عصر کرد

آخرين مطالب

در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: اتحادیه‌ ناشران در حوزه فرهنگ مقاومت ایجاد شود بنیاد شهید و امور ایثارگران

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: اتحادیه‌ ناشران در حوزه فرهنگ مقاومت ایجاد شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اتحادیه‌ ناشران در حوزه فرهنگ مقاومت ایجاد شود.

به گزارش ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز 25 اردیبهشت ماه در بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشر شاهد حضور یافت و با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: کتاب، میعادگاه ناشران و مولفان است و سالانه در حوزه‌ فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت شاهد حجم بالای تولید کتاب هستیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران یک بنیاد ذاتاً فرهنگی است زیرا فرهنگ ایثار و شهادت، انسان‌ساز و جامعه پردار است. وظیفه اصلی فعالان این حوزه روایت درست مکتب و نوع نگاه شهدا و انتقال آن به نسل جدید است که تبلور اصلی و جدی آن در حوزه کتاب است.
معاون رئیس جمهور افزود: کتاب‌های مختلف با ادبیات گوناگون و متناسب با سن، جنس و قومیت جامعه هدف باید نگارش شود به این معنا که باید کتاب در حوزه کودک، نوجوان، بانوان جامعه و حتی تخصصی‌تر در حوزه بانوان خانه‌دار، تحصیل کرده و شاغل تولید شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه با وجود فعالیت در این حوزه روایت‌های ناگفته بسیاری باقی مانده است، تصریح‌کرد: ما شخصیت‌های زیادی داریم که هنوز به جامعه معرفی نشده یا نگارش‌های قوی پیرامون آنها انجام نشده و در دسترس قرار نگرفته است. باید بگویم در این زمینه راه زیادی آمده‌ایم، اما هنوز راه نرفته زیادی پیش‌رو داریم.در «نشر شاهد» وابسته به معاونت فرهنگی بنیاد این هدف‌گذاری صورت گرفته است که هر سال کمیت، کیفیت و تنوع موضوعات چندین برابر سال قبل شود و در این مسیر قدم بردارند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: نشر شاهد امسال با 300 عنوان اثر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر شده است که 77 عنوان از آن را نسبت به نمایشگاه سال گذشته آثار جدید تشکیل می‌دهند. امیدواریم هر سال از منظر کمیت و کیفیت نهادهای وابسته به بنیاد با قدرت بیشتری در نمایشگاه کتاب حاضر شوند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر بعضی آثار نشر شاهد گفت: نشر شاهد باید هدف‌گذاری بین‌المللی گسترده‌تری نسبت به گذشته انجام دهد، زیرا قهرمانان ما باید به جامعه جهانی معرفی شوند و با وجود اینکه در حوزه ترجمه، آثاری چاپ شده است اما باید با قدرت بیشتری این امر را ادامه دهند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انتشارات زیادی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت مشغول به فعالیت هستند و نشر شاهد تنها نیست، تاکید کرد: ناشران حوزه فرهنگ مقاومت باید اتحادیه ای ایجاد کنند و با یکدیگر داد و ستد داشته باشند و مکمل یکدیگر کار کنند. این همکاری‌ها و از سوی دیگر رقابت باعث ارتقا کمیت و کیفیت خواهد شد و امیدواریم مجموعه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند چنین جریانی را در حوزه نشر ایجاد کنند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی درخصوص پیشنهاد و معرفی کتاب به مخاطبان، گفت: کتاب «راز درخت کاج» خیلی پرفروش شد و به چاپ بیست و دوم رسید. «دختر قالی‌باف» که تقریظ مقام معظم رهبری را دارد. «درگاه این خانه بوسیدنی‌ست» دیگر کتاب خوب این حوزه است. امیدوارم خواندن این کتاب‌ها جزء برنامه روزمره جوانان قرار بگیرد.
معاون رئیس جمهور در خصوص لزوم توجه به حوزه ترجمه گفت: هر جامعه و تمدنی خود را با قهرمانان به جهان معرفی می‌کند. بعضی کشورها قهرمان ندارند، قهرمان خیالی را برای خودشان می‌سازند و به افسانه‌ها روی می‌آورند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کتاب «تویی که نمی‌شناخمت» در خصوص شهید فخری زاده این اثر را کتابی ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: افرادی مثل شهید فخری‌زاده، شهید چمران و بانوان شهید و قهرمان مثل خانم دباغ قابل عرضه به جهان و افراد واقعی هستند و نیاز به افسانه‌سرایی نیست.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در زبان‌های مختلف و رایج در دنیا مثل عربی، اسپانیایی و انگلیسی باید کار شود و آثاری معرفی شود. ما شبکه فروش در سطح بین‌المللی برای کتاب ‌ایرانی نداریم و در معرفی آثار هنری و فرهنگی ایران در حوزه‌های فیلم، موسیقی و کتاب ضعیف هستیم و وزارت فرهنگ و ارشاد باید کمک کند تا جریان‌سازی فروش و معرفی کتاب ایجاد شود که به دنبال آن انتشارات مختلف به این حوزه ترغیب شوند تا بازار خود را در عرصه جهانی پیدا کنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/830939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سیدحسین حسینی از زبان غلامپور

نیک نفس: بدموقع برابر نساجی مساوی کردیم

شوشتری: محکوم به گرفتن این 3 امتیاز بودیم

فخرالدینی: مهم 3 امتیاز این بازی بود که گرفتیم

آقایی‌پور: فشردگی بازی‌ها باعث مصدومیت شده است

اندونگ: نیاز مبرم به این برد داشتیم

فلیک فردا با بارسا امضا می کند

نظر بزیک در خصوص سرمربی آینده پرسپولیس

واکنش مربی شمس آذر به دریافت کارت قرمز

خداحافظی خورشیدی پس از بازی سپاهان و آلومینیوم

ناراحتی شدید دقیقی از شکست مقابل پرسپولیس

اسو رستم: به نتیجه بقیه بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهیم

ببرهای مازندران در لیگ برتر ماندگار شدند

حسینی: امید و ایمان‌مان را از دست ندادیم

پشت‌بام‌های اکباتان در تسخیر نساجی

یک دقیقه پرهیجان با عنایتی در فولاد آرنا

عاشوری: جام حذفی برای گل گهر خیلی مهم است

رزاق‌پور: جام حذفی برای گل گهر خیلی مهم است

کیانوش رحمتی: تا لحظه آخر امیدوار هستیم

مهدی‌پور: سطح توقعات را بالا بردیم

ورزشگاه میزبان دیدار پیکان و استقلال کجاست؟

اوسمار : قزوین برای پرسپولیس خوش یمن است

ژرژ ژسوس با الهلال تمدید کرد

زمانی که غرور زلاتان زیر پاهای مورینیو له شد!

قلب امباپه برای میلان می‌تپد

صحبت‌های جنجالی هواداران صنعت نفت آبادان

رونق فعالیت‌های عمرانی در کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور فقید به استان

ویسی: همه چیز به شب آخر موکول شد

زنده‌روح: امیدوارم ادامه فصل به خوبی تمام شود

کامیابی‌نیا: امیدوارم آخر فصل رتبه خوبی کسب کنیم

واگنین: در این دو سال فقط دوست پیدا کردم

آذرباد: مردم آبادان عاشق فوتبال‌اند

عجیب‌ترین مصدومیت لیگ برتر در این فصل

مشکلات موجود در فوتبال ایران از نگاه درودگر

مصلح: صنعت نفت آمده بود که فقط پیروز شود

اسلامی: دوست دارم لژیونر شوم

درودگر: در هفته‌های پایانی، تیم‌ها تحت فشار هستند

عکس‌| پنالتی استقلال در آزادی سوخت؟!

دقیقی: دیگر نمی‌توانم فدای شمس آذر بشوم!

کارشناس داوری بازی استقلال-گل گهر: صحنه روی بلانکو در محوطه جریمه پنالتی نبود! +فیلم

عباسی: شرایط فوتبالی برای رحمتی در نساجی نچرخید

شجاعیان: مقصر اصلی این شکست من هستم

سحرخیزان: نتایج خوبی نگرفتیم

سیف‌الله‌پور: هواداران ما نتوانستند وارد ورزشگاه شوند

فنونی‌زاده: خیلی از ناداوری‌ها برای تیم ما بود

حضور پرشور هواداران خوزستانی در بازی مقابل مس

حردانی: امیدوارم مقابل فولاد هم نتیجه خوبی بگیریم

نکونام: تا آخرین روز برای موفقیت تلاش می‌کنم

هوشمند: شرایط نساجی با گذشت زمان بهتر شد

نوشه‌ور: هر چهار گل بازی پرسپولیس _شمس آذر صحیح بود +فیلم