروم هستند.
محمد ابراهیمی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در بیجار گفت: بیجار شهرستانی نسبتاً محروم است که اکثریت شهروندان آن از کارگر، کارمند و اقشار کم درآمد و ضعیف می‌باشند اما بر خلاف موقعیت بیجار در استان، قیمت مسکن در آن به نسبت سایر شهرها و استان‌های همجوار بسیار بالا است.
شهروند بیجاری اضافه کرد: مسؤولان باید به فکر جوانان باشند تا بتوانند با هزینه‌های کمتری مسکن تهیه کنند چرا که این مهم به عاملی برای کاهش میزان ازدواج نیز تبدیل شده است.
تمدید اجاره خانه مشکل مهم مستأجر و صاحب خانه است
یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات مهمی که مستأجران بیجاری با آن مواجه هستند تمدید اجاره‌خانه است چرا که بسیاری از صاحب خانه‌ها سالانه میزان قیمت مسکن را افزایش می‌دهند که این مقدار از توان پرداخت مستأجران خارج است.
مرضیه صادقی افزود: در گذشته صاحبخانه‌ها بیشتر با خریداران همراهی می‌کردند اما اکنون حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و به همین دلیل اجاره بها به یک مشکل جدی در زندگی مستأجران تبدیل شده است.
وی ادامه داد: من به عنوان یک مستأجر، مجبور به پرداخت قیمت‌های بسیار بالا برای مسکن هستم و این واقعاً سختی‌های زیادی را برایم به همراه دارد و لازم است تا مسؤولان در این زمینه وارد عمل شوند تا شاهد کاهش هزینه‌های مسکن باشیم.
این شهروند بیجاری اضافه کرد: من به عنوان یک زن خانه‌دار با داشتن یک همسر بیمار و فرزندی نوجوان علاوه بر مشکلاتی که دارم روزانه باید در بنگاه‌های شهر باید به دنبال مسکن بگردم اما مسکنی که اجاره و ودیعه آن در توان من باشد پیدا نمی‌شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که مقام‌های مسؤول و دستگاه‌های مربوطه به این موضوع توجه کنند و تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کنند.
تورم عامل اصلی افزایش بهای مسکن در بیجار
یکی از مشاورین املاک در بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه بهای خانه در شهر بیجار بسیار بالا است و بسیاری از مستأجران توانایی پرداخت مسکن را ندارند.
وی افزود: تعداد کمی مالک که ملک خود را برای اجاره سپردند، قیمت‌های بالایی داده‌اند که به نظر ما هم منطقی نیست ولی صاحب‌خانه هستند و عددی داده‌اند، نظارتی هم بر قیمت‌هایی که صاحب‌خانه اعلام می‌کند، نیست.
جباری تاکید کرد: تورم و افزایش نرخ ارز دو عامل اصلی برای افزایش کرایه‌ها است، وقتی قیمت ارز طی یک سال دو برابر می‌شود، صاحبان خانه نیز طبیعی است، که افزایش قیمت‌های اینچنینی را مطالبه کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای مسکن بسیاری از مستأجران مجبورند، به حاشیه‌ها رفته و در بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های سن بالا مستقر شوند.
این مشاور املاک بیجاری عنوان کرد: گرانی اجاره مسکن تنها شامل زوج‌های جوان نمی‌شود، بلکه خانواده‌هایی هم هستند که با وجود زندگی چندین ساله با توجه به گرانی و تورم موجود توان پرداخت اجاره بها را ندارند.
با توجه به آنچه استنباط می‌شود داشتن سرپناهی هرچند کوچک به آرزویی بزرگ برای شهروندان تبدیل شده که در حسرت به‌دست آوردن آن با داشتن برنامه‌ریزی دقیق نیز باید سالیان سال برای رسیدن به آن تلاش کنند همچنین وضعیت اجاره مسکن همچنان مانند سال گذشته است و مسیر پر التهابی خواهد داشت و انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه در این مسیر اقدام لازم را داشته باشند.
کد خبر 6076722

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/822849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقاپور: بازی با تیم‌های بزرگ اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد

واکنش تند لشگری به حرمت شکنی به بانوان پرسپولیس

سعیدی: پرسپولیسی‌ها هواداران سپاهان را تحریک کردند

ادای احترام اوسمار ویرا به زنان پرسپولیسی

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیجار

مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!

لشگری: بی حرمتی به بانوان پرسپولیس را نمی‌بخشیم

اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج

جانشین دانیال مثل اسماعیلی‌فر نبود

نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند

این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!

غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست

اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج

اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی

بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند

حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است

رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد

مرادی: مجوز استفاده از VAR را هنوز نگرفتیم

مربی اشتوتگارت؛ آرزو می‌کنم به رئال برخورد کنیم

ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان

جام جهانی از داوری ایران گرفته شد

نوشاد عالمیان به جدول اصلی صعود کرد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!

افشاریان: واردات VAR به من ربطی ندارد

چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد

قطعی؛ رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد

استقلال آماده بالا بردن جام قهرمانی شد

فیلم دیدنی؛ آبشار‌های کوه معروف بیستون دوباره زنده شدند

صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد

شعری زیبا از عطار نیشابوری

شوک به خیرونا؛ احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2

پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا

انتقال عجیب ستاره یووه به منچستریونایتد

نکونام ذوق‌زده از روز زیبا؛ تشکر می‌کنم

قهرمانی دونده ایران در تور جهانی امارات

عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین

(ویدئو) تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون

1500 بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند

جمع‌آوری بیش از 31 میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

نوراللهی قهرمانی را از فینالیست آسیا می‌گیرد

ژابی باعث اخراج بارسا از گلدان یک چمپیونزلیگ

2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان

نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر

لیست تیم‌های یورو 26 نفره شد

سریال بردهای الهلال در لیگ عربستان

حمایت ماهینی از کاپیتان پرسپولیس

ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد